Strona 1 z 1

Blad nr 9 OBD I- Czujnik temp. silnika?

PostNapisane: 9 lut 2006, 21:20
przez Piotr Wozniak
Witam,
Od jakiegos czasu po dluzszej jezdzie (min 10 minut) silnik czasami na biegu jalowym wchodzi mimo nagrzania do 1500-2000rpm potem w czasie jazdy zdaza mu sie szarpac, nierowno ciagnac. Po odstaniu kilku minut i ponownym odpaleniu wszysko niby ok. Zimny i nagrzany przez pierwsze minuty chodzi elegancko z obr. biegu jalowego ok 600rpm. Dzis zrobilem testy KOEO i KOER i w obydwu testach dioda blyskala w kolko po 9 razy. Ze spisu bledow widze ze to "czujnik temp. silnika". Problem w tym ze nie ma zadnych problemow ze wskaznikiem temp. plynu chlodzacego, nagrzewa sie szybko, w srodku cieplo, nie przegrzewa sie itp. Co to za cholera ten "czujnik temp. silnika"? Chyba nie termostat w chlodnicy?? Jest jakis inny czujnik? I jak to wszystko w calosc sklecic, czy te objawy sie z tym wskazaniem i normalnym zachowaniem wskazowki temp. plynu chlodzacego kleja w ogole?? Zanim zrobilem test podejrzewalem ze mi sonde lambda wyswietli a tu taka niespodzianka...

Pozdrowienia

PostNapisane: 9 lut 2006, 23:40
przez Kornel
sa dwa czujniki temp. jeden na wskaznik drugi na komputer. Na wskazniku mozesz miec prawidlowa temp. lecz ten drugi czujnik moze podawac bledna informacje do komputera np. przy 90 stopniach czujnik bedzie mial opornosc taka jak przy – 10 stopniach i wtedy komputer zmieni czas wtrysku a co za tym idzie silnik zostanie przylany i wlasnie moga byc takie objawy jak piszesz. Najlepszym sposobem na zdiagnozowanie czujnika temp. jest sprawdzenie jego opornosci wtedy jak silnik nie pracuje poprawnie. Czujnik przy nagrzanym silniku ( 90 stopni ) powinien miec 200 – 300 omów a przy 20 stopniach 2000 – 3000 omów. Dla bezpieczeństwa sprawdz jescze styki w kostce czujnika, czy nie sa zasniedziale.

PostNapisane: 10 lut 2006, 00:11
przez Piotr Wozniak
Wielkie dzieki.
W tym watku jest duzo ciekawych rzeczy o tej usterce: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 9&start=30
Ale nie ma jednej dla mnie podstawowej: gdzie w silniku BP-DOHC (323F 1.8GT) jest czujnik podajacy inf. do kompa? I czy czujnik z 1.8 SOHC pasuje?

pozdrowienia

PostNapisane: 10 lut 2006, 01:02
przez Kornel
nie wiem czy pasuje od sohc , czujnik jest umieszczony w okolicy termostatu o ile dobrze pamietam ma on czarna wtyczne 2 pinowa. Zakres opornosci ma taki sam jak w sohc nie wiem czy kostka jest taka sama.

PostNapisane: 12 lut 2006, 23:16
przez Bartek
Cześć!

Mnie natomiast interesuje umiejscowienie i wygląd czujnika włączającego wentylator w tymże silniku (BP 1.8 DOHC). No i podobnie – czy będzie pasował z 1.8 SOHC :) Będę wdzięczny za podpowiedź...

Pozdrawiam!
Bartek

PostNapisane: 13 lut 2006, 11:44
przez Piotr Wozniak
Odkrylem 3 czujniki w bloku silnika, mniej wiecej za aparatem zaplonowym:
1) Cos co wyglada jak blaszka przykrecona do bloku silnika
2) jednozylowy kabelek do czarnej kostki zalozonej na cos wkreconego w blok
3) dwuzylowy kabelek do czujnika z zielona kostka
Wszystkie sa obok siebie ulozone w okolicy po skosie do dolu i do tylu od aparatu zaplonowego. Ktory z nich odpowiada za blad nr9 za zlacza diagnostycznego?
Podejrzewam ten z zielona kostka, dwuzylowy- podobny jest na rysunku z JC-Auto: http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... str=K63016
Ale czy tylko?

pozdrowienia

PostNapisane: 13 lut 2006, 15:40
przez Mav
Z moich spostrzezen to wyglada tak :
1. Jest czujnik ktory wyglada jak kawalek okraglej blaszki przykreconej sruba do bloku silnika z przodu w mijescu w ktore ciezko nawet reke wlozyc bo pod rurami od chlodnicy – on podaje wskazania dla zegarow
2. Czujnik od wentylatora jest w postaci takiej szarej jednopinowej wtyczki i znajduje sie gdzies tak na wierzchu silnika gdzies kolo kopulki rodzielacza.
3. Skolei z boku silnika pod aparatem jest jeszcze jeden czujnik i on chyba bedzie wlasnie od komputera.( nie jestem pewien bo tego jeszcze nie popsulem)

PostNapisane: 14 lut 2006, 10:58
przez Kornel
dokladnie jak kolega MAv napisal dwuprzewodowy czujnik pod aparatem zaplonowym.