Strona 1 z 1

Ssanie

PostNapisane: 4 mar 2006, 16:51
przez rutilus
Witam wszystkich...

Wiem, że ten temat nie raz był poruszany, ale w archiwum nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na pytanie:

Jak działa ssanie w 323 f BG 1.6 16V 1994r.?
Czy odpowiada za nie tylko przepływomierz czy też coś jeszcze?


W moim przypadku nie mam ssania, chociaż przepływkę wymieniłem niedawno. Na kompie nie ma chyba żadnych błędów (tylko jedno zaświecenie się diody na 0,5 s od razu po przekręceniu kluczyka na pozycję ON i to wszystko)

Proszę o wskazówki

PostNapisane: 4 mar 2006, 17:25
przez GofNet
rutilus napisał(a):odpowiada za nie (...) przepływomierz
oraz sonda LAMBDA, która na podstawie temperatury opływających ją spalin przesyła do komputera impulsy elektryczne o określonej wartości. Następnie komputer po analizie otrzymanych informacji steruje ssaniem, dobiera odpowiedni skład mieszanki paliwowo-powietrznej.

PostNapisane: 4 mar 2006, 17:32
przez rutilus
GofNet napisał(a):oraz sonda LAMBDA.


ale to chyba wyskoczyłby jakiś błąd na kompie...?

PostNapisane: 4 mar 2006, 17:37
przez GofNet
rutilus napisał(a):ale to chyba wyskoczyłby jakiś błąd na kompie
Właśnie nie do końca. Jeśli sonda LAMBDA wskazuje, iż silnik jest rozgrzany, to komputer nie uaktywnia ssania. Czyli jeśli podaje ciągle napięcie takie, jak w chwili prawidłowej temperatury roboczej jednostki napędowej, to komputer po analizie otrzymanych danych dochodzi do wniosku, iż tym razem o ssaniu można zapomnieć ;).

PostNapisane: 4 mar 2006, 17:44
przez rutilus
no fakt. komp nie widzi po prostu tego jako błąd :) Jak więc mogę sprawdzić LAMBDĘ?

PostNapisane: 4 mar 2006, 18:34
przez MartiniS
Halo halo, a "zawór dodatkowego powietrza" ?? Ten sterowany temperatura cieczy chlodzacej? ;)

PostNapisane: 4 mar 2006, 19:48
przez rutilus
MartiniS napisał(a):Halo halo, a "zawór dodatkowego powietrza" ?? Ten sterowany temperatura cieczy chlodzacej? ;)


A coż to za zawór? Jaki czójnik nim steruje?

PostNapisane: 4 mar 2006, 19:53
przez rutilus
aaa już wiem. znalazłem w książce ;) dzieki to może być dobry trop. Mam więc do sprawdzenia zawór dodatkowego powietrza i lambde.

PostNapisane: 5 mar 2006, 09:17
przez Łukasz
Zawór dodatkowego powietrza umieszczony na kolektorze ssącym.Tez sprawdż go.Tylko przy zdejmowaniu nie uszkodż uszczelki. :|

PostNapisane: 5 mar 2006, 09:55
przez MartiniS
Łukasz napisał(a):Tylko przy zdejmowaniu nie uszkodż uszczelki.

To chyba niewykonalne ;) Trzeba dorobić potem druga z silikonu najlepiej ;)