Problemy z Odpaleniem – Szarpanie Gaśniecie Silnika
na zimnym silniku nie odpala, na pych odpala, jak juz sie nagrzeje to odpali
w czym przyczyna? swiece, kopulka, palec rozdzie, przewody WN wymienione jakis czas temu
Mazda 323 BG 1.3 16V
w czym przyczyna? swiece, kopulka, palec rozdzie, przewody WN wymienione jakis czas temu
Mazda 323 BG 1.3 16V
- Od: 16 lis 2011, 22:57
- Posty: 71
- Skąd: Olsztyn W-M
- Auto: teraz – Mazda 323F BA 1.5 16V 95r.
kiedyś – Mazda MX-3 EC 1.6 16V 97r.
kiedyś – Mazda 323 BG 1.3 16V 94r.
Ech uwielbiam się powtarzać...
Witam!
Standardowo proszę o zbadanie błędów.
Instrukcja : viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w
Witam!
Standardowo proszę o zbadanie błędów.
Instrukcja : viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Witam.
Mam taki problem,otóż na całkiem zimnym silniku auto zapala na "rys"Po przejechaniu około 1km,jak silnik jeszcze nie jest całkowicie rozgrzany i zgaszeniu silnika następuje poważny problem z ponownym rozruchem.Pomimo tego,iż rozrusznik kręci z pożądaną siłą auto nie odpala,następuje zalanie benzyną bo czuć z pod maski zapach benzyny.
Najciekawsze jest w tym wszystkim to,że jak w takiej sytuacji ponownie nie odpali za pierwszym razem,i go nie zalejem próbami kręcenia wystarczy na 3 metrach puścić na pych i normalnie odpali,lub jak odstoji dłuższą chwilę około 1 godziny też już nie ma problemu z ponownym zapłonem.
Osobiście obstawiam na awarię jakiegoś czujnika,pytanie do Was którego?
Auto nie posiada instalacji LPG.
Za udzieloną pomoc z góry dzięki.Pozdrawiam.
Mam taki problem,otóż na całkiem zimnym silniku auto zapala na "rys"Po przejechaniu około 1km,jak silnik jeszcze nie jest całkowicie rozgrzany i zgaszeniu silnika następuje poważny problem z ponownym rozruchem.Pomimo tego,iż rozrusznik kręci z pożądaną siłą auto nie odpala,następuje zalanie benzyną bo czuć z pod maski zapach benzyny.
Najciekawsze jest w tym wszystkim to,że jak w takiej sytuacji ponownie nie odpali za pierwszym razem,i go nie zalejem próbami kręcenia wystarczy na 3 metrach puścić na pych i normalnie odpali,lub jak odstoji dłuższą chwilę około 1 godziny też już nie ma problemu z ponownym zapłonem.
Osobiście obstawiam na awarię jakiegoś czujnika,pytanie do Was którego?
Auto nie posiada instalacji LPG.
Za udzieloną pomoc z góry dzięki.Pozdrawiam.
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
Może aparat zapłonowy, objawy mogą się zgadzać. Wymigaj błędy
Jest już Magdalena:D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
- Od: 2 sty 2011, 17:54
- Posty: 142
- Skąd: Poznań/ Luboń
- Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D
viewtopic.php?f=312&t=121896
Witam.
Jak kolega doradził sprawdziłem porawność działania aparatu zapłonowego,w sposób nastepujący:
sciagająć kolejno kopółki swiec,i wsadzając w nich pręt,iskra idzie do 2 cm na przerwie od masy.
Pozostaje mi sprawdzić sprawność czujnika temperatury,i tu jest problem bo za cholere nie mogę go zlokalizować,znalazłem jeden ale ten jest od wskaźnika wskazówki,podajcie dokładnie gdzie znajduje się ten drugi.
Jak kolega doradził sprawdziłem porawność działania aparatu zapłonowego,w sposób nastepujący:
sciagająć kolejno kopółki swiec,i wsadzając w nich pręt,iskra idzie do 2 cm na przerwie od masy.
Pozostaje mi sprawdzić sprawność czujnika temperatury,i tu jest problem bo za cholere nie mogę go zlokalizować,znalazłem jeden ale ten jest od wskaźnika wskazówki,podajcie dokładnie gdzie znajduje się ten drugi.
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
afti napisał(a):Witam.
Jak kolega doradził sprawdziłem porawność działania aparatu zapłonowego,w sposób nastepujący:
sciagająć kolejno kopółki swiec,i wsadzając w nich pręt,iskra idzie do 2 cm na przerwie od masy.
