Strona 1 z 1

Sonda LAMBDA – ile ma przewodów?

PostNapisane: 12 wrz 2005, 16:58
przez mateuszlech
Witam.
Mam pytanie: Ilu przewodowa jest sonda LAMBDA w moim aucie ??
Czy można użyć sondy uniwersalnej i jak ją wymienić ??
Pytam, bo mechanik ze mnie żaden :|
http://usterki.hobby-elektronika.eu
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

_________________________________
323 1,6 1.598ccm 16v 88KM SOHC 1990r.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 17:25
przez Xionc
Wiem tyle, że sonda Mazdy jest od 0-1V, więc pewnie będzie pasować uniwersalna. Przy 3.000 obrotów ma mieć 0,55V. Więcej w książce nie widzę :(.

PostNapisane: 12 wrz 2005, 19:03
przez Paweł
mateuszlech napisał(a):Ilu przewodowa jest sonda LAMBDA w moim aucie ??
Czy można użyć sondy uniwersalnej i jak ją wymienić ??
Pytam, bo mechanik ze mnie żaden :|
Prawdopodobnie 3/4-przewodowa (z grzałką). Najlepiej sprawdzić. Sonda może być uniwersalna, byle gwint pasował. Co prawda mogą pojawić się problemy typu moc/oporność grzałki. Wymienia się wykrecając starą i wkręcając nową. Gwint nowej sondy jest przygotowany do wkrecenia bezposrednio w wydech, bez używania dodatkowych past. Jeśli sonda jest 3 przewodowa (masa sondy jest połączona przez wydech), połączenie musi być dobrze oczyszczone.

Od oryginalnej sondy najlepiej odciąć kostkę i zlutować z przewodami nowej sondy. Połączenia zaizolować rurkami termokurczliwymi. Dobrze oczyścić styki kostki. Podłączyć. Jechać.

Jeśli ktoś w sklepie będzie uczynny i ma pojęcie, być może pomoże dobrać sondę dedykowaną do innego samochodu (tomek pisał o sondzie od Punto, którą używa w GE). Może to wyjść znacznie taniej – np. 150zł za dedykowaną NGK vs 350zł za uniwersalną Walkera.

PostNapisane: 13 wrz 2005, 09:24
przez martinez
W mojej 323 1,3 16v sonda jest jedno przewodowa i domyslam się, że w 1,6 16v jest tak samo! Wymieniałem ją na zamiennik z GM za jakies 30zł i wytrzymała 4kkm! Nie polecam! Wkreciłem starą i okazało się, że pracuje idealnie, ale jest zakłucana prze prądy indukcyjne z przewodów WN. Dałem kable ekranowane od sondy i jest OK!
Proponuję potesteować sondę, puszczając kable pod autem!
Powodzenia

PostNapisane: 16 mar 2007, 18:23
przez MarcinB
Pozwoliłem sobie odgrzebać wątek żeby nie zakładać nowego. Czy w 3-przewodowej sondzie lambda podczas jej wymiany ważne jest jak połaczy się dwa białe kable od podgrzewania? Czy też nie ma różnicy który z którym i wystarczy tylko aby był biały do białego.

PostNapisane: 16 mar 2007, 20:03
przez Orin
Nie powinno być różnicy, bylebyś tylko nie pomylił przewodu z sondy.