Strona 1 z 5
323f BA 1.8 vs. mx5 1.8 vs. 323f BG 1.8GT

Napisane:
7 lut 2006, 01:33
przez siwy_dymek
Mam takie pytanko, jaka jest roznica w silnikach jak w temacie!? W BA 1.8 ma 114KM a w mx5 131KM albo 140KM. Czym to zostalo osiagniete?

Napisane:
8 lut 2006, 01:58
przez brii
Sądzę, że te silniki mają inny stopień sprężania i odcięcie na innych obrotach. Pewnie tez wałki są inne – w BA postawili na większą elastyczność. Napewno mają inną mapę w ECU


Napisane:
8 lut 2006, 02:40
przez GofNet
W 323 masz również mocniejsze jednostki:
323: 1989-1994 | 1.8i | 128KM | 16V | 4/DOHC | BP
MX5: 1991-1994 | 1.8i | 130KM | 16V | 4/DOHC | BP
Czyli moc właściwie identyczna
Natomiat po 1998r. rozbieżności są już znaczne:
323: 1998-2001 | 1.8i | 114KM | 16V | 4/DOHC | FP
MX5: 1998-2001 | 1.8i | 138KM | 16V | 4/DOHC | BP
Warto jednak zauważyć, że we wcześniejszych modelach były montowane te same silniki (pewnie drobne różnice były w komputerze, ale obie jednostki były BP), natomat po 1998 roku w 323 były FP, zaś w MX-5 BP. Stąd ta różnica mocy i zapewne konstrukcji jednostki.
Pozdrawiam
..::GofNet::..

Napisane:
8 lut 2006, 04:35
przez SimoneuS
..

Napisane:
8 lut 2006, 10:20
przez Papajo
BP jest na hydraulice, a FP na mechanice


Napisane:
8 lut 2006, 10:49
przez Puhcio
GofNet napisał(a):W 323 masz również mocniejsze jednostki:
323: 1989-1994 | 1.8i | 128KM | 16V | 4/DOHC | BP
MX5: 1991-1994 | 1.8i | 130KM | 16V | 4/DOHC | BP
Czyli moc właściwie identyczna
Natomiat po 1998r. rozbieżności są już znaczne:
323: 1998-2001 | 1.8i | 114KM | 16V | 4/DOHC | FP
MX5: 1998-2001 | 1.8i | 138KM | 16V | 4/DOHC | BP
Warto jednak zauważyć, że we wcześniejszych modelach były montowane te same silniki (pewnie drobne różnice były w komputerze, ale obie jednostki były BP), natomat po 1998 roku w 323 były FP, zaś w MX-5 BP. Stąd ta różnica mocy i zapewne konstrukcji jednostki.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pokręciłeś ... kolega pyta o BA, a Ty podałeś dane do BG vs. BJ
323 BA 1995 – 1998 – 1.8 114KM 16V 4/DOHC BP
A tak jak szymon mówi ... to inne silniki
Swoją droga ciekawe czy tylko ze zwgledu na normy emisji spalin moc zmniejszyli o 14 KM czy ze względu na silnik KF by nie robić mu konkurencji


Napisane:
8 lut 2006, 12:08
przez Papajo
Puhcio napisał(a):Swoją droga ciekawe czy tylko ze zwgledu na normy emisji spalin moc zmniejszyli o 14 KM czy ze względu na silnik KF by nie robić mu konkurencji
Pewnie jedno i drugie

Znow pewnie wtracił sie do tego Green-peace i "zdławili" ten silnik. Odetkanie go jednak do okolo 130 KM nie jest trudne ani specjalnie kosztowne

Dopiero potem zaczynaja sie "schody"...
Co ciekawe wyczytalem gdzieś, ze japonce zrezygnowali z hydrauliki w FP, bo ich inzynierowie stwierdzili ze przy zastosowaniu odpowiednich materialow mechanika jest trwalsza – czyzby w tym wypadku ksiegowy zaspał ?
EDIT: mowie oczywiscie o FP w BJ-tkach


