Strona 1 z 1

mazda 323f 1,6 90r klopoty z modulem zaplonowym

PostNapisane: 7 sty 2006, 14:38
przez Gość
moze ktos wie gdzie sie znajduja moduly lub modul ww modelu silnik czasami nie chce zapalic wcale gasnie bez przyczyny jak sie nagzeje nikt nie wie co to jest diagnosta rozklada rece POMOCY!!!

PostNapisane: 7 sty 2006, 17:02
przez tadziol
fajnie by było,gdybyś zdradził jeszcze jaki to typ zasilania,gaznik czy wtrysk...
w obu przypadkach moduły są w aparatach zapł.,ale się różnią
uzupełnij temat..

PostNapisane: 17 lut 2006, 10:01
przez leon010
własnie przeszedłem juz ten problem , daj wieceje szczegułów to ci pomoge

PostNapisane: 12 mar 2006, 23:57
przez Lukasz_zdw
A ja slyszalem ze w silnikach B6 z wtryskiem paliwa nie ma modułu zapłonowego, natomiast w B3 zarówno w gaźnkowcach jak i w tych z wtryskiem moduł jest. pozdro

PostNapisane: 13 mar 2006, 08:09
przez P0L4K
Lukasz_zdw napisał(a):A ja slyszalem ze w silnikach B6 z wtryskiem paliwa nie ma modułu zapłonowego


zle slyszales,jest modul w aparacie zaplonowym
nawet jeden mam na sprzedaz ;)

PostNapisane: 14 mar 2006, 11:38
przez sooltys
Witam, wszystkich fanow madzi! U mnie podobny problem 323 BG 1,6 16v 91r na gazniku + gaz, sedan. Rano na zimnym silniku ok pali, na krotkich dystansach do paru km. ok, jednak po nagrzaniu silnika (szarzowaniu zaczynaja sie schody), wskazowka obrotomierza na zero i z powrotem, przerywanie zaplonu itd. Podejrzewam modul w aparacie sa tam jednak dwa elementy elektroniczne, nie wiem ktory z nich uszkodzony, chce sie upewnic. Zasilanie trafo wysokiego napiecia w porzadku. Jakies sugestie?

PostNapisane: 14 mar 2006, 16:39
przez leon010
u mnie byla uszkodzna cewka wysokiego i moduł zapłonowy

PostNapisane: 14 mar 2006, 16:56
przez sooltys
No tak. Ale u mnie wylacza zaplon po nagrzaniu silnika, czasem przejade spokojnie kilkadziesiat km i nic, a jak wpadne w dziure w asfalcie to gasnie a iskra po chwili wraca, tak naprzemian, pozniej jade znowu normalnie. Podczas agresywnej jazdy bankowo po paru min zaczyna przerywac. Zastanawiam sie czy nie ma zwiazku z podlaczeniem modulu od gazu? Z cewki wychodza dwa gniazda jedno to zasilanie i pewnie sterowanie obrotomierzem a drugie idzie do modulu w aparacie przy ktorym jest kondensator, moze to jego wina? Chce uniknac niepotrzebnych kosztow zwiazanych z wymiana modulu i czujnika w aparacie zaplonowym... Prosze o jakies sugestie. :(

PostNapisane: 14 mar 2006, 17:04
przez leon010
powiem tak, u mnie był ten sam objaw, słchaj a mozeza jakies 2 godz na GG?mój numer to 6798305

PostNapisane: 14 mar 2006, 17:15
przez sooltys
OK o 18-tej bede w domku to klikniemy, moze cos z tego bedzie, jak nie pomoze to ewentualnie pojezdze jutro po szrotach w okolicy (znowu, biedna madzia ta zima daje sie jej we znaki) moze cos znajde na podmianke po pieniadzach HEHE.. :) moj gg 619023

PostNapisane: 14 mar 2006, 20:27
przez tadziol
sooltys nie kombinuj za wiele,tylko wymień moduł zapłonowy i po kłopocie...objawy jakie podajesz wskazują tylko na moduł.

PostNapisane: 14 mar 2006, 20:42
przez sooltys
HE HE witam, kto nie kombinuje ten nie zyje razem z kolega Leon010 cos myslimy w temacie jak sie uda to napisze :] na razie dzieki za zainteresowanie. ... Dzisiaj rozbebeszylem modul (nie naklaniam dom tego) znajduje sie w nim plytka z elementami SMD i tranzystor sterujacu -przyklejone do radiatora i polaczane ze soba. ...Wyczyscilem i zdemontowalem radiator z elementami, poprawilem zimne luty, dorobilem nowe przewody laczace korpus z plytka i zmontowalem wszystko na kleju, jak narazie po podlaczeniu na sucho w warsztacie uklad dziala bez zarzutu nawet po podgrzaniu radiatora, <jupi> popoludniu zaloze go do Madzi i zobaczymy <killer> ewentualnie gdyby dalej fixowal pojdzie do wymiany tranzystor sterujacy, mozna go tam dosyc latwo zamontowac <lol> moze zostanie 100zl w kieszeni...

I zostalo! Autko odzylo -dostalo mocy, zbiera sie jak przed ponad rokiem gdy go kupilem <jupi> modul dziala bez zarzutu troszke dzisiaj dostalo po gazie, i nic zero przerywania TEST OK, nawet nie szarpie na zimnym silniku (co mialo miejsce na gazie) zaplon dziala idealnie.
Podziekowania dla kolegi Leon010 za cierpliwosc i okazana pomoc (oby wiecej takich forumowiczow)
Daniel :–)

PostNapisane: 17 mar 2006, 14:42
przez PEJUN
Mam ten sam problem z moją Madzią 323 1.3 90r. BG . Problem w tym że nie wiem gdzie szukać w niej tego modułu. Może ktoś wie?

PostNapisane: 17 mar 2006, 16:29
przez sooltys
Dobrze poszukaj bylo juz na forum, powiem ci tylko (albo az tyle HEHE)ze musisz zdemontowac kopulke aparatu zaplononu, wyjac palec rozdzielacza,oslone z tworzywa i pod nia znajduje sie czujnik halla i modul zaplonu, z modulu wychodza 4 przewody a z halla 2 po tym poznasz modul(4 przewody). jak bedziesz zakladal nowy modul koniecznie naloz na niego paste polepszajaca oddawanie ciepla, mniej wiecej to wszystko. Uwazaj zeby nie pomylic kabelkow i ulozenia palca rozdzielacza zaplonu... powodzenia!

PostNapisane: 11 kwi 2006, 23:17
przez solarzm
P0L4K napisał(a):nawet jeden mam na sprzedaz


POL4K, jaki masz ten moduł? Ja potrzebuję do swojej madzi moduł i cewkę ...
maciek