Strona 1 z 1

Zerwany Pasek Alternatora ! 1.3 16v (B3)

PostNapisane: 24 lut 2014, 18:04
przez piepie21
Witam bardzo serdecznie wszystkich jestem nowy na forum także jestem świeżym posiadaczem mazdy 323 bg 1993r. 1.3 16v (b3). Mam następujący problem wczoraj zerwał mi się pasek alternatora po zerwaniu zagotowała się woda czy to normalne po zerwaniu paska ? pompa wody jest napędzana paskiem alternatora ? Drugie pytanko auto na benzynie i na gazie przerywa i nie ma siły jechać czy sama wymiana kabli i świec może pomóc ?

Pozdrawiam i liczę że mi ktoś pomoże :)

PostNapisane: 24 lut 2014, 22:25
przez lewy323s
Tak, pompa jest napędzana tym samym paskiem co alternator. Po jego zerwaniu nie można dalej jechać. Jeśli w miarę szybko zareagowałeś i nie poszła np. uszczelka pod głowicą to tylko założyć pasek za 30zł i jezdzić dalej. Na temat przerywania mogą to być kable i świece, ale podejrzane są też inne rzeczy np. cewka, kopułka rozdzielacza zapłonu, sam aparat itd. Najpierw najlepiej sprawdz kody błędów, jest to opisane na forum.

Re: Zerwany Pasek Alternatora ! 1.3 16v (B3)

PostNapisane: 24 lut 2014, 22:29
przez piepie21
Dzięki narazie jeżdżę innym autem do pracy ale w sobotę biorę się za madzie będę pisać co i jak :) mam nadzieje ze madzia z tym silnikiem do dobry zakup ;p

Pozdrawiam

Re: Zerwany Pasek Alternatora ! 1.3 16v (B3)

PostNapisane: 28 lut 2014, 19:38
przez piepie21
Witam !
Pasek założony świece i kable wymienione auto ładnie chodzi na benzynie ale na gazie do 3.5 tyś przerywa później jest ok. Co to może być ? na benzynie super chodzi. Dzięki :)

PostNapisane: 28 lut 2014, 23:02
przez lewy323s
Jaki masz gaz? Sekwencja, mieszalnik?

Re: Zerwany Pasek Alternatora ! 1.3 16v (B3)

PostNapisane: 1 mar 2014, 07:55
przez piepie21
Sekwencja ESGI
– Reduktor tomasetto at09
-Llistwa valtek rail
tyle wyczytałem z wyciągu świadectwa homologacji.

PostNapisane: 1 mar 2014, 12:14
przez lewy323s
Częstym problemem w Mazdach jest to że niektóre instalacje nie są dostosowane do tzw. zubożenia mieszanki stosowanego w tych silnikach. Może to byc także u Ciebie. Generalnie problem w jezdzie tylko na gazie zazwyczaj wskazuje na problemy własnie z samą instalacją. Było o tym sporo w dziale LPG.

Re: Zerwany Pasek Alternatora ! 1.3 16v (B3)

PostNapisane: 1 mar 2014, 15:42
przez piepie21
tzn. co mam zrobić bo już zgłupiałem auto nie jest warte nie wiadomo ile nie ma sensu inwestować dużego hajsu.

PostNapisane: 1 mar 2014, 16:00
przez tyla
jesli sekwencja to podjerdz do jakiegos gazownika i za 50zł podepnie sie pod komputer i bedzie wszystko wiadomo

jak sie na tym troche znasz to zakup sobie kabelek do komputera

PostNapisane: 2 mar 2014, 02:41
przez lewy323s
Dokładnie! Jak potrzebujesz jezdzić i nie wymagasz niewiadomo jakiego komfortu to Mazda 323 BG jest warta zainwestowania 50 czy tam 150zł, szczególnie w gazie... :)

Re: Zerwany Pasek Alternatora ! 1.3 16v (B3)

PostNapisane: 7 mar 2014, 19:16
przez piepie21
Słuchajcie panowie okazało się że siedzą mi wtryski auto na dodatek jara ok 18 litrów gazu ;/ udało mi sie dorwać wtryski KEIHIN 67R-010092 możecie mi powiedzieć czy te wtryski zamiast valtek rail podejdą ?

Re: Zerwany Pasek Alternatora ! 1.3 16v (B3)

PostNapisane: 15 mar 2014, 11:57
przez piepie21
Witam !
Wtryski wymienione auto chodzi jak nowe ;)
Kolejny problem się pojawił mianowicie cieknie mi olej spod michy tam się stosuje uszczelkę czy jakieś wynalazki kleje czy coś ?

Pozdrawiam

PostNapisane: 15 mar 2014, 12:55
przez arturek252
Z Tego co słyszałem to Silikon ... się stosuje ...