Przerywanie, gaśniecie, dziwne obroty

Postprzez PeerZet » 9 sty 2012, 17:54

Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Od około pół roku posiadam mazde 323f bg 1.6 16v. Do niedawna silnik chodził dynamicznie i naprawde dobrze, jednak pierwsza usterka pojawiła sie jakieś 2 miesiące temu. Auto na rozgrzanym silniku po prostu zgasło. Spadły mu obroty, zgasł jakby mu "prąd odcieło" – czerwone kontrolki sie zaswiecily i kaplica. Przez około 5 minut nie chciał odpalic, zostawiłem go na pareminut i jak gdyby nigdy nic odpalił i potem działał... W samochodzie wymieniałem już filtr paliwa, czyszona była przepustnica jednak problem jest nadal taki, że samochod : potrafi przejechać 20 km bez niczego a potem ( dzieje sie tak notorycznie ) sam podwyższa obroty do 1,5 tys na luzie – w takim trybie można jeszcze troche jechać, a ledwo spuścić noge z gazu gaśnie i oczywiście kontrolki sie od zaświecają ( jak zgaśnie )... Po paru minutach odpala, i działa wszystko dobrze albo po prostu jeśli mu nie dać zgasnąć ( trzymam noge ciągle na gazie ) to paru km wszystko wraca do normy... Za każdym razem gdy pokonuje odcinek 50km – raz mu sie to zawsze przytrafia zazwyczaj jak powiedziałem po około 10 minutach jazdy... Czy ktoś ma jakieś sugestie albo wie z autopsji co by to mogło być? Zaznaczam, że jestem studentem i nie bardzo widzi mi sie ( albo nie bardzo mam kasy) wrzucać samochód do mechanika, płacić za komputer, ewentualnie za wymiane nie "trafionej" czesci...
Wszystkim bardzo serdecznie dziekuje za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.
PeerZet
 

Postprzez benny88 » 18 cze 2012, 22:04

Wiem było pełno tematów o tym ale nie znalazłem żadnej możliwej odpowiedzi na te połączone problemy.
A więc zacznijmy od początku zaraz po zakupie auto przerywało ale poprzedni właściciel mówił że dawno nic nie robił. Pomyślałem wymienię filtry będzie <spoko> ale przyszły teściu poradził wymienić też świece przewody kopułkę i palec, i tak też poczyniłem (Filtry paliwa oleju też powietrza był nowy :| co mnie zaczęło zastanawiać).
Na jakiś czas pomogło więc zacząłem walczyć z obrotami powyżej 1,5tys zawsze nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy jakiś czas pomogło, dokładnie na tydzień. I rozpoczęło się na nowo, jadąc na trasie równo 90 km/h a ona mi przerywa w baku mniej więcej 1/3 paliwa co dojeżdżałem do skrzyżowań chciałem ruszyć auto gasło :( Obroty znowu szaleją albo falują albo wysokie cały czas. Chociaż jak ją depnę to jest trochę lepiej z obrotami ale wtedy przerywa. Jak jest więcej paliwa problemy z przerywaniem są mniejsze natomiast obroty cały czas szaleją....
Nie mam pojęcia co jest nie miganie błędów nic nie dało bo nie wykazało żadnych....
Jakieś pomysły sugestie, pompę paliwa oddam do znajomemu to ją sprawdzi czy jest w porządku

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny, gdyż jazda poniżej 1/3 baku jest katorgą :(
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez adriano2747 » 18 cze 2012, 22:09

Wtryski i pompa paliwa. ewentualnie właśnie zawór ssący jakiś jest wypalony w temacie niżej twojego podobne problemy były i widzisz.

viewtopic.php?f=118&t=137681
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez sebek-71 » 18 cze 2012, 22:12

A spróbuj podmienić aparaty zapłonowe i się przejechać z poniżej 1/3 baku :)
Aha zajrzyj do pompy paliwa i do zbiornika, może syf się zebrał i wystarczy przeczyścić...
Błędy błyskałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez benny88 » 18 cze 2012, 22:17

sebek-71 napisał(a):A spróbuj podmienić aparaty zapłonowe i się przejechać z poniżej 1/3 baku :)
Aha zajrzyj do pompy paliwa i do zbiornika, może syf się zebrał i wystarczy przeczyścić...
Błędy błyskałeś?


