Cysiek napisał(a):sołtys napisał(a):Kup olej 10W-40 w klasie SG lub SJ
To ma być olej tej klasy, bo już się pogubiłem

<czytaj> SG, SJ, SL, itp. – są to
klasy jakościowe

10W-40, 10W-50, 10W-60 – a to są
klasy lepkości.
Klasa jakościowa im wyższa, tym lepsza, ale i tym droższy olej. Nie zawsze warto inwestować – kwestia potrzeby i oczekiwań, niekiedy nieuzasadniony fanatyzm, ale ja zachęcam do możliwie najwyższej klasy jakościowej. Sam mam
SJ.
Klasa lepkości olejów wielosezonowych składa się z dwóch części. Pierwsza liczba oznacza lepkość dla zimowych temperatur, zaś druga dla letnich. Kupując olej jako pierwszą liczbę wybierz 10, (np. 10W-..), zaś drugą 40, 50, lub 60. Osobiście sugerują oleje w klasie lepkości
10W-40 oraz
10W-50. Oba będą świetnie się sprawdzały w Twoim silniku. Ja mam zalany olej w klasie lepkości
10W-50, wykonany w technologii
syntetycznej, ale zapłaciłem za 1 litr oleju
Midland MicroOil Synqron 10W-50 36zł, więc dosyć drogo. Dlatego też niektórzy wybierają bardziej pospolite oleje.
Pozdrawiam
..::GofNet::..