Strona 1 z 1

323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 9 maja 2012, 16:09
przez tristan
Witam wszystkich,

mam problem z moją mazdą. Otóż byłem wczoraj u mechanika na regulacji kąta opóźnienia zapłonu bo miałem wątpliwości (auto szarpało i przy dodawaniu gazu, jazda była bardzo nerwowa).
Mechanik stwierdził, że zapłon jest ustawiony na poziomie 10 st. i że to strasznie za dużo bo powiny być tylko 2 st. Z racji, że mam gaz ustawił na 4st. Teraz auto delikatnie reaguje na godanie gazu ale jest odczuwalny spadek mocy.

Dziwna sprawa bo zazwyczaj kąt opóźnienia zapłonu (w różnych samochodach) mieści sie w przedziale 6-12 stopni jak się dowiadywałem.

Macie jakies informacje na ten temat?

PostNapisane: 9 maja 2012, 16:31
przez pawcio1017
A w jaki spoób on CI ustawił ten zapłon? Zapłon ustawia się profesjonalnie przy pomocy lampy stroboskopowej...

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 9 maja 2012, 20:49
przez tristan
Ustawiane było oczywiście stroboskopem. Pod tym względem nie było zastrzeżeń. Chodzi tylko o te wartości, które wydają mi się dziwne.

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 9 maja 2012, 21:19
przez gogo
W książce jest napisane 10 stopni :)

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 9 maja 2012, 22:28
przez Siwy_48
W książce serwisowej Mazdy znalazłem taką oto tabelke:

1.4 8v – 0+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.4 16v – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.6 8v – 7+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.6 16v – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.9 SOHC – 5+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.9 DOHC – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym

;)

PostNapisane: 9 maja 2012, 23:15
przez sebek-71
Zapłon ma być na 10 stopni, oczywiście z lampą stroboskopową :) Jeśli tak masz powinno być wszystko ok, no chyba, że rozrząd przeskoczył o ząbek lub dwa...

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 10 maja 2012, 08:18
przez tristan
Teraz mam 4 st. Nie wiem skąd mechanik wziął takie informacje. Zobaczymy jakie będzie spalanie i jak się auto będzie zachowywać na trasie przy większych prędkościach. Jak coś będzie nie tak to wrócę do niego z reklamacją :)

PostNapisane: 12 maja 2012, 01:40
przez tekkenfan
no bez jaj 4 stopnie :| Ja bym zmienił mechanika bo skoro on każdy samochód traktuje tak samo to sorry batory :|
Cofnięcie zapłonu nic poza wyższą temp. spalin nie przyniesie, jak już chcesz się bawić zapłonem to możesz go ewentualnie deko przyspieszyć np. na 12-13 wtedy powinno być minimalnie lepiej z dołu ale już u góry trochę się pogorszy. Najlepiej ustaw z powrotem serię czyli 10stopni, tylko pamiętaj że w maździe żeby ustawić zapłon trzeba wejść w tryb serwisowy
Co do szarpania to wymień świece (Denso), kable (NGK), sprawdź kopułkę i palec, a w razie oznak zużycia też je wymień.

Siwy_48 do informacji które podałeś dodałbym że to jest + lub – 1 stopień.

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 12 maja 2012, 11:57
przez tristan
Właśnie mechanik nie wszedł w tryb serwisowy. Żałuję, że najpierw nie zorientowałem się w temacie. No ale po to się jedzie to mechanika, żeby nie mieć dylematów – on to powinien wiedzieć. W poniedziałek pojadę do niego z reklamacją ewentualnie wrócę do poprzednich ustawień bo przed wizytą przezorność kazała mi zaznaczyć aktualne położenie.

Dlaczego należy wejść w tryb serwisowy? Wydawało by się, że ustawienie zapłonu to czynność w 100% mechanicznie modyfikująca pracę silnika.

PostNapisane: 12 maja 2012, 12:01
przez pawcio1017
tristan napisał(a):mieć dylematów – on to powinien wiedzieć. W poniedziałek pojadę do niego z reklamacją ewentualnie wrócę do poprzednich ustawień bo przed wizytą przezorność kazała mi zaznaczyć aktualne położenie.


ECU czuwa nad wszystkim :P Cokolwiek dłubiemy, przestawiamy w silniku (czy to przepływomierz, przepustnica itp) to mostkujemy w tryb serwisowy <oczko>

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 14 maja 2012, 11:19
przez tristan
Spalanie na trasie ok 15 l. Znalazłem więc innego mechanika. Ustawiliśmy w trybie serwisowym na 10 stopni i jest miodzio. Wcześniej miałem wrażenie jakbym jechał jakimś 1.3 albo gorzej.

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 19 gru 2012, 20:43
przez lewy323s
Mam pytanie. W którą stronę należy obracać aparatem zapłonowym chcąc przyspieszyć zapłon? W lewo czy prawo, patrzac z boku auta od strony kierowcy?

PostNapisane: 31 sty 2013, 19:54
przez rider143
lewy323s napisał(a):Mam pytanie. W którą stronę należy obracać aparatem zapłonowym chcąc przyspieszyć zapłon? W lewo czy prawo, patrzac z boku auta od strony kierowcy?
w prawo-zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Jeśli chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu w 1,6 16V BG to powinien wynosić 4 stopnie +/-1 przy odpiętym podciśnieniu.

PostNapisane: 31 sty 2013, 20:47
przez tekkenfan
Majster sprawdź swoje źródła bo w 1.6 16V zapłon powinien być na 10stopni +/-1 co już było wyżej podane ;)

PostNapisane: 31 sty 2013, 21:10
przez rider143
tekkenfan napisał(a):Majster sprawdź swoje źródła bo w 1.6 16V zapłon powinien być na 10stopni +/-1
zgadza się. Ja sprawdzałem w programie diagnostycznym i wartości, które podałem odnoszą się do aparatu z podciśnieniem-nie wiem dlaczego.

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 14 lut 2013, 22:01
przez lewy323s
W okolicach koła pasowego znajduje sie znacznik stopni wyprzedenia zapłonu. Jest na nim znak T i kilka kresek. Mniemam że te kreski to wyprzedzenie zapłonu w stopniach. Tylko że jedna kreska ile to stopni?

Re: 323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

PostNapisane: 14 lut 2013, 23:48
przez tekkenfan
Wujek Google nie gryzie :P
Obrazek
A teraz liczymy kreski, dzielimy i już wszystko wiemy hehe