Strona 1 z 1

ubywajacy płyn chłodniczy nie ma wyciieków ucszczelka pod gł

PostNapisane: 25 gru 2005, 17:24
przez kocurek
jakiś czas temyu wymieniałem płyn chłodniczy i chłodnice bo ciekła zalałem chłodnice do peła i zbiorniczek wyrównawczy do skali full jeździłem jakiś czas i niec sie nie działo wiec nie zagladałem pod maske ale jakoś ostatnio mnie podkusiło żeby zajrzeć i teraz mam płynu na low (dodam ze od wymiany minęło jakieś 3 m-ce) czy jest możliwe że jak chodzi ogrzewanie w aucie to ta woda/płyn w jakiś sposób paruje i dlatego ubyło troszeczke czy jest też jakaś inna przyczyna) uszczelka pod głowica jest dobara i wycieków też nie ma

PostNapisane: 25 gru 2005, 17:37
przez tarsar
Jak wymieniałeś płyn i tyle ,to układ sam się odpowietrza, więc płyn uzupełnia się w odpowietrzonych miejscach(np. w nagrzenicy) i efekt jest taki,że płynu jest mniej niż zaraz po wymianie. Czyli teraz dolej płynu(tylko na zimnym silniku- broń Boże nie na gorącym silniku) ta na środku skali między min a max. Kontroluj stan płynu,jak jest wszysko dobrze, to płynu już nie powinno ubywać. :)

No chyba ,że ucieka przez chłodnicę, która może się juz nadawać do wymiany.Nowy zamiennik około 300-400, używka 200,choc nie wiem czy warto...

pozdr.

PostNapisane: 25 gru 2005, 18:43
przez kocurek
chłodnica była wymieniana
no własnie 3 miechy temu wymieniałem płyn weszło mi równo 5 litrów razem ze zbiorniczkiem wyrównawczym czy bez (czyli 5 litrów + zbiorczek czy razem) i tak to zostawlem nie wiem jak powinno byc
a po takim czasie to sie chyba juz odpowietrzyla

a jeszcze jedno pytanie jak otworze korek od chlodnicy silnik chodzi to jest git zadnych bombli wody nie ma ale jak ja na otwartym korku przegazuje to czasem jeden albo 2 bombeli wyskocza czy tak tez ma byc??

PostNapisane: 25 gru 2005, 23:38
przez tarsar
No, w sumie tak się odpowietrza układ, te bomble to powietrze zalegające w układzie. Widocznie przy wymianie nic nie było odpowietrzane,choc niekoniecznie.Ma wejsć tak jak wg instrukcji 5 litrów. Spróbuj troche odpowietrzyć i pożniej na zimnym dolac płynu.Zobaczysz.Jak chłodnice wymieniałeś to może jeszcze gdzieś spitalać na złączkach,ale to widać gołym okiem- taki zielono biały,charakterystyczny nalot- miałem tak kiedys w moim Uniaku 1.5.

Pozdr.