Przerywanie, gaśniecie, dziwne obroty
1, 2
Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Od około pół roku posiadam mazde 323f bg 1.6 16v. Do niedawna silnik chodził dynamicznie i naprawde dobrze, jednak pierwsza usterka pojawiła sie jakieś 2 miesiące temu. Auto na rozgrzanym silniku po prostu zgasło. Spadły mu obroty, zgasł jakby mu "prąd odcieło" – czerwone kontrolki sie zaswiecily i kaplica. Przez około 5 minut nie chciał odpalic, zostawiłem go na pareminut i jak gdyby nigdy nic odpalił i potem działał... W samochodzie wymieniałem już filtr paliwa, czyszona była przepustnica jednak problem jest nadal taki, że samochod : potrafi przejechać 20 km bez niczego a potem ( dzieje sie tak notorycznie ) sam podwyższa obroty do 1,5 tys na luzie – w takim trybie można jeszcze troche jechać, a ledwo spuścić noge z gazu gaśnie i oczywiście kontrolki sie od zaświecają ( jak zgaśnie )... Po paru minutach odpala, i działa wszystko dobrze albo po prostu jeśli mu nie dać zgasnąć ( trzymam noge ciągle na gazie ) to paru km wszystko wraca do normy... Za każdym razem gdy pokonuje odcinek 50km – raz mu sie to zawsze przytrafia zazwyczaj jak powiedziałem po około 10 minutach jazdy... Czy ktoś ma jakieś sugestie albo wie z autopsji co by to mogło być? Zaznaczam, że jestem studentem i nie bardzo widzi mi sie ( albo nie bardzo mam kasy) wrzucać samochód do mechanika, płacić za komputer, ewentualnie za wymiane nie "trafionej" czesci...
Wszystkim bardzo serdecznie dziekuje za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.
Wszystkim bardzo serdecznie dziekuje za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.
-
PeerZet
Wiem było pełno tematów o tym ale nie znalazłem żadnej możliwej odpowiedzi na te połączone problemy.
A więc zacznijmy od początku zaraz po zakupie auto przerywało ale poprzedni właściciel mówił że dawno nic nie robił. Pomyślałem wymienię filtry będzie
ale przyszły teściu poradził wymienić też świece przewody kopułkę i palec, i tak też poczyniłem (Filtry paliwa oleju też powietrza był nowy
co mnie zaczęło zastanawiać).
Na jakiś czas pomogło więc zacząłem walczyć z obrotami powyżej 1,5tys zawsze nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy jakiś czas pomogło, dokładnie na tydzień. I rozpoczęło się na nowo, jadąc na trasie równo 90 km/h a ona mi przerywa w baku mniej więcej 1/3 paliwa co dojeżdżałem do skrzyżowań chciałem ruszyć auto gasło
Obroty znowu szaleją albo falują albo wysokie cały czas. Chociaż jak ją depnę to jest trochę lepiej z obrotami ale wtedy przerywa. Jak jest więcej paliwa problemy z przerywaniem są mniejsze natomiast obroty cały czas szaleją....
Nie mam pojęcia co jest nie miganie błędów nic nie dało bo nie wykazało żadnych....
Jakieś pomysły sugestie, pompę paliwa oddam do znajomemu to ją sprawdzi czy jest w porządku
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny, gdyż jazda poniżej 1/3 baku jest katorgą
A więc zacznijmy od początku zaraz po zakupie auto przerywało ale poprzedni właściciel mówił że dawno nic nie robił. Pomyślałem wymienię filtry będzie

