323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu

Postprzez tristan » 9 maja 2012, 16:09

Witam wszystkich,

mam problem z moją mazdą. Otóż byłem wczoraj u mechanika na regulacji kąta opóźnienia zapłonu bo miałem wątpliwości (auto szarpało i przy dodawaniu gazu, jazda była bardzo nerwowa).
Mechanik stwierdził, że zapłon jest ustawiony na poziomie 10 st. i że to strasznie za dużo bo powiny być tylko 2 st. Z racji, że mam gaz ustawił na 4st. Teraz auto delikatnie reaguje na godanie gazu ale jest odczuwalny spadek mocy.

Dziwna sprawa bo zazwyczaj kąt opóźnienia zapłonu (w różnych samochodach) mieści sie w przedziale 6-12 stopni jak się dowiadywałem.

Macie jakies informacje na ten temat?
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 16:00
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BG 1.6 16v '93r. LPG (sek.)

Postprzez pawcio1017 » 9 maja 2012, 16:31

A w jaki spoób on CI ustawił ten zapłon? Zapłon ustawia się profesjonalnie przy pomocy lampy stroboskopowej...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez tristan » 9 maja 2012, 20:49

Ustawiane było oczywiście stroboskopem. Pod tym względem nie było zastrzeżeń. Chodzi tylko o te wartości, które wydają mi się dziwne.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 16:00
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BG 1.6 16v '93r. LPG (sek.)

Postprzez gogo » 9 maja 2012, 21:19

W książce jest napisane 10 stopni :)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Siwy_48 » 9 maja 2012, 22:28

W książce serwisowej Mazdy znalazłem taką oto tabelke:

1.4 8v – 0+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.4 16v – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.6 8v – 7+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.6 16v – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.9 SOHC – 5+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.9 DOHC – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym

;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez sebek-71 » 9 maja 2012, 23:15

Zapłon ma być na 10 stopni, oczywiście z lampą stroboskopową :) Jeśli tak masz powinno być wszystko ok, no chyba, że rozrząd przeskoczył o ząbek lub dwa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez tristan » 10 maja 2012, 08:18

Teraz mam 4 st. Nie wiem skąd mechanik wziął takie informacje. Zobaczymy jakie będzie spalanie i jak się auto będzie zachowywać na trasie przy większych prędkościach. Jak coś będzie nie tak to wrócę do niego z reklamacją :)
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 16:00
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BG 1.6 16v '93r. LPG (sek.)

Postprzez tekkenfan » 12 maja 2012, 01:40

no bez jaj 4 stopnie :| Ja bym zmienił mechanika bo skoro on każdy samochód traktuje tak samo to sorry batory :|
Cofnięcie zapłonu nic poza wyższą temp. spalin nie przyniesie, jak już chcesz się bawić zapłonem to możesz go ewentualnie deko przyspieszyć np. na 12-13 wtedy powinno być minimalnie lepiej z dołu ale już u góry trochę się pogorszy. Najlepiej ustaw z powrotem serię czyli 10stopni, tylko pamiętaj że w maździe żeby ustawić zapłon trzeba wejść w tryb serwisowy
Co do szarpania to wymień świece (Denso), kable (NGK), sprawdź kopułkę i palec, a w razie oznak zużycia też je wymień.

Siwy_48 do informacji które podałeś dodałbym że to jest + lub – 1 stopień.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tristan » 12 maja 2012, 11:57

Właśnie mechanik nie wszedł w tryb serwisowy. Żałuję, że najpierw nie zorientowałem się w temacie. No ale po to się jedzie to mechanika, żeby nie mieć dylematów – on to powinien wiedzieć. W poniedziałek pojadę do niego z reklamacją ewentualnie wrócę do poprzednich ustawień bo przed wizytą przezorność kazała mi zaznaczyć aktualne położenie.

Dlaczego należy wejść w tryb serwisowy? Wydawało by się, że ustawienie zapłonu to czynność w 100% mechanicznie modyfikująca pracę silnika.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 16:00
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BG 1.6 16v '93r. LPG (sek.)

Postprzez pawcio1017 » 12 maja 2012, 12:01

tristan napisał(a):mieć dylematów – on to powinien wiedzieć. W poniedziałek pojadę do niego z reklamacją ewentualnie wrócę do poprzednich ustawień bo przed wizytą przezorność kazała mi zaznaczyć aktualne położenie.


ECU czuwa nad wszystkim :P Cokolwiek dłubiemy, przestawiamy w silