Strona 1 z 1

Błąd 03, wielka niewiadoma [323F BG] rozwiązane

PostNapisane: 26 maja 2012, 00:52
przez cobiiv
Witam,
przed wczoraj, mierzyłem napięcie na sondzie Lambda. Sonda całkiem ok, ale czasem wychodziło ponad 1Volt, aczkolwiek ciężko stwierdzić moim multimetrem. Po podpięciu z powrotem, sprawdziłem błędy komputera i wyskoczyło mi 03. Po skasowaniu wielokrotnym, błąd powraca.

Czy ktoś z was miał już z tym problem? Pytanie się już przewijało na forum, ale odpowiedzi nie było.

Wg. rozpiski jest to: Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*.
Czujnik położenia wału raczej odpada, bo gdy miałem uszkodzony aparat zapłonowy to maiłem błąd 02.

pozdrawiam :)

Re: Błąd 03, wielka niewiadoma [323F BG}

PostNapisane: 28 maja 2012, 23:15
przez cobiiv
Dodatkowo dziś zaobserwowałem następując objawy:

-na luzie jak stoję na światłach na rozgrzanym silniku, obroty potrafia spaść z 800 na 500 i wtedy zaczyna drżeć i wracają do normy( nie włączam dodatkowej elektryki w tym momencie), jeszcze miesiąc temu tak nie było
– podczas jazdy delikatnie czuć jakby szarpniecie, czasem na 2, czasem na 5 biegu, przy przyspieszaniu.

Dziś mechanik sprawdził sondę i działa w prawidłowym zakresie.

Ma ktoś pomysł co to za błąd 03?

pozdr

Re: Błąd 03, wielka niewiadoma [323F BG}

PostNapisane: 28 maja 2012, 23:30
przez adriano2747
Co do objawów to obstawiam padający aparat zapłonowy :)

PostNapisane: 28 maja 2012, 23:46
przez rajtkezjusz
wg autodata :
problem:czujnik położenia wałka rozrządu -brak sygnału
przyczyna:uszk. wiązka przewodów,zanika zasilania czujnika,uszk. czujnik

a błąd 02 to czujnik obr. wału korbowego/czujnik liczby obrotów-to chyba w aparacie jest

Re: Błąd 03, wielka niewiadoma [323F BG}

PostNapisane: 29 maja 2012, 00:11
przez cobiiv
adriano2747 napisał(a):Co do objawów to obstawiam padający aparat zapłonowy

No aparat niedawno wymieniałem (aczkolwiek nie na nowy) wtedy był błąd 02 i to czujnik Halla

rajtkezjusz napisał(a):wg autodata :
problem:czujnik położenia wałka rozrządu -brak sygnału
przyczyna:uszk. wiązka przewodów,zanika zasilania czujnika,uszk. czujnik


o coś nowego, dzięki. A gdzie jest takowy czujnik w BG?

PostNapisane: 29 maja 2012, 00:19
przez rajtkezjusz
niestety nie ma rysunku,jest tylko opis błędu i tyle
Obrazek

coś podobnego chyba

PostNapisane: 29 maja 2012, 00:26
przez rajtkezjusz
cobiiv napisał(a):No aparat niedawno wymieniałem (aczkolwiek nie na nowy) wtedy był błąd 02 i to czujnik Halla


hallotron-czujnik halla:do pomiaru wielkości innych niż elektryczne, np. kąt obrotu (na części wirującej zamocowany jest magnes współpracujący z nieruchomym hallotronem),

PostNapisane: 29 maja 2012, 00:32
przez cobiiv
rajtkezjusz napisał(a):niestety nie ma rysunku,jest tylko opis błędu i tyle
Obrazek

coś podobnego chyba


dzięki! tyle, że gdzie ja tego mam szukać?

PostNapisane: 29 maja 2012, 00:50
przez rajtkezjusz
zapewne w okolicach wałka rozrządu-,moze yard cos ma-on ma takie serwisówki z fotami,wychodzi mi na to,żę ten czujnik ma magnes ,a na wałku tez cos musi byc i sie "widzą" tutaj masz przykład z opla :http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/vb_czujnikw.html

PostNapisane: 29 maja 2012, 00:55
przez cobiiv
ok dzięki wielkie, jutro będę szukał, myślał, kombinował.

PostNapisane: 30 maja 2012, 20:43
przez cobiiv
No ok, podobno w BG nie ma czujnika położenia wału.
także lipa, bo pomysłów nie mam.
Dziś jechałem i znów czasami szarpał przy przyspieszaniu.

nie mam pomysłu co to może być z błąd

PostNapisane: 30 maja 2012, 21:32
przez rajtkezjusz
podalem jak podaje autodata pod kodem 03 i silnikiem 1,6 16V BG,teraz takie coś:
wg autodata -model BG to lata 91-94 silnik B6 ,moc ok 88 KM nie jest to model F bo tam była już w 94 BA i nie było silnika 1.6 ,kod 03-camshaft position (CMP) sensor -no signal /wiring,sensor supply voltage,CMP sensor (przetłumacz sobie proszę)

PostNapisane: 1 cze 2012, 20:36
przez cobiiv
rajtkezjusz napisał(a):wg autodata -model BG to lata 91-94 silnik B6 ,moc ok 88 KM nie jest to model F bo tam była już w 94 BA i nie było silnika 1.6 ,

na allmazda.net, też jest tylko 323, bez "F" ale dane silnika i reszta się zgadza.

rajtkezjusz napisał(a):kod 03-camshaft position (CMP) sensor -no signal /wiring,sensor supply voltage,CMP sensor (przetłumacz sobie proszę)

czujnik pozycji rozrządu, brak sygnału. Yard mówi, że BG nie ma tego czujnika. No nic będę szukał dalej, nie zostawię tego.
rajtkezjusz, dzięki za info :)

Może w następnym tygodniu uda mi się podmienić aparat zapłonowy, żeby sprawdzić czy wtedy będzie wyskakiwał błąd.

Plan jest jeszcze, żeby wymienić czujnik temperatury który daje sygnał do kompa. Poczytałem forum i jest to możliwa przyczyna falowania na mocno rozgrzanym silniku i szarpania.

Na bieżąco będę informował, trzymajcie kciuki :P

PostNapisane: 1 cze 2012, 22:36
przez rajtkezjusz
kolega -teraz sobie tak przypominam-mial problemy z odpałem i obroty niestabilne w 626 GE-padnięty był czujnik temperatury-żaden błąd nie przychodził,ale mu zmierzył mechanik oporność czy voltarz i z tego wyszło,po wymianie ok

PostNapisane: 2 cze 2012, 22:53
przez cobiiv
No jak po podmianie aparatu nic nie ruszy lepiej, to czujnik jest na drugim miejscu ;)

PostNapisane: 9 cze 2012, 12:33
przez cobiiv
Wszystko już wiadomo :) po podmiance aparatu wszystko cacy, bez błędów na kompie. Będę testował przez weekend jeszcze.

Błąd 03, czyli czujnik położenia wału lub coś podobnego. Ogólnie chodzi o jeden z dwóch czujników Halla w aparacie zapłonowym.

Reasumując, błąd 02 i 03, oznacza padający aparat, poprzez awarię czujników Halla.

dzięki wszystkim za pomoc! <spoko>

pozdrawiam