Strona 1 z 1
Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
14 kwi 2014, 10:01
przez jarsoN
Witam.
Mam taki problem iż auto które aktualnie posiadam dziwnie odpala i dziwnie pracuje na benzynie. Jest tak, ide rano, odpalam, jest na benzynie, odpala obroty są masakrycznie niskie, na poziomie 0,2-0.4krpm, na gazie zresztą to samo, ale auto nie gaśnie, telepie strasznie, ale chodzi i można jechać. Po jakiejś chwili gdy auto sie delikatnie 'obudzi', na gazie obroty podskakuja do 1krpm, może lekko powyżej, na benzynie nie sprawdzałem, ale dochodzę tutaj do sedna sprawy. Gdy np. kończy mi się gaz, chce pojechać na benzynie pomijam fakt, że szarpie (filtr paliwa jest już pordzewiały, więc stawiam to jako przyczynę), to obroty podskakują do 1,5krpm dokladnie tyle ile miałem w poprzednim mx3 na ssaniu. Pierwszy raz sie z czymś takim spotykam, że jak auto jest nagrzane, to chodzi jak na ssaniu a jak zimne to prawie gaśnie...
Co to może być?
Re: Odp: Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
14 kwi 2014, 20:18
przez Misik
U siebie też miałem problem z obrotami i nie było to łatwe. Sprawdzałeś czy są jakieś błędy? jeśli nie to na początek zaczął bym od tego. Filtr paliwa też wymień. Może przepływka albo krokowiec jest walnięty i obroty głupieją. Możesz też je przeczyścić i wtedy zobaczyć czy coś się zmieniło
Re: Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
14 kwi 2014, 21:47
przez Daro_GST
ja bym na początku wymienił czujnik temperatury silnika (ten do kompa nie na zegar)

Napisane:
18 kwi 2014, 15:13
przez tekkenfan
Zamiast wymieniać bez sensu czujnik może lepiej zmierzyć jego rezystancje?
Sprawdź/wyczyść silniczek krokowy w przepustnicy (może się przycina) i ten drugi który regulowany jest tylko płynem chłodniczym (nie pamiętam gdzie i czy w ogóle jest w B6, ale w BPeku jest na spodzie kolektora ssącego)
Re: Odp: Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
18 kwi 2014, 15:36
przez Bo_Lo
Mualem to samo.winny byl czujnik temp na kolektorze ssacym.
A to co pisze Tekken (bimetal) jest w B6 wbudowane w "krokowca"
Wysłane z mojego WT19i

Napisane:
18 kwi 2014, 16:08
przez Daro_GST
tekkenfan napisał(a):Zamiast wymieniać bez sensu czujnik może lepiej zmierzyć jego rezystancje?
no to czekamy na opis temperatur i rezystancji, bo wpięcie miernika w czujnik bez tej wiedzy nic nie da.

Napisane:
19 kwi 2014, 02:44
przez tekkenfan
A co za problem znaleźć wartości rezystancji? Np. książka "Sam naprawiam" czy jakoś tak?
Wiadomo, że nie będzie całego zakresu tylko np. dla 3-4 wartości temperatur ale da to jakiś pogląd, a jak nie to zawsze można wyciągnąć czujnik i wsadzić do garnka z wodą i termometrem. Wg. mnie jest to lepsza opcja niż wydawanie 100zł za czujnik, który może być sprawny.
Re: Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
19 kwi 2014, 13:39
przez jarsoN
Może być ten czujnik, bo po przekręceniu kluczyka na zapłon już wskazówka temperatury zaczyna się podnosić. Nie wiem czy to wina licznika czy czujnika, ale coś jest nie halo z tym.
Re: Odp: Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
19 kwi 2014, 14:29
przez Bo_Lo
Nie do konca.ten czujnik nie daje stgnalu na wskazowke. W BG sa trzy czyjniki temp.
Komp
Wskazowka
Wentylator
Wysłane z mojego WT19i

Napisane:
19 kwi 2014, 15:10
przez tekkenfan
Otóż to, za wskazówke odpowiada czujnik jednopinowy w okolicy termostatu, podobnie jak wentylator. Za temp. do ECU odpowiada czujnik 2 pinowy z zieloną wtyczką który w B6 jest jak dobrze pamiętam pomiędzy 2 i 3 rurkiem od kolektora ssącego.
Re: Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
19 kwi 2014, 15:28
przez jarsoN
To który w końcu czujnik może być trafiony ?
Re: Odp: Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
19 kwi 2014, 16:27
przez Bo_Lo
Ten od kompa,czyli umiejscowiony na kolektorze ssacym
Wysłane z mojego WT19i
Re: Dziwne zachowanie silnika B6 B+G w 323f BG

Napisane:
19 kwi 2014, 21:09
przez jarsoN
Ok jutro będę coś działać, dzięki koledzy i wesołych świąt. Będę informować czy to ten czujnik trafiony