Pozostaje mi sprawdzić sprawność czujnika temperatury,i tu jest problem bo za cholere nie mogę go zlokalizować,znalazłem jeden ale ten jest od wskaźnika wskazówki,podajcie dokładnie gdzie znajduje się ten drugi.
viewtopic.php?f=116&t=99250&start=0
Nie ma prostszego sposobu na zdiagnozowanie, jak wymigać błędy, zajmuje to dosłownie 5 minut.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Eklerek323f@
Dzięki kolego za wskazówke,proszę tylko kolego podpowiedzieć gdzie w mojej mazdzie znajdę to złącze diagnostyczne?
Dalej zostaje pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury,który daje sygnał do komputera.?
Dzięki kolego za wskazówke,proszę tylko kolego podpowiedzieć gdzie w mojej mazdzie znajdę to złącze diagnostyczne?
Dalej zostaje pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury,który daje sygnał do komputera.?
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
To będzie mała czarna skrzyneczka z napisaem DIAGNOSTIC, co do czujnika nie pomogę, nie mam już BG, nie pamiętam.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Cześć.
Dadej pozostaje w nie wiedzy gdzie szukać wspomnianego czujnika temperatury.
Zlokalizowałem:
1. Czujnik wskazówki na desce rozdzielczej.
2 Czujnik załaczania wentylatora/ w obudowie termostatu.
pozostaje 3 czujnik sterowaniem......i dalej nie wiem gdzie on jest?
Dadej pozostaje w nie wiedzy gdzie szukać wspomnianego czujnika temperatury.
Zlokalizowałem:
1. Czujnik wskazówki na desce rozdzielczej.
2 Czujnik załaczania wentylatora/ w obudowie termostatu.
pozostaje 3 czujnik sterowaniem......i dalej nie wiem gdzie on jest?
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
Witam.
Dzięki temu forum,usunąłem nie domagania,z opisanym problemem,okazał się uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego,koszt czujnika 30 zł.
Sama wymiana,przebiegła sprawnie,klucz nasadkowy 19,z "chudą przetyczką"
Teraz jeszcze pozostaje wykasowanie zapamiętanych błędów metodą opisaną na forum:
Kasowanie zapamiętanych błędów:
Metoda zalecana:
1. Ustawić kluczyk zapłonu w ozycji "ACC"
2. Usunąć 60A bezpiecznik BTN i 30A bezpiecznik EGI. Skrzynka bezpieczników znajduję się w komorze silnika.
3. Odczekac 20 sek i ponownie założyć bezpieczniki. Wszystkie kody usterek powinny zostać usunięte z pamięci.
Metoda alternatywna:
4. Rozłączyć biegun ujemny od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 sekund.
5. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
i tu mam pytanie metodą zalecaną nie mam pod maską bezpiecznika EGI
Dzięki temu forum,usunąłem nie domagania,z opisanym problemem,okazał się uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego,koszt czujnika 30 zł.
Sama wymiana,przebiegła sprawnie,klucz nasadkowy 19,z "chudą przetyczką"
Teraz jeszcze pozostaje wykasowanie zapamiętanych błędów metodą opisaną na forum:
Kasowanie zapamiętanych błędów:
Metoda zalecana:
1. Ustawić kluczyk zapłonu w ozycji "ACC"
2. Usunąć 60A bezpiecznik BTN i 30A bezpiecznik EGI. Skrzynka bezpieczników znajduję się w komorze silnika.
3. Odczekac 20 sek i ponownie założyć bezpieczniki. Wszystkie kody usterek powinny zostać usunięte z pamięci.
Metoda alternatywna:
4. Rozłączyć biegun ujemny od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 sekund.
5. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
i tu mam pytanie metodą zalecaną nie mam pod maską bezpiecznika EGI
- Od: 28 wrz 2010, 12:13
- Posty: 48
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994
Zalecana jest ta druga metoda-tzn większość ją stosuje.Co prawda po tej pierwszej, nie trzeba ponownie ustawiać radia, zegarka itp, ale ja stosuję tę drugą.
I pamiętaj, że po tym zabiegu zostają usunięte nie tylko same błędy komputera, ale również zostaje on zresetowany i na nowo powinno się go ''nauczyć'' ustawień
I pamiętaj, że po tym zabiegu zostają usunięte nie tylko same błędy komputera, ale również zostaje on zresetowany i na nowo powinno się go ''nauczyć'' ustawień
Witam. Był już podobny wątek, lecz tam niejasno rozwiązano trapiący mnie problem...
A więc gdy chce odpalić moją madzie, bez machania pedałem gazu się nie obejdzie , a gdy tylko go puszcze auto gaśnie. Daje takie wrażenia jakby paliła na 3 gary, potrzymam chwile pedał gazu tak by obroty były mw 1500 czy coś koło tego to po chwili samochód normalnie chodzi . I wgl słychać z pod silnika takie dziwne syczenie , a wszystkie wężyki całe. Nie wcina oleju ani płynu chłodzącego. Tps ustawiany.
