Strona 1 z 1
Silnik krokowy – Jak go wyciągnąć do czyszczenia?

Napisane:
23 sie 2005, 15:43
przez martinez
Witam!
Już kiedyś poruszałem temat silnika krokowego – pytalłm, czy go wyczyścić. Już wiem, że podobno najlepszy do tego jest plyn do czyszczenia hamulców (dla zainteresowanych).
Mam jednak pytanie: Jak wymontowć krokowca, aby go mieć w ręku? On jest przykręcony do przepustnicy od dołu, a ja boję się odkręcać całą przepustnicę, aby nic nie popsuć! Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii??
Wszelkie sugestie mile widziane
Pozdrawiam i czekam...

Napisane:
24 sie 2005, 12:06
przez dex-ter
Zdejmujesz wszystkie przewody, które dochodzą do tego ustrojstwa z przepustnicą – mam tu na myśli zarówno to od powietrza, jak i od paliwa.Następnie odczepiasz linkę od gazu i odkręcasz cztery śruby i masz już wszystko w ręku. Od dołu masz silnik krokowy przykręcony na gwiazdkę – tak mi się zdaje – zdejmujesz i czyścisz. Możesz mu ewentualnie zapodać 12V na sucho i zobaczysz, jak Ci chodzi silniczek – ja tak sprawdzałem.Przy montażu zwróć uwagę, żeby założyć nową uszczelkę miedzy tą całą obudową przepustnicy, a resztą dolotu – mi tam lewe powietrze łapał i obroty przez to falowały.To chyba tyle...
Powodzenia.
PS. Jak o czymś zapomniałem, to niech mie ktoś poprawi.

Napisane:
24 sie 2005, 12:20
przez martinez
Dzięki. Wydaje się jasne, to znaczy, że ściąganie całej przepustnicy niczym nie grozi

!! Powiedz mi jeszcze, czy uszczelkę – o której wsponiałeś – idzie kupić, czy trzeba sobie dorabiać


Napisane:
24 sie 2005, 12:33
przez dex-ter
Mogę się wypowiedzieć tylko odnośnie benzyny, że niczym nie grozi, bo robiłem to u siebie, ale jak wygląda sprwa z gazem, to nie wiem, bo nie mam. Uszczelkę nie wiem, czy kupisz ale myśle, że dasz radę. Ja u siebie zrobiłem trochę mało profesionalnie, bo po prostu na silokon, ale trzyma i jest OK. Ewentualnie możesz ją sam zrobić – nie widzę problemu

.

Napisane:
24 sie 2005, 13:49
przez martinez
Dzięki serdeczne. Teraz już mam jasność, co mnie czeka. To jest silnik krokowy benzynowy, więc będzie dokładnie identycznie, jak u Ciebie. Nie wiem tylko, czy efekty po czyszczeniu będą takie same. Mam nadzieję, że tak!
Jeszcze raz dzięki za podzielenie się ze mna wiedzą na ten temat!
Pozdrawiam
PS. W razie pytań będę Cie niepokoił


Napisane:
24 sie 2005, 17:21
przez GofNet
dex-ter napisał(a):Mogę się wypowiedzieć tylko odnośnie benzyny, że niczym nie grozi, bo robiłem to u siebie, ale jak wygląda sprwa z gazem, to nie wiem, bo nie mam.
martinez napisał(a):To jest silnik krokowy benzynowy, więc będzie dokładnie identycznie, jak u Ciebie.
dex-ter miał na myśli fakt, iż jeśli posiadasz LPG, to omawiany mechanizm może być do gazu przystosowany, co może zmienić i/lub utrudnić całą procedurę. Taki był przynajmniej kontekst jego wypowiedzi


Napisane:
25 sie 2005, 10:14
przez martinez
GofNet dziekuje za rozjaśnienie tego, co i tak było zrozumiałe

. Ja z kolei napisałem, że silnik krokowy spelnia dokładnie taką samą rolę przy LPG, jak i bez niego. Tzn reguluje obroty biegu jałowego z tą różnicą, że przy benzynie idzie przez niego powietrze a przy LPG gaz!
Nie to było tematem, to tak na marginesie.

Napisane:
25 sie 2005, 10:54
przez dex-ter
GofNet własnie chodziło mi o całe podłączenie gazu – czy ma coś do tego elementu. Z tego co wiem, to nie ma.

Napisane:
25 sie 2005, 15:32
przez GofNet
martinez napisał(a):To jest silnik krokowy benzynowy
Cóż, z interpretacji kontekstu tego zdania wynikałoby, że do gazu jest inny silnik krokowy. Dlatego też napisałem wcześniejszy post w celu rozwiania pewnych nieścisłości. Ale mniejsza z tym.
Właściwie nic więcej nie dodam, bo odpowiedź na pytanie w tym temacie już padła.
Pozdrawiam.

Napisane:
26 sie 2005, 11:33
przez martinez
GofNet masz rację LPG ma jeszcze jeden silnik krokowy na przewodzie do miksera! Jednak za wolne obroty odpowiada benzynowy (przy przepustnicy), przez który przy przełączeniu na LPG idzie gaz! Ja uzyskałem informacje, o które mi chodziło
Dex-ter jeszcze raz wielkie dzieki.
Pozdrawiam

Napisane:
26 sie 2005, 11:35
przez dex-ter
Nie ma za co.
Powodzenia
Re: Silnik krokowy – Jak go wyciągnąć do czyszczenia?

Napisane:
22 paź 2010, 18:13
przez Makaronaire
Witam,
zacząłem swoja walkę z obrotami silnika, odkręciłem wszystko tak jak opisane, miałem wszystko w ręce. Ostatnia gwiazdka trzymającą silniczek krokowy i .... niestety nie mogę za nic rozdzielić silniczka od przepustnicy. Czy tam jest standardowo jakieś uszczelnienie ? Nie wiem czy po prostu się wszystko zapiekło czy ktoś przede mną złączył to na jakiś silikon czy coś.
Sprawdzałem przez podanie mu 12V czy chodzi i chodzi czy wiec na tej podstawie mogę obstawiać ze silniczek jest sprawny ?
Zrobiłem jeszcze jeden test, na włączonym silniku odłączyłem 2stykowa wtyczkę od silniczka i nic to nie zmieniło silnik nadal pracował, żadnej zmiany w obrotach. Po odłączeniu drugiej wtyczki obroty jeszcze bardziej wzrosły.
Czy zatem element ten jest sprawny ?
Pozdrawiam
Re: Silnik krokowy – Jak go wyciągnąć do czyszczenia?

Napisane:
13 mar 2017, 11:53
przez Rosomak2016
Witam.
Czy znajdę gdzieś schemat budowy przepustnicy i silniczka krokowego??
Chodzi mi o opis kanałów które są w obudowie.