Strona 1 z 1

Paliwo w oleju

PostNapisane: 31 gru 2012, 12:15
przez swistinioo
Ostatnio jak odpaliłem auto na benzynie to nie miało mocy i jechałem może max 40km/h, jeździłem autem dzień wcześniej i chodziło w "miarę normalnie" jak lekko depnąłem gazu to już mieliła, znaczy się lepiej chodziła niż na gazie (bardziej energiczna). Udało mi się zrobić układ paliwowy bo od jakiegoś roku nie działał i auto chodziło na samym gazie. Na niskich obrotach chodzi tak ja by na 3 cylindry praca jest nierównomierna obroty skaczą i dymi jak cholera. Wylałem olej z silnika bo stan zwiększył się ponad max i olej śmierdział benzyną.
Tłoka, pierścienie czy coś innego?
Dowiedziałem się że nowy tłok z pierścieniami stoi jakieś 200 zł a same pierścienie z 60 zł no to pewnie jeszcze doliczyć trzeba uszczelkę pod głowicę jakąś 100 i planowanie głowicy nawet nie wiem ile. I teraz tu mam pytanie czy kupić używany silnik czy remontować obecny bo jest jeszcze sprawa tego typu że nie wiem w jakim stanie są śruby mocujące silnik i nie wiem czy się nie zerwą przy próbie odkręcenia :(
Co sądzicie?

PS: Nie mogę oddać na złom bo nie jestem właścicielem auta. Dostałem to auto od szwagra bo on pojechał za granicę i dopiero jak wróci to będę mógł oddać :P

PostNapisane: 31 gru 2012, 16:04
przez Buldi
Na moje średnio doświadczone oko, to pierścionki. Zamiast elegancko kompresować, to paliwo ucieka do oleju, przez co też jest dużo mniejsza moc (brak odpowiedniej kompresji itd). Ale z tym może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
Co do kupowania używanego silnika, powiem tylko tyle, że nie wiadomo na co trafisz... Rób remont, lepiej na tym wyjdziesz. Kupisz inny silnik i nie wiesz czy nie będzie w podobnym lub gorszym stanie.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 31 gru 2012, 23:46
przez sebek-71
Dokładnie zgadzam się z Buldim!!
Sprawdź dokładnie co mu dolega i wtedy zadecydujesz :)

Re: Paliwo w oleju

PostNapisane: 2 sty 2013, 20:06
przez swistinioo
Aktualnie staram się załatwić manometr, żeby sprawdzić ciśnienie w cylindrach

PostNapisane: 2 sty 2013, 22:19
przez Marek 161BD081
Zrób może na początek jakąś diagnostykę silnika.
Długie użytkowanie auta tylko na samym gazie nie jest dobre dla układu paliwowego.
Problem z nierówna pracą może mieć kilka źródeł: od nieszczelnych pierścieni (nie obstawiałbym tego) po uszkodzony układ sterujący praca silnika.
Nie napisałeś dokładnie jak auto zachowuje sie na lpg (masz zapewne instalację I lub II gen.) a to ważne jest.

Poza tym to uzupełnij proszę profil o swoją lokalizacje.

PostNapisane: 5 sty 2013, 17:58
przez lewy323s
A silnik na wtrysku czy na gaźniku?

Re: Paliwo w oleju

PostNapisane: 7 sty 2013, 18:10
przez swistinioo
Mam instalację I gen. nie mogę sprawdzić jak auto działa na LPG bo mi się gaz skończył i nie mam jak dojechać żeby zatankować. Robiłem diagnostykę silnika i nie wyświetlają się żadne błędy. Zaraz po tym jak udało mi się odpalić auto (wtryski przeszły kąpiel ultradźwiękową w izopropanolu) auto chodziło normalnie chociaż wtryski nie trzymały paliwa(kapało z nich). Resztki paliwa wyjeździłem i po skończeniu paliwa zostawiłem auto i na 5-6h i zalałem paliwem. Zaraz po odpaleniu auto miało problem z obrotami między 2 a 3 tyś, a między 3 a 4tyś coś tam troszeczkę ciągnął, powyżej 4 tyś nie wszedł. Popatrzyłem na stan oleju i był ponad max. Wylałem olej i śmierdział benzyną. Teraz przestawiłem zapłon i przerwę na świecach i auto lepiej wchodzi na obroty szczególnie między 2 a 3 tyś, ale dalej dymi jak cholera i dalej zwiększa mi się stan oleju, stan wody jest taki jaki był.

Wtrysk wielopunktowy 16v SOHC

PostNapisane: 28 sty 2013, 08:42
przez ROMAN-R87
leja ci wtryski, jak masz mozliwosc to podmien listwe wtryskowa

PostNapisane: 31 sty 2013, 19:43
przez rider143
swistinioo napisał(a):Teraz przestawiłem zapłon i przerwę na świecach
Jak wyglądały te świece?
To, że paliwo przedostaje się do oleju to nie jest wina zużytych pierścieni tłokowych. W pierwszej kolejności wtryskiwacze benzyny tak jak kolega napisał wyżej.