Strona 1 z 1

Jak odkrecic kolo pasowe czyli wstep do wymiany paska rozrza

PostNapisane: 4 lis 2005, 14:36
przez toady
Witam mazdoholików,

W pewnej ksiazce ("Mazda 323 – Reguluje i naprawiam") przeczytalem, ze kolo pasowe walu korbowego mozna odkrecic uzywajac specjalnego klucza o numerze 49D011102.
Jak mniemam jest to numer katalogowy klucza i pewnie serwisy wiedza o co chodzi.

Pytanie moje brzmi: jak sobie poradzic z odkreceniem kola pasowego nie majac wspomnianego narzedzia?
Czy ktos to odkrecal? Jak do tego podszedl?

A moze ktos ma takie narzedzie i opisze na czym to polega?

Pozdrawiam
Michal

PostNapisane: 4 lis 2005, 14:59
przez tomekrvf
Pneumatykiem najprościej. Albo wbijasz piątką ktoś trzyma noge na hamulcu a Ty odkręcasz lagą śrubę. Te narzędzie specjalne służy do zablokowania koła pasowego

PostNapisane: 4 lis 2005, 17:06
przez toady
tomekrvf napisał(a):Pneumatykiem najprościej


Hehe, jakbym mial pneumatyka to bym nie pytal :) Mnie chodzi o takie polamatorskie warunki.

Czy blokowanie silnika przez hamulce, skrzynię biegów i sprzęgło na pewno załatwi sprawę?
Nie chciałbym, żeby się okazało, że sprzęgło się będzie ślizgało albo skrzynia uszkodzi, a sruba dalej będzie zakręcona na maksa...

PostNapisane: 4 lis 2005, 21:01
przez olaf
Czy blokowanie silnika przez hamulce, skrzynię biegów i sprzęgło na pewno załatwi sprawę?
Nie sądzę przechodziłem ten temat i nie byłem w stanie utrzymać hamulca.Dopiero przyspawanie płaskownika do kola, co by się gdzieś oparl rozwiązalo sprawę. A 2 sprawa to dobre, nie bardzo dobre klucze. Nawet dobre popękają.

PostNapisane: 4 lis 2005, 21:52
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):Pneumatykiem najprościej
Oczywista.... W BG nie powinno być problemow chyba ze jakas "osla łąka " dorezała centralną ....

PostNapisane: 6 lis 2005, 12:21
przez toady
Zrobilem tak, jak radzil tomekrvf – piąty bieg, noga na hamulcu i dawaj. Z początku myślałem, ze hamulce się poślizgną ale jak się porządnie depnęło po hamulcu to wytrzymały i się udało.
To samo z przykręceniem.

Wadą takiego rozwiązania jest to, ze samemu się tego nie zrobi – jest potrzebna druga osoba do przycieśnięcia hamulca.

HINT: Oslona paska rozrządu jest dwudzielna. Na dolnej cześci znajdują się znaczniki do ustawiania wału na Górny Punkt Zwrotny. Dobrze jest odkręcić tą dolną część osłony na samym końcu, już po poluzowaniu śruby centralnej od koła pasowego, bo wtedy trzeba sobie wał jeszcze raz ustawić i znaczniki się do tego przydają :)

PostNapisane: 13 lis 2005, 14:28
przez verbel
a wlasnie, powiedzcie mi gdzie mozna dostac kolo pasowe moje ma jakis dziwny odlew i jest lekko skrecone ale to nie wina srub bo patrzylem ani ze zostaloprzypadkowo skrzywione.. myslem nad wymiana na sportowy o ile taki dostane i ile nby mniejwiecj kosztowalo.. a mzoe dorobiebie samemu?

PostNapisane: 25 lis 2005, 13:16
przez verbel
Po ile mozna dostac kolo pasowe do B6 1,6 silnika???