Strona 1 z 1

Czarny plastik nad chłodnicą, idący do filtra powietrza – Co

PostNapisane: 23 wrz 2005, 20:17
przez coolart
Witam.
Dzisiaj przyglądałem się, którędy wsysane jest powietrze, ale to już było mówione, więc teoria sprawdziła się, tylko teraz zastanawia mnie, co to jest zaraz za chłodnicą, ale u góry, taki czarny plastik – idzie do filtra powietrza. Nie ma tam żadnych dziur, czy czegoś podobne a idzie rura do filtra ?? :|
Pytam się, bo tam zaraz jest silnik i to się nagrzewa, więc nie wiem, do czego to jest. Na plastikowy Intercooler to mi nie wygląda, bo bydle się grzeje od silnika :|.
Nie wiem, jak jest w innych modelach, ale w BG takie coś jest :|.

________________________________________
323F BG B6 1,6i 1.598ccm 16v SOHC 88KM 132Nm

PostNapisane: 23 wrz 2005, 20:45
przez Briareos
Jeśli jest to za filtrem, to może komora rezonansowa?

PostNapisane: 23 wrz 2005, 21:39
przez coolart
Hmmmy no nie wiem, to jest zaraz nad chlodnicą przymocowane blaszkami razem z chłodnicą i z tego idzie rura gumowa do filtra, na dolną część tam, gdzie jest zasysane powietrze tylko, że rura do zasysania idzie od dolu do boku, pod nadkole, a to idzie z przodu i odziwo nie ma pierscienia zaciskajacego.

PostNapisane: 23 wrz 2005, 22:01
przez marcus

PostNapisane: 23 wrz 2005, 23:59
przez coolart
No dobra. To jest to komora rezonansowa, tylko czy ona czasem nie podnosi temperatury wsysanego powietrza. W końcu zachodzi wymiana – drobna, ale zachodzi – a ten plastik jest dość gorący, przy spokojnej jeździe na tyle, że jeszcze łapy nie poparzy, ale gorący jest, więc czy to nie pogarsza podawanie chłodniejszego powietrza ??

PostNapisane: 24 wrz 2005, 00:58
przez Briareos
Przesadzasz. Silnik ciągnie sporo powietrza z zewnątrz, to co ono tam zdąży tego ciepła wymienić... Myślę, że temperatura zasysanego powietrza (lato/zima) ma dużo większy wpływ, niż wzajemna bliskość silnika i dolotu. Poza tym zimne powietrze jest owszem gęstsze i ma więcej tlenu w jednostce objętości, ale gorące ułatwia odparowanie benzyny i stworzenie lepszej mieszanki (to ma co prawda głównie znaczenie w gaźnikowych modelach, ale zawsze).
Projektanci rozważyli za i przeciw, i widać zdecydowali, że lepsza komora koło silnika, niż jej zupełny brak i nieco chłodniejsze powietrze. A Intercooler tani nie jest.

PostNapisane: 24 wrz 2005, 02:58
przez coolart
Aha no to dzięki za wytłumaczenie. Teraz to już się przestałem zastanawiać na kijego gżyba tam to jest :).