kolektor wydechowy – czyszczenie?

Postprzez Wojtas_323F » 19 sty 2006, 00:11

Interesował się ktoś jak wygląda w środku kolektor wydechowy po kilkunastu latach eksploatacji?
Ostatnio naszło mnie żeby go odkręcić i oczyścić w środku / wypolerować. Ciekawi mnie czy miałoby to jakiś wpływ na osiągli?
Moja Mazda jest z 1992 czyli juz 14 lat stuknęło i pewnie w kolektorze wydechowym nazbierało się dużo niepotrzebnych rzeczy.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez GofNet » 19 sty 2006, 00:22

Polerowanie dolotu i wylotu jest jednym z elementów tuningu. Ooooczywiście nie zaszkodzi...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez shady » 19 sty 2006, 00:59

mozecie chlopaki to skonkretyzowac :)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez GofNet » 19 sty 2006, 01:49

Jeśli masz dolot i "odlot" wypolerowany, to błąkające się tam gazy nie napotykają na opór ze strony "zambruderów". Efektem tego jest swobodniejsze przepływanie gazów. A to zaś pozwala na lepszy i stabilniejszy ich dopływ do/z komory spalania. Do tego możesz założyć w odpowiedni sposób prawidłowo dobrane magnetyzery* powietrza, paliwa i cieczy chłodzącej i powinieneś zauważyć różnicę. Może nie jakąś gigantyczną, lecz zauważalną.

Do tego dorzucasz sportowy wydech, stożkowy filtr powietrza, planujesz głowicę (mały przyrost mocy), tankujesz paliwo Shell V-Power Racing Pb100, może ChipTuning (różnie z tym bywa – amatorsko: wzrasta spalanie, mocy więcej o tyle, co kot napłakał; profesjonalnie: mocy kilkanaście a nawet kilkadziesiąt KM więcej, aaale 1-2 tysiące zł mniej w skarbonce).

* Wiem, że niektórzy z magnetyzerów się śmieją, ale one działają. Wszystko zależy od tego, jakie one są (ferytowe – do <dupa>; neodymowe <spoko>; moc "N"), ile ich jest (bez przesady, bo może chodzić gorzej), oraz najważniejsze – gdzie są one zamontowane. Często ich działanie jest oceniane na żadne, ponieważ są błędnie zamontowane lub na stalowych przewodach paliwowych (sporadyczne występowanie w niektórych markach). Poza tym pełny efekt działania (oszczędność i nieznaczna poprawa pracy silnika) widać dopiero po 1-3 tysiącach kilometrów. Aaale to akurat materiał na inny wątek ;).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez shady » 19 sty 2006, 02:13

aham dzieki :] gdy bede cos wiecej sie bawil przy wydechu to pomysle nad wypolerowaniem :D
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez sołtys » 19 sty 2006, 10:27

Polerowanie to jest takie postawienie kropki nad I przy tuningu samo w sobie nic nie poprawi. Dopiero profesjonalna obróbka głowicy z poszerzeniem kanałów coś daje. <lol>


Wojtas_323F napisał(a):pewnie w kolektorze wydechowym nazbierało się dużo


jeżeli silnik nie bierze oleju i jest w dobrym stanie to nic tam nie znajdziesz oprócz bardzo cienkiej warstwy sadzy która tworzy idealnie równą powłokę jeżeli ci się nudzi to jasne że możesz sobie ją wypolerować, ale od razu mówie nic to nie da.

Jeżeli chcesz troszkę pomóc swojemu silnikowi to najpierw sprawdz w jakim stanie jest katalizator, możesz pokusić się o jego wywalenie a w to miejsce wstawiasz tłumik przelotowy który kupisz u każdego gościa od tłumików.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Wojtas_323F » 21 sty 2006, 16:42

Sołtys wielkie dzięki za konkretne info, właśnie coś takiego chciałem wiedzieć. Nie będę ruszał kolektora.Katalizator pewnie wywalkę na wiosnę bo narazie i tak nie ma róznicy jaką samochód ma moc, nawet maluchem można teraz zerwać przyczepność.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323