Witam
Z książki, ktrą posiadam, wynika, że dla silników B6 gaźnikowych i z wtryskiem paliwa – czyli dla silników o pojemności 1598 cm3:
a) wymiary cylindrów:
– średnica cylindra wynosi:
nominalna: 78,006 mm do 78,013 mm
naprawcza +0,25: 78,256 mm do 78,263 mm
naprawcza +0,50: 78,506 mm do 78,513 mm
stożkowatość: 0,019 mm
luz tłoka w cylindrze: nominalny – 0,039 do 0,052 mm; maksymalny: 0,039 do 0,052 mm
b) wymiary tłoków:
– wymiar tłoków:
nominalna: 77,954 do 77,794 mm
naprawcza +0,25: 78,211 do 78,217 mm
naprawcza +0,50: 78,461 do 78,467 mm
– skok tłoka – 83,60 mm
– szerokość rowków pierścienia
górnego: 1,520 do 1,535 mm
środkowego: 1,520 do 1,540
– średnica otworu sworzenia: 19,998 do 20,000 mm
Wymiary pierścieni:
– wysokość pierścienia:
uszczelniającego (górengo): 1,470 do 1,496 mm
uszczelniającego (środkowego): 1,470 do 1,490 mm
– luz w rowku tłoka:
nominalny: górnego – 0,030 do 0,065 mm; środkwoego – 0,030 do 0,070 mm
maksymalny: 0,15
– luz w zamku pierścienia:
nominalny: górnego – 0,15 do 0,30 mm; środkowego – 0,15 do 0,70 mm
nominalny zgarniającego (DOLNEGO): 0,20 do 0,70 mm
maksymalny: 1,00 mm
Nie wiem, o co chodzi z tymi średnicami naprawczymi, ale tak było w książce.
Jakby coś było potrzeba jeszcze, to nie ma sprawy – pomogę
Pozdrawiam!