Jak zmnijszyc spalanie w mazdzie 323f 1.6 16v 1994r

Postprzez Huberto94 » 27 cze 2013, 20:43

co mam wyminic w mazdzie zeby pali mniej teraz mi pali 10l/100km wymienilem filtr paliwa filtr powietrza i dalej tyle samo pali pomórci prosze DZIEKI Z GÓRY
Początkujący
 
Od: 27 cze 2013, 19:32
Posty: 4
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 1994

Postprzez adriano2747 » 27 cze 2013, 22:19

to zależy jak kto jeździ. kable świece i sprawdzić aparat zapłonowy. zobaczyć czy nie ma błędów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Bo_Lo » 28 cze 2013, 02:35

Jesli to w mieście,to spalanie masz w normie

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tekkenfan » 28 cze 2013, 23:24

Zmienić styl jazdy :P
A tak poważnie to jak oczekujesz odpowiedzi na takie pytanie to najpierw zatankuj auto pod korek wyjeździj to i zalej jeszcze raz pod korek. Dopiero wtedy będziesz miał jakieś pojęcie o faktycznym spalaniu.
No i dobrze by było opisać w jakich warunkach uzyskałeś to spalanie tzn. trasa/miasto, długość odcinków, kiedy zmieniasz biegi, czy hamujesz silnikiem czy dojeżdżasz do świateł na luzie itp.

Moje 1.6 paliło ok.9/100 kiedyś udało mi się zejść do 7 ale tego nie można było nazwać jazdą i był to jednorazowy wybryk <lol> , tak więc Twoje 10 litrów może okazać się normalnym spalaniem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Huberto94 » 29 cze 2013, 09:41

kable sa w porzątku swiece terz ja nie przekraczam 100km/h i nie wiem czemu tak duzo pali

Dopisano 29 cze 2013, 10:02:

ile powinien sie schnąc silniczek korkowy ??? po zamoczeniu w benzyne ekstrakcyjna ???
Początkujący
 
Od: 27 cze 2013, 19:32
Posty: 4
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 1994

Postprzez djkraszinio21 » 3 lip 2013, 21:20

Ja swoją przy spokojnej jeździe potrafię zejść do 7,5 litra sprawdź czy sonda sprawna
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 08:36
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1994

Postprzez Huberto94 » 12 lip 2013, 15:00

sonda sprawna sprawdzalem

Dopisano 12 lip 2013, 21:01:

przepływomierz tez wymieniłem
Początkujący
 
Od: 27 cze 2013, 19:32
Posty: 4
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 1994

Postprzez esperal » 13 lip 2013, 14:47

Huberto94- to że nie przekraczasz 100km/h nie ma znaczenia. Jeśli Twoja technika jazdy jest niedoskonała to marnujesz paliwo niezależnie od prędkości jazdy.

Masz tutaj kilka informacji na ten temat.

Kompendium oszczędnej jazdy
1. Unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
2. Jedź na najwyższym możliwym biegu na najniższych możliwych obrotach.
3. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min (benz.) lub 2000 obr./min (diesel).
4. Przyspieszaj, jeśli warunki ruchu na to pozwalają, dynamicznie wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
5. Nie jedź na luzie, tocz się na biegu (dojeżdżając np. do skrzyżowania).
6. Sprawdź, czy masz dopompowane opony.
7. Nie włączaj "klimy", jeśli nie musisz.
8. Jedź z zamkniętymi szybami.
9. Zdejmuj bagażnik dachowy, ilekroć go nie używasz.
10. Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu.
11. Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju.
12. Gaś silnik, jeśli przewidujesz postój dłuższy niż 30 sekund.
13. Unikaj zbędnego obciążenia auta – usuń niepotrzebne bagaże.
14. Unikaj jazdy na dystansie mniejszym niż 4 km.
15. Jeśli samochód nie jest bardzo obciążony i ma elastyczny (duży) silnik, możesz wrzucać co drugi bieg i jechać np. na 1, 3, 5, lub 2, 4, 6.
16. W miarę możliwości parkuj tyłem, a nie przodem.
17. Jeśli to możliwe, staraj się łagodzić krzywiznę zakrętów: lewego – przez zbliżenie się do środkowego pasa, prawego – do pobocza. Ograniczy to siłę odśrodkową, niebezpieczeństwo poślizgu, konieczność hamowania i w konsekwencji spalanie.

Link do artykułu http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,142 ... SlotII3img

Najtrudniejszy do zrealizowania jest punkt 14 bo trzeba zmienić miejsce zamieszkania lub pracy jeśli jest za blisko <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2013, 23:50
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Północ
Auto: 323 GTR
Audi A4 Quattro

Postprzez tekkenfan » 13 lip 2013, 15:24

jest to trochę generalizowanie ale coś w tym jest

esperal napisał(a):Nie jedź na luzie, tocz się na biegu (dojeżdżając np. do skrzyżowania).

Jeżeli jeździsz tak jak pisali czyli do 2500rpmów to takie zachowanie po za mniejszym zużyciem klocków hamulcowych nic nie da.
Błędne jest pojęcie, że jak hamujesz silnikiem to pobór paliwa =0. (uogólniając)
Komputer faktycznie odcina paliwo podczas hamowania silnikiem ale jeżeli zacząłeś hamować mając obroty >2500 rpmów (nie pamiętam dokładnie).
Jeżeli masz 2200 i puścisz gaz to silnik będzie palił tyle samo co na luzie ale szybciej wytraci szybkość.
Jeżeli masz np. 2600 i puścisz gaz to do ok. 1500 obr. pobór paliwa = 0. Moment ponownego lania paliwa jest do wyczucia.

esperal napisał(a):8. Jedź z zamkniętymi szybami.

Zamknij światła w przypadku eFki <lol> bo to daje duże opory powietrza.

esperal napisał(a):16. W miarę możliwości parkuj tyłem, a nie przodem.

co to ma wspólnego ze spalaniem?

Ogólnie trzeba jeździć z głową i przewidywać co się będzie działo, czyli np. nie pędzić nie wiadomo jak widząc że światło jest czerwone, zachowując jakiś odstęp od aut jadących przed nami możesz przewidzieć ich zachowanie i nie będziesz niepotrzebnie przyspieszał i hamował.
Podsumowując płynność jazdy.
A tak po za tym to ja wole przejechać 5km mniej jadąc normalnie niż stosować się do większości zasad z tej listy. Wolę fun niż ekono <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bo_Lo » 13 lip 2013, 15:42

Popieram:–)

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez esperal » 13 lip 2013, 16:11

Jeśli chodzi o parkowanie tyłem to chodzi o to, że samochód parkujemy zazwyczaj gdy silnik jest ciepły a wyjeżdżamy z parkingu gdy jest zimny. Szybciej wyjedziemy gdy samochód stoi przodem do kierunku jazdy więc na starcie już oszczędzamy paliwo.
To jest EcoDriving ekstremalny panowie <lol>
Zapomnieli jeszcze dodać żeby nie używać sprzętu stereo podczas jazdy <lol>
Pamiętam jak 18 lat temu gdy zaczynałem przygodę z rajdami i wyścigami samochodowymi na poczciwym 126p zrobiłem sobie taki wyłącznik ładowania alternatora który ''dodawał mi ekstra mocy'' Takie Nitro dla ubogich. Oczywiście różnicy z/bez ładowania nie czułem żadnej, ale liczyła się psychika- moja fura ma teraz na pewno pół konia więcej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2013, 23:50
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Północ
Auto: 323 GTR
Audi A4 Quattro

Postprzez tekkenfan » 13 lip 2013, 17:06

esperal napisał(a):Zapomnieli jeszcze dodać żeby nie używać sprzętu stereo podczas jazdy

Noo i odpowiednio się wypróżnić przed podróżą <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez sebek-71 » 13 lip 2013, 22:58

I za grubo nie ubierać, bo to zbędne kg :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Huberto94 » 14 lip 2013, 17:27

gdzie mozna znalezc strone do kupienia spoilerow na przót i na tyl , progi prosze o opmoc :D musze madzie troszeczke podrasowac :D
Początkujący
 
Od: 27 cze 2013, 19:32
Posty: 4
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323