323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

Witam wszystkich,
mam problem z moją mazdą. Otóż byłem wczoraj u mechanika na regulacji kąta opóźnienia zapłonu bo miałem wątpliwości (auto szarpało i przy dodawaniu gazu, jazda była bardzo nerwowa).
Mechanik stwierdził, że zapłon jest ustawiony na poziomie 10 st. i że to strasznie za dużo bo powiny być tylko 2 st. Z racji, że mam gaz ustawił na 4st. Teraz auto delikatnie reaguje na godanie gazu ale jest odczuwalny spadek mocy.
Dziwna sprawa bo zazwyczaj kąt opóźnienia zapłonu (w różnych samochodach) mieści sie w przedziale 6-12 stopni jak się dowiadywałem.
Macie jakies informacje na ten temat?
mam problem z moją mazdą. Otóż byłem wczoraj u mechanika na regulacji kąta opóźnienia zapłonu bo miałem wątpliwości (auto szarpało i przy dodawaniu gazu, jazda była bardzo nerwowa).
Mechanik stwierdził, że zapłon jest ustawiony na poziomie 10 st. i że to strasznie za dużo bo powiny być tylko 2 st. Z racji, że mam gaz ustawił na 4st. Teraz auto delikatnie reaguje na godanie gazu ale jest odczuwalny spadek mocy.
Dziwna sprawa bo zazwyczaj kąt opóźnienia zapłonu (w różnych samochodach) mieści sie w przedziale 6-12 stopni jak się dowiadywałem.
Macie jakies informacje na ten temat?