Na jakiś czas pomogło więc zacząłem walczyć z obrotami powyżej 1,5tys zawsze nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy jakiś czas pomogło, dokładnie na tydzień. I rozpoczęło się na nowo, jadąc na trasie równo 90 km/h a ona mi przerywa w baku mniej więcej 1/3 paliwa co dojeżdżałem do skrzyżowań chciałem ruszyć auto gasło
Nie mam pojęcia co jest nie miganie błędów nic nie dało bo nie wykazało żadnych....
Jakieś pomysły sugestie, pompę paliwa oddam do znajomemu to ją sprawdzi czy jest w porządku
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny, gdyż jazda poniżej 1/3 baku jest katorgą
Wtryski i pompa paliwa. ewentualnie właśnie zawór ssący jakiś jest wypalony w temacie niżej twojego podobne problemy były i widzisz.
viewtopic.php?f=118&t=137681
viewtopic.php?f=118&t=137681
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
A spróbuj podmienić aparaty zapłonowe i się przejechać z poniżej 1/3 baku 
Aha zajrzyj do pompy paliwa i do zbiornika, może syf się zebrał i wystarczy przeczyścić...
Błędy błyskałeś?
Aha zajrzyj do pompy paliwa i do zbiornika, może syf się zebrał i wystarczy przeczyścić...
Błędy błyskałeś?
sebek-71 napisał(a):A spróbuj podmienić aparaty zapłonowe i się przejechać z poniżej 1/3 baku
Aha zajrzyj do pompy paliwa i do zbiornika, może syf się zebrał i wystarczy przeczyścić...
Błędy błyskałeś?
Błędy błyskałem zero, a zapomniałem bak wyczyszczony zero syfu sprawdzone też odpowietrzenie również oki
adriano2747 napisał(a):Wtryski i pompa paliwa. ewentualnie właśnie zawór ssący jakiś jest wypalony w temacie niżej twojego podobne problemy były i widzisz.
viewtopic.php?f=118&t=137681
Ale wtedy problemy były by mniejsze przy większej ilości paliwa
Nie wiem jak się zachowuje jak jest do pełna bo jeszcze nie tankowałem
EDIT:
moja odpala od razu po zgaśnięciu większość objawów mam trochę inne inne są dni że wszystko jest OK
Dziwna sprawa kolego rób pompe i się okaże 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Wkładaj silnik 1.8 SOHC od razu 
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Jako że nie mogę teraz sprawdzić u siebie w pracy pompy będzie musiało poczekać. Dziś zatankowałem pod korek i jak spojrzałem pod mazdeczke moim oczom ukazał się nie miły widok, kapiąca benzyna.
Natomiast jeżeli chodzi o jakiekolwiek problemy z gaśnięciem itp jak ręką odjął nawet obroty są perfekcyjne.... I teraz me pytanie czy ta nie zlokalizowana wcześniej "dziurka" czy coś innego może być tego powodem
A jeszcze jedno pytanie czy u was wskazówka paliwa też jest tak wysoko
pytam bo PN'ie nigdy aż tak wysoko nie było, wygląda jakby mogła to by jeszcze wyżej skoczyła

Natomiast jeżeli chodzi o jakiekolwiek problemy z gaśnięciem itp jak ręką odjął nawet obroty są perfekcyjne.... I teraz me pytanie czy ta nie zlokalizowana wcześniej "dziurka" czy coś innego może być tego powodem
A jeszcze jedno pytanie czy u was wskazówka paliwa też jest tak wysoko

benny88 napisał(a):jak spojrzałem pod mazdeczke moim oczom ukazał się nie miły widok, kapiąca benzyna.
Zlokalizowałeś już skąd? Rozszczelniony/dziurawy zbiornik czy od rury/odpowietrzenia?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Poprostu może być tak że przez dziurę parę miesięcy/lat dostawał się syf i uszkodził pompę która sobie nie radzi. Gdy paliwa jest dużo poprostu jej łatwiej pompować. Co do stanu u mnie w f-ce jak jest pełno to też stoi pozioma 1-2cm poza skalą.
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
właśnie u mnie to chyba przy dole samym świeci bo jeszcze nie doszedłem tak nisko żeby świeciła tylko jak ją kupywałem to miała rezerwę ale już nie pamiętam gdzie
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
U mnie rezerwa zaczyna się świecić gdy wskazówka jest ok. 2mm powyżej pierwszej (tej grubej kreski). W 323 BG jest też ciekawe zjawisko: gdy wchodzi się w długi zakręt w prawo (bądź jeździ po placu w kółko w prawą stronę) to wskazówka poziomu paliwa spada do minimum nawet gdy w baku jest faktycznie ok. 20 litrów. Przy skręcie w lewo wskazówka sie z kolei podnosi. Po kiklunastu sekundach jazdy na prost wraca do położenia rzeczywistego. Pewnie wynika to z konstrukcji baku.
ja jak przygazuje na 1 i 2 to mi spada z pół cm w dół 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Dobra auto praktycznie naprawione. Winna była pompa, założyliśmy z kolegą Eklerek323f (I z tego miejsca chciałbym mu podziękować
) założyliśmy pompę od 1.8 i jest bajka
Tylko teraz pytanie czy pompa od 1.8 w 1.6 to źle czy nic się nie stanie
Pozostał już tylko problem lekkiego falowania ale to już na później na razie jestem bardzo hepi

Tylko teraz pytanie czy pompa od 1.8 w 1.6 to źle czy nic się nie stanie
Pozostał już tylko problem lekkiego falowania ale to już na później na razie jestem bardzo hepi
benny88 napisał(a):Tylko teraz pytanie czy pompa od 1.8 w 1.6 to źle czy nic się nie stanie
nie robi

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości