Witam wszystkich.
Szukałem rozwiązania mojego problemu, jednak nie udało mi się nic znaleźć, stąd nowy wątek.
Po kapitalnym remoncie nie bardzo wiem jak złożyć rozrząd- tzn po złożeniu auto nie odpala, podejrzewam że to w nim problem.
W książce jest taka ilustracja- jak widać znaki są w innych miejscach.
https://drive.google.com/file/d/0BwfnTg ... g3VzQ/view
W internecie znalazłem takie ustawienie:
https://drive.google.com/file/d/0BwfnTg ... 85MG8/view
jednak na pokrywie tylnej nie ma znaków we wskazanych miejscach. Oczywiście złożyłem tak jak na ilustracji jednak bez sukcesu.
Mój problem polega na tym że wałki mają dwie opcje ustawienia i są identyczne- jak na zdjęciu.
https://drive.google.com/file/d/0BwfnTg ... RLRVE/view
nie wiem jak ustawić ten rozrząd. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Z góry dziękuję.
Problem z ustawieniem rozrządu (1.8 BP)
Strona 1 z 1
skontaktuj się z tekkenfan lub Piotr89 oni rozkłądali te silniki na czesci pierwsze .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
zdjęcia się nie otwierają (brak pozwolenia czy cuś)
Robiąc kapitalny zakładam że zdejmowałeś kółka z wałków?
Kółka rozrządu można założyć na 3 sposoby z czego tylko jeden jest właściwy. Kółko na ssącym zakładasz tak żeby "dynks" na wałku ssącym był skierowany na znacznik "I" na kółku. Analogicznie wydech tyle że tutaj "dynks" ma być na "E".
Mając tak założone kółka ustawiasz je na znaki które znajdują się na blaszce do której przykręcasz plastik chroniący rozrząd. Wychodzi to mniej więcej tak że "I" i "E" są pionowo do góry (tak pi razy drzwi).
Z wałem jest łatwiej bo nie ma możliwości innego założenia kółka i wypust na kółku ma być skierowany na znacznik i tutaj też podobnie jak w przypadku wałków będzie on znajdował się pionowo u góry.
Mam nadzieję że nie zagmatwałem tego za bardzo. Później będę miał chwilę to wrzucę jakieś zdjęcie jak będzie taka potrzeba.
Robiąc kapitalny zakładam że zdejmowałeś kółka z wałków?
Kółka rozrządu można założyć na 3 sposoby z czego tylko jeden jest właściwy. Kółko na ssącym zakładasz tak żeby "dynks" na wałku ssącym był skierowany na znacznik "I" na kółku. Analogicznie wydech tyle że tutaj "dynks" ma być na "E".
Mając tak założone kółka ustawiasz je na znaki które znajdują się na blaszce do której przykręcasz plastik chroniący rozrząd. Wychodzi to mniej więcej tak że "I" i "E" są pionowo do góry (tak pi razy drzwi).
Z wałem jest łatwiej bo nie ma możliwości innego założenia kółka i wypust na kółku ma być skierowany na znacznik i tutaj też podobnie jak w przypadku wałków będzie on znajdował się pionowo u góry.
Mam nadzieję że nie zagmatwałem tego za bardzo. Później będę miał chwilę to wrzucę jakieś zdjęcie jak będzie taka potrzeba.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dziękuję za pomoc. Jak tylko znajdę czas na wizytę w garażu ustawię w ten sposób i napiszę jakie rezultaty:) pozdrawiam
22.11.2015
Auto odpalone!:)
Ustawiłem rozrząd zgodnie z podpowiedziami, wymieniłem filtr paliwa i podpiąłem sterownik od LPG.
Prawdopodobnie w tym był szkopuł. Nie będę jej docierał na gazie ale podpięte musi być, inaczej wtryski nie chodzą..
Bardzo dziękuję za pomoc. Po skończeniu całości i ogarnięciu jej po prawie rocznym postoju postaram się zrobić jakieś fotki.
22.11.2015
Auto odpalone!:)
Ustawiłem rozrząd zgodnie z podpowiedziami, wymieniłem filtr paliwa i podpiąłem sterownik od LPG.
Prawdopodobnie w tym był szkopuł. Nie będę jej docierał na gazie ale podpięte musi być, inaczej wtryski nie chodzą..
Bardzo dziękuję za pomoc. Po skończeniu całości i ogarnięciu jej po prawie rocznym postoju postaram się zrobić jakieś fotki.
- Od: 6 paź 2005, 23:41
- Posty: 23
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323 1.3 16v `93->swap na 1.6 16v:)
323 1.8 BP GT w sumie:)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości