Strona 1 z 4

Problemy z Odpaleniem – Szarpanie Gaśniecie Silnika

PostNapisane: 1 gru 2012, 14:52
przez Yakuza991
na zimnym silniku nie odpala, na pych odpala, jak juz sie nagrzeje to odpali

w czym przyczyna? swiece, kopulka, palec rozdzie, przewody WN wymienione jakis czas temu


Mazda 323 BG 1.3 16V

Re: na zimnym nie odpala, na cieplym tak

PostNapisane: 2 gru 2012, 01:42
przez adriano2747
Ech uwielbiam się powtarzać...
Witam!
Standardowo proszę o zbadanie błędów.
Instrukcja : viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w

Problem z odpaleniem-nierówna praca silnika

PostNapisane: 6 gru 2012, 11:29
przez afti
Witam.
Mam taki problem,otóż na całkiem zimnym silniku auto zapala na "rys"Po przejechaniu około 1km,jak silnik jeszcze nie jest całkowicie rozgrzany i zgaszeniu silnika następuje poważny problem z ponownym rozruchem.Pomimo tego,iż rozrusznik kręci z pożądaną siłą auto nie odpala,następuje zalanie benzyną bo czuć z pod maski zapach benzyny.
Najciekawsze jest w tym wszystkim to,że jak w takiej sytuacji ponownie nie odpali za pierwszym razem,i go nie zalejem próbami kręcenia wystarczy na 3 metrach puścić na pych i normalnie odpali,lub jak odstoji dłuższą chwilę około 1 godziny też już nie ma problemu z ponownym zapłonem.
Osobiście obstawiam na awarię jakiegoś czujnika,pytanie do Was którego?
Auto nie posiada instalacji LPG.
Za udzieloną pomoc z góry dzięki.Pozdrawiam.

PostNapisane: 6 gru 2012, 13:26
przez cobiiv
Może aparat zapłonowy, objawy mogą się zgadzać. Wymigaj błędy :)

Re: Nie odpala na lekko rozgrzanym silniku.

PostNapisane: 11 gru 2012, 20:01
przez afti
Witam.
Jak kolega doradził sprawdziłem porawność działania aparatu zapłonowego,w sposób nastepujący:
sciagająć kolejno kopółki swiec,i wsadzając w nich pręt,iskra idzie do 2 cm na przerwie od masy.
Pozostaje mi sprawdzić sprawność czujnika temperatury,i tu jest problem bo za cholere nie mogę go zlokalizować,znalazłem jeden ale ten jest od wskaźnika wskazówki,podajcie dokładnie gdzie znajduje się ten drugi.

PostNapisane: 11 gru 2012, 20:10
przez Eklerek323f
afti napisał(a):Witam.
Jak kolega doradził sprawdziłem porawność działania aparatu zapłonowego,w sposób nastepujący:
sciagająć kolejno kopółki swiec,i wsadzając w nich pręt,iskra idzie do 2 cm na przerwie od masy.
Pozostaje mi sprawdzić sprawność czujnika temperatury,i tu jest problem bo za cholere nie mogę go zlokalizować,znalazłem jeden ale ten jest od wskaźnika wskazówki,podajcie dokładnie gdzie znajduje się ten drugi.

viewtopic.php?f=116&t=99250&start=0
Nie ma prostszego sposobu na zdiagnozowanie, jak wymigać błędy, zajmuje to dosłownie 5 minut.

Re: Nie odpala na lekko rozgrzanym silniku.

PostNapisane: 11 gru 2012, 21:03
przez afti
Eklerek323f@
Dzięki kolego za wskazówke,proszę tylko kolego podpowiedzieć gdzie w mojej mazdzie znajdę to złącze diagnostyczne?
Dalej zostaje pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury,który daje sygnał do komputera.?

Re: Nie odpala na lekko rozgrzanym silniku.

PostNapisane: 11 gru 2012, 21:16
przez benny88
Jak otworzysz maskę to w "lewym górnym rogu" :)

Re: Nie odpala na lekko rozgrzanym silniku.

PostNapisane: 11 gru 2012, 21:23
przez Eklerek323f
To będzie mała czarna skrzyneczka z napisaem DIAGNOSTIC, co do czujnika nie pomogę, nie mam już BG, nie pamiętam.

PostNapisane: 11 gru 2012, 21:26
przez afti
To jeszcze pozostaje pytanie jak czytać te mignięcia.
Dzięki za wyrozumiałość.

PostNapisane: 11 gru 2012, 21:30
przez Eklerek323f
Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.

PostNapisane: 15 gru 2012, 13:38
przez afti
Cześć.
Dadej pozostaje w nie wiedzy gdzie szukać wspomnianego czujnika temperatury.
Zlokalizowałem:
1. Czujnik wskazówki na desce rozdzielczej.
2 Czujnik załaczania wentylatora/ w obudowie termostatu.
pozostaje 3 czujnik sterowaniem......i dalej nie wiem gdzie on jest?

Re: Nie odpala na lekko rozgrzanym silniku.

