[B6} Brak mocy, Vmax 130km/h, duże spalanie

Postprzez ziutas » 22 lis 2013, 12:57

Witam.

Na forum zaglądam już od wakacji, kiedy to szukałem auta i kupiłem ostatecznie Mazdę 323f BG z 1991r. z silnikiem B6 1.6 16v + LPG :)

W autku musiałem na dzień dobry zrobić kielichy z przodu, bo jakiś geniusz łatał je puszkami po piwie i wkrętami do drewna :| Poza tym podłoga jest w niezłym stanie, jeden próg mam do wymiany, a drugi do połatania.

Ale nie o to chodzi. Problem jest z silnikiem. Gaz był założony w 2004 roku i patrząc na stan parownika i filtrów, już od paru lat nikt tam nie zaglądał. Sonda Lambda wolno działa, więc zamiast krokowca jest wstawiona śruba. Sam wymieniłem parownik (jakiś Lovato do 100KM – został mi z poprzedniego autka, używany tylko rok, nie katowany), byłem na wymianie filtrów i regulacji, po której samochód nie chciał jechać. Po ustawieniu odpowiedniej mieszanki Mazda do 80 km/h przyspiesza nawet nieźle, ale potem jest już tylko gorzej. Po wymianie świec, oringu na module, filtru powietrza i regeneracji zablokowanych prowadnic zacisków hamulcowych jest tylko trochę lepiej. Mazda spala min. 12l LPG/100Km, przy kręceniu jej wysoko dochodzi do 15l/100Km, a prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć to 140Km/h i to z górki. Na prostej drodze dobija do 120Km/h i nie chce za bardzo iść dalej. Na benzynie jest niewiele lepiej. Czy jest coś, co mógłbym sprawdzić sam lub małym kosztem u mechanika, co mogłoby mnie naprowadzić na przyczynę? A może ktoś z was, forumowiczów, ma jakieś pomysły?

Dodam jeszcze tylko, że kolega miał kiedyś taką mazdę i paliła mu 10l LPG/100Km i szła jak burza. Co prawda miał chyba zbyt ubogą mieszankę, bo co chwilę gaz strzelał mu w dolocie, ale spalanie 12l jestem w stanie znieść, byle tylko osiągi mi to rekompensowały.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 10:46
Posty: 10
Auto: Brak

Postprzez tyla » 23 lis 2013, 02:40

jesli chodzi o te hamulce to sprawdz jeszcze raz czy nie trzymaja
lekka gorka pedal w podloge pare razy i czy po odpuszczeniu sie auto stacza ?
mozesz tez po przejechaniu kilku km sprawdzic czy tarcze sa gorace ?

najpierw muisisz poradzic sobie z autem na PB zeby oddac do regulacji LPG
jesli sa problemy z sonda to radze tam najpierw zajrzec

sprawdz kompresje a przedewszystkim to wymigaj bledy komputera
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez ziutas » 23 lis 2013, 11:25

Hamulce są już w porządku. Mazda toczy się nawet na teoretycznie płaskiej drodze :)
Boję się sprawdzić kompresję, bo znając moje szczęście okaże się właśnie, że to jednak padaka (wiem, że to takie chowanie głowy w piasek i udawanie, że nie ma problemu). Na razie szukam jeszcze wszystkich innych możliwości (jak najmniej kosztownych), potem ostatecznie zobaczę i to.

Wczoraj jeszcze znajomy podrzucił mi ofertę: pod jego bokiem stoi mazda z elektryką, bajerami, silnikiem 1.8 dohc i dobrą blachą za jakieś 200-300 zł. Jest tylko jeden minus: auto było ukradzione, właściciel zgłosił to na policję i zostawił tam dokumenty. Po pewnym czasie swoimi źródłami znalazł i odzyskał mazdę, ale nie zgłosił tego na policji. Więc teraz auto stoi już dwa lata i co jakiś czas jest jeżdżone bez dokumentów, opłat, itd. Fajna opcja na części, ale jest też ryzyko, że facet nagle pójdzie na policję i powie gdzie jest auto :/

All hail Ziutas! // Samsung Galaxy Gio :)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 10:46
Posty: 10
Auto: Brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323