Błędy błyskałem zero, a zapomniałem bak wyczyszczony zero syfu sprawdzone też odpowietrzenie również oki


adriano2747 napisał(a):Wtryski i pompa paliwa. ewentualnie właśnie zawór ssący jakiś jest wypalony w temacie niżej twojego podobne problemy były i widzisz.

viewtopic.php?f=118&t=137681


Ale wtedy problemy były by mniejsze przy większej ilości paliwa ??
Nie wiem jak się zachowuje jak jest do pełna bo jeszcze nie tankowałem

EDIT:
moja odpala od razu po zgaśnięciu większość objawów mam trochę inne inne są dni że wszystko jest OK
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez adriano2747 » 18 cze 2012, 22:50

Dziwna sprawa kolego rób pompe i się okaże :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez benny88 » 18 cze 2012, 22:55

A powiedzcie mi jakbym włożył pompę od 1.8 SOHC ??
Trochę więcej pompuje to byłby problem ??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez Eklerek323f » 18 cze 2012, 22:57

Wkładaj silnik 1.8 SOHC od razu :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez benny88 » 20 cze 2012, 23:48

Jako że nie mogę teraz sprawdzić u siebie w pracy pompy będzie musiało poczekać. Dziś zatankowałem pod korek i jak spojrzałem pod mazdeczke moim oczom ukazał się nie miły widok, kapiąca benzyna. :|
Natomiast jeżeli chodzi o jakiekolwiek problemy z gaśnięciem itp jak ręką odjął nawet obroty są perfekcyjne.... I teraz me pytanie czy ta nie zlokalizowana wcześniej "dziurka" czy coś innego może być tego powodem ??
A jeszcze jedno pytanie czy u was wskazówka paliwa też jest tak wysoko ?? pytam bo PN'ie nigdy aż tak wysoko nie było, wygląda jakby mogła to by jeszcze wyżej skoczyła
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez benq323 » 20 cze 2012, 23:53

U mnie w zegarach beż obrotka też wskakuje wysoko nad poziom a jak zbliża sie do pustki w zbiorniku opada ponizej stanu <oczy>
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez benny88 » 21 cze 2012, 00:16

Tak się pytam bo w dieslu miałem tak żę nie wyszła ani na milimetr poza i jak zobaczyłem taki stan po zatankowaniu troche mnie zdziwił....
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez Eklerek323f » 21 cze 2012, 01:29

benny88 napisał(a):jak spojrzałem pod mazdeczke moim oczom ukazał się nie miły widok, kapiąca benzyna.

Zlokalizowałeś już skąd? Rozszczelniony/dziurawy zbiornik czy od rury/odpowietrzenia?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez adriano2747 » 21 cze 2012, 08:22

Poprostu może być tak że przez dziurę parę miesięcy/lat dostawał się syf i uszkodził pompę która sobie nie radzi. Gdy paliwa jest dużo poprostu jej łatwiej pompować. Co do stanu u mnie w f-ce jak jest pełno to też stoi pozioma 1-2cm poza skalą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez benny88 » 21 cze 2012, 11:26

Z tego bo widzę to chyba z rury ale jak wyjeżdże paliwo porozbieram. Ciekawe czy dostanę nowa całą rurę
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez sebek-71 » 21 cze 2012, 12:04

A czy wam też rezerwa zaczyna mrugać już na tej pierwszej, małej kreseczce nad E???
Zajrzyj koniecznie do pompy i do zbiornika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez adriano2747 » 21 cze 2012, 14:07

właśnie u mnie to chyba przy dole samym świeci bo jeszcze nie doszedłem tak nisko żeby świeciła tylko jak ją kupywałem to miała rezerwę ale już nie pamiętam gdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez lewy323s » 22 cze 2012, 00:28

U mnie rezerwa zaczyna się świecić gdy wskazówka jest ok. 2mm powyżej pierwszej (tej grubej kreski). W 323 BG jest też ciekawe zjawisko: gdy wchodzi się w długi zakręt w prawo (bądź jeździ po placu w kółko w prawą stronę) to wskazówka poziomu paliwa spada do minimum nawet gdy w baku jest faktycznie ok. 20 litrów. Przy skręcie w lewo wskazówka sie z kolei podnosi. Po kiklunastu sekundach jazdy na prost wraca do położenia rzeczywistego. Pewnie wynika to z konstrukcji baku.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez adriano2747 » 22 cze 2012, 19:13

ja jak przygazuje na 1 i 2 to mi spada z pół cm w dół :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez benny88 » 2 lip 2012, 22:35

Dobra auto praktycznie naprawione. Winna była pompa, założyliśmy z kolegą Eklerek323f (I z tego miejsca chciałbym mu podziękować :) ) założyliśmy pompę od 1.8 i jest bajka <serduszka>

Tylko teraz pytanie czy pompa od 1.8 w 1.6 to źle czy nic się nie stanie ??

Pozostał już tylko problem lekkiego falowania ale to już na później na razie jestem bardzo hepi :D
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez tekkenfan » 2 lip 2012, 22:59

benny88 napisał(a):Tylko teraz pytanie czy pompa od 1.8 w 1.6 to źle czy nic się nie stanie

nie robi
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323