PostNapisane: 27 gru 2012, 19:58
przez afti
Witam.
Dzięki temu forum,usunąłem nie domagania,z opisanym problemem,okazał się uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego,koszt czujnika 30 zł.
Sama wymiana,przebiegła sprawnie,klucz nasadkowy 19,z "chudą przetyczką"
Teraz jeszcze pozostaje wykasowanie zapamiętanych błędów metodą opisaną na forum:
Kasowanie zapamiętanych błędów:
Metoda zalecana:
1. Ustawić kluczyk zapłonu w ozycji "ACC"
2. Usunąć 60A bezpiecznik BTN i 30A bezpiecznik EGI. Skrzynka bezpieczników znajduję się w komorze silnika.
3. Odczekac 20 sek i ponownie założyć bezpieczniki. Wszystkie kody usterek powinny zostać usunięte z pamięci.

Metoda alternatywna:

4. Rozłączyć biegun ujemny od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 sekund.
5. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.

i tu mam pytanie metodą zalecaną nie mam pod maską bezpiecznika EGI

PostNapisane: 27 gru 2012, 20:53
przez sebek-71
Zalecana jest ta druga metoda-tzn większość ją stosuje.Co prawda po tej pierwszej, nie trzeba ponownie ustawiać radia, zegarka itp, ale ja stosuję tę drugą.
I pamiętaj, że po tym zabiegu zostają usunięte nie tylko same błędy komputera, ale również zostaje on zresetowany i na nowo powinno się go ''nauczyć'' ustawień :)

Re: Nie odpala na lekko rozgrzanym silniku.

PostNapisane: 28 gru 2012, 22:34
przez villz
Witam, jeśli szukasz tego 3ciego czujnika to jest pod listwą wtrysków na kolektorze ssacym ma taka zieloną wtyczke odpowiada on za wysyłanie wiad. do kompa.

Problem z odpaleniem-nierówna praca silnika

PostNapisane: 9 sty 2013, 02:32
przez CrOnX
Witam. Był już podobny wątek, lecz tam niejasno rozwiązano trapiący mnie problem...

A więc gdy chce odpalić moją madzie, bez machania pedałem gazu się nie obejdzie , a gdy tylko go puszcze auto gaśnie. Daje takie wrażenia jakby paliła na 3 gary, potrzymam chwile pedał gazu tak by obroty były mw 1500 czy coś koło tego to po chwili samochód normalnie chodzi . I wgl słychać z pod silnika takie dziwne syczenie , a wszystkie wężyki całe. Nie wcina oleju ani płynu chłodzącego. Tps ustawiany.

Wymieniane :
-przepływka
-świece
-Kable NGK (niebieskie)
-Kopułka i palec
-Rozrząd (ale to raczej niema znaczenia , nie przeskoczył ani nic .sprawdzane)
-Rozrusznik(bendix się zjechał O_o)
-zacinający się wtrysk( wszystkie sprawdziłem nic już się nie zacina, ani nie leje)
Czyszczone:
-Przepustnica
-krokowiec
-boczny zawór dodatkowego powietrza (czy jak to się tam nazywa;p)

Auto (raczej) nie bierze lewego powietrza. Uszczelnione w każdym możliwym miejscu gdzie przechodzi powietrze. Sprawdzony dolot na ewentualność dziur. Dodam że wszystkie czujniki były mierzone. I ich wartości zgadzają się z wieloma wątkami które tu przeczytałem. Komputer nie wymiguje błędów

Dosłownie nie wiem co jej jest ... siedzę i ino w niej grzebie . . .

Jedyną pociechą jest to że nadwozie i podwozie mało pordzewiałe ;d


Może ktoś wie co i jak bo , ja już nie wiem co tam wykombinować...?

Z góry dzięki za pomoc ;)

Re: Dobijające zachowanie mazdy. . .

PostNapisane: 9 sty 2013, 19:55
przez adriano2747
Zczytaj błędy z komputera za pomocą diody. jest to opisane na forum : viewtopic.php?f=126&t=620&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+silnika

podejrzany to też aparat zapłonowy. nie traci na mocy jak się zagrzeje ?

PostNapisane: 9 sty 2013, 23:19
przez benny88
CrOnX napisał(a): Komputer nie wymiguje błędów


Dobre a sprawdzałeś pompe paliwa ?? Też miałem sporo problemów i okazała się pompa...

[Usunięte]

PostNapisane: 9 sty 2013, 23:47
przez CrOnX
PostTen post został usunięty przez CrOnX 9 sty 2013, 23:49.

Re: Dobijające zachowanie mazdy. . .

PostNapisane: 9 sty 2013, 23:51
przez CrOnX
No własnie nie traci mocy ,(poza małym zamuleniem takim chwilowym między 2000 a 2,500 jak się jedzie łagodnie, natomiast jak deptasz niema go) potem śmiga aż miło tylko to odpalanie ;/ takie dosyć niefajne ...
Błędy sczytywałem , nic nie wymigało. Dlatego mam taką zagwostke . Dziś próbowałem kable z innego auta , tak dla pewności nic się nie zmieniło. Tak samo świece sprawdzane 4 inne z takiej samej mazdy tylko że poprawnie działającej . Dalej to samo. Więc kolego powiadasz sprawdzić pompę ? Wiem że poprzedni właściciel ją wymieniał. Ale dla pewności jutro klucze w dłoń i sprawdzę . Może wiesz jak?


W jutro albo pojutrze przed robotą postaram się nagrać filmik może to pomoże w diagnozie.