Napisane:
8 lut 2006, 13:00
przez siwy_dymek
No tak, wlasnie chodzi mi o serie silnikow BP! Z tego co mi sie wydaje jescze, to w mx5 silnik jest ustawiony wzdluznie, a BA poprzecznie, ale to zauwazylem tylko w ostatnich modelach, bo tylko ich foty silnika widizalem! Troszke inaczej tam wygladala pokrywa silnikow no i w zasadzie wszystko inaczej wygladalo, no ale jak sprawa wyglada mx5 z tych rocznikow co moja BA (1995). O elektronike to w zasadzie jestem pewien, ze jest inna, no bo jak jest wiecej mocy, to przynajmniej ciutke wiecej paliwa musi byc podawane! No ale np. silniczek w 323 z 89-94 czym moze sie roznic od mojego, chodzi mi o wzgledy mechaniczne!
Poruszajac ten temat, chodzi mi o to, ze podpatrujac konstrukcje tego silnika w innych modelach mozna wymozdzyc jak podnies powiedzmy w bezpieczny sposob moc w BA! W mx5 glowica pewnie sie rozni od BA, ale blok silnika i wiele elementow napewno jest wspolnych! Skupiam sie oczywiscie na silniczkach 1.8 z hydraulika!

Napisane:
8 lut 2006, 14:50
przez Boris86
Nic dziwnego że jest ustawiony wzdłuznie w mx-5 i inaczej ustawiony nie bedzie... jak chciałeś ustawić silnik w aucie z klasycznym układem napedowym. (czyt. silnik z przodu i napedzane koła tylne)??
Twoja BA'tka ma naped na przód wiec silnik jest ustawiony poprzecznie jak w każdym aucie z napędem na przednie łapy...i tu żadnej ameryki nie odkrywamy.

Napisane:
8 lut 2006, 15:19
przez siwy_dymek
Boris tyle to ja wiem, i nie zamierzalem odkryc jakiegos nowego kontynentu

Chodzi mi tylko o roznice w konstrukcji tych jednostek! Zwia sie nibby tak samo, a jednak, roznice mocy sa!
Jaki jest stopien sprezenia w mx5? W ba z tego co sie orientuje 9 albo 9.5, ale raczej 9. raczej nie jest to duzo

Napisane:
8 lut 2006, 15:54
przez Papajo
FP ma 9,1
BP ma chyba tyle samo
dla porownania japonski silent-killer FS-ZE ma 10,4

Napisane:
8 lut 2006, 21:44
przez siwy_dymek
siwy_dymek napisał(a): ...bo tylko ich foty silnika widizalem! Troszke inaczej tam wygladala pokrywa silnikow no i w zasadzie wszystko inaczej wygladalo, no ale jak sprawa wyglada mx5 z tych rocznikow co moja BA (1995)
chodzilo mi o to, ze inaczej wygladala gora silnika w tym ustawionym wzdluznie z ostatnich lat, ale nie wiem jak wygladala gora silnika 1.8 w starszych modelach 1.8! W nowszych dodano np. zmienne fazy rozrzadu, co napewno pociaga za soba inna pokrywe zaworow, starsze nei mialy zmiennych faz! A to ze silnik jest wzdluznie czy poprzecznie to raczej specjalnie chyba nie predysponuje do koniecznosci zmienienia pokrywy zaworow!

Napisane:
8 lut 2006, 22:26
przez Boris86
A nie pomyliłeś Mazdy z Hondą ...albo Tojką?? Może przybliż mi dokładniej jaki model ma zmienne fazy rozrządu?? Bo albo mam braki albo coś jest nie tak....
Zewnętrznie niektóre wersje silnikowe 1,6 B6 i 1,8 BP rozpoznasz m.in tylko po takich szczegółach jak klęsły lub wypukły napis Mazda i tego typu bajerki...

Napisane:
8 lut 2006, 23:01
przez farciarz
siwy_dymek napisał(a):W nowszych dodano np. zmienne fazy rozrzadu
Kurcze...siwy....w jakiej Maździe masz zmienne fazy rozrządu
Wydaje mi się, że
Boris ma tu rację


Napisane:
8 lut 2006, 23:16
przez SimoneuS
..

Napisane:
8 lut 2006, 23:35
przez siwy_dymek
Boris i reszta

:
http://mazdaspeed.pl/modele/mx5_03.php :
Początkowo model MX-5 wyposażono w silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM. Pięć lat później na ulice wyjechała wersja
1.8 o mocy 131 KM. W tym samym czasie obniżono do 90 KM moc mniejszej jednostki. W 1998 roku pojawiła się druga generacja – zrezygnowano wtedy z podnoszonych reflektorów, a linię samochodu poddano niewielkim zmianom. Tym razem moc obu motorów zwiększono odpowiednio do 110 i 140 KM.
Po trzech latach do większego silnika wprowadzono zmienne fazy rozrządu i dodano jeszcze 6 KM.
wiekszy silnik to ja rozumiem 1.8? a czy to jest ten sam czyli BP to nie mam zielonego pojecia, blok silnika pewnie ten sam, glowica napewno inna

Napisane:
8 lut 2006, 23:41
przez Puhcio
Hehe
siwy_dymek zagiąłeś wszytskich
Mazda stosowała w latach '90 dość powsechnie VRIS czyli system zmiennej pojemości układu dolotowego, ale że zmienne fazy rozrządu ?
siwy_dymek napisał(a):blok silnika pewnie ten sam, glowica napewno inna
No głowica i cały układ zaworów – rozrządu skoro wdrożono V-tec ... (cy jak to tam mazda nazwala)

Napisane:
8 lut 2006, 23:53
przez siwy_dymek
Ja podalem ten przyklad tylko i wylacznie dlatego, bo tylko taka fotka silnika z mx5 dysponuje, ktora jest opublikowana na linku podanym przeze mnei wyzej! I napisalem takze, ze tam pokrywa rozni sie znacznie (bo tak mi sie wydaje ze to fotka tego silnika ze zmeinnymi fazami), a jak jest w 1.8 w starszych modelach mx5 -nie wiem, bo nie mam fotki! I do tego caly czas zmierzam!
Puhcio, VRIS to inna bajka...nie ma sensu tego ze zmiennymi fazami porownywac

Napisane:
9 lut 2006, 11:01
przez brii
siwy_dymek napisał(a):VRIS to inna bajka...
Zgadza się – z tego co mi wiadomo to VRIS to tylko do silników typu V ma sens


Napisane:
9 lut 2006, 11:14
przez siwy_dymek
brii, no cos w tym stylu chyba, tam suma dlugosci wszystkich odgalezien w kolektorze dolotowym jest duza, no i jest 6 tych odgalezien, wiec uporzadkowany i harmoniczny przeplyw powietrza jakis procent zwyzku mocy przyniesie, ale jak dla mnie to VRIS zwieksza tylko kulture pracy silnika i optymalizuje ja na danych obrotach (tam sa bodajrze 2 albo 3 przepustnice ktore otwieraja sie przy odpowiednich obrotach!.
VTEC ma zupelnie inne dzialanie, na wlakach rozrzadu sa dodatkowe krzywki! Silnik po przekroczeniu 5500obr. uruchamai mechanizm hydrauliczny, ktory przestawia walki rozrzadu na wlasnei te dodatkowe krzywki o bardziej sportowych ustawieniach-dluzsze fazy otwarcia! Efekt jak dla mnie jest piorunujacy, bo po przekroczeniu tych 5500obr/min czuc jak samochod zaczyna o wiele bardziej przyspieszac, a takze slychac jak silnik wydaje z siebie inny odglos!miodzio
No a co do tytulowego tematu, to moze wypowie sie ktos kto ma madzie 323BG(89-94?) z 1.8, tam jest chyba 128KM? Z tego co ktos napisale wczesniej tam tez jest silniczek BP!