Wymieniane :
-przepływka
-świece
-Kable NGK (niebieskie)
-Kopułka i palec
-Rozrząd (ale to raczej niema znaczenia , nie przeskoczył ani nic .sprawdzane)
-Rozrusznik(bendix się zjechał O_o)
-zacinający się wtrysk( wszystkie sprawdziłem nic już się nie zacina, ani nie leje)
Czyszczone:
-Przepustnica
-krokowiec
-boczny zawór dodatkowego powietrza (czy jak to się tam nazywa;p)
Auto (raczej) nie bierze lewego powietrza. Uszczelnione w każdym możliwym miejscu gdzie przechodzi powietrze. Sprawdzony dolot na ewentualność dziur. Dodam że wszystkie czujniki były mierzone. I ich wartości zgadzają się z wieloma wątkami które tu przeczytałem. Komputer nie wymiguje błędów
Dosłownie nie wiem co jej jest ... siedzę i ino w niej grzebie . . .
Jedyną pociechą jest to że nadwozie i podwozie mało pordzewiałe ;d
Może ktoś wie co i jak bo , ja już nie wiem co tam wykombinować...?
Z góry dzięki za pomoc
A więc gdy chce odpalić moją madzie, bez machania pedałem gazu się nie obejdzie , a gdy tylko go puszcze auto gaśnie. Daje takie wrażenia jakby paliła na 3 gary, potrzymam chwile pedał gazu tak by obroty były mw 1500 czy coś koło tego to po chwili samochód normalnie chodzi . I wgl słychać z pod silnika takie dziwne syczenie , a wszystkie wężyki całe. Nie wcina oleju ani płynu chłodzącego. Tps ustawiany.
Wymieniane :
-przepływka
-świece
-Kable NGK (niebieskie)
-Kopułka i palec
-Rozrząd (ale to raczej niema znaczenia , nie przeskoczył ani nic .sprawdzane)
-Rozrusznik(bendix się zjechał O_o)
-zacinający się wtrysk( wszystkie sprawdziłem nic już się nie zacina, ani nie leje)
Czyszczone:
-Przepustnica
-krokowiec
-boczny zawór dodatkowego powietrza (czy jak to się tam nazywa;p)
Auto (raczej) nie bierze lewego powietrza. Uszczelnione w każdym możliwym miejscu gdzie przechodzi powietrze. Sprawdzony dolot na ewentualność dziur. Dodam że wszystkie czujniki były mierzone. I ich wartości zgadzają się z wieloma wątkami które tu przeczytałem. Komputer nie wymiguje błędów
Dosłownie nie wiem co jej jest ... siedzę i ino w niej grzebie . . .
Jedyną pociechą jest to że nadwozie i podwozie mało pordzewiałe ;d
Może ktoś wie co i jak bo , ja już nie wiem co tam wykombinować...?
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio edytowano 17 sty 2013, 14:55 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawne nazewnictwo tematu.
Powód: Poprawne nazewnictwo tematu.
- Od: 9 sty 2013, 02:09
- Posty: 17
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v 1992r.
Zczytaj błędy z komputera za pomocą diody. jest to opisane na forum : viewtopic.php?f=126&t=620&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+silnika
podejrzany to też aparat zapłonowy. nie traci na mocy jak się zagrzeje ?
podejrzany to też aparat zapłonowy. nie traci na mocy jak się zagrzeje ?
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
No własnie nie traci mocy ,(poza małym zamuleniem takim chwilowym między 2000 a 2,500 jak się jedzie łagodnie, natomiast jak deptasz niema go) potem śmiga aż miło tylko to odpalanie ;/ takie dosyć niefajne ...
Błędy sczytywałem , nic nie wymigało. Dlatego mam taką zagwostke . Dziś próbowałem kable z innego auta , tak dla pewności nic się nie zmieniło. Tak samo świece sprawdzane 4 inne z takiej samej mazdy tylko że poprawnie działającej . Dalej to samo. Więc kolego powiadasz sprawdzić pompę ? Wiem że poprzedni właściciel ją wymieniał. Ale dla pewności jutro klucze w dłoń i sprawdzę . Może wiesz jak?
W jutro albo pojutrze przed robotą postaram się nagrać filmik może to pomoże w diagnozie.
Błędy sczytywałem , nic nie wymigało. Dlatego mam taką zagwostke . Dziś próbowałem kable z innego auta , tak dla pewności nic się nie zmieniło. Tak samo świece sprawdzane 4 inne z takiej samej mazdy tylko że poprawnie działającej . Dalej to samo. Więc kolego powiadasz sprawdzić pompę ? Wiem że poprzedni właściciel ją wymieniał. Ale dla pewności jutro klucze w dłoń i sprawdzę . Może wiesz jak?
W jutro albo pojutrze przed robotą postaram się nagrać filmik może to pomoże w diagnozie.
- Od: 9 sty 2013, 02:09
- Posty: 17
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v 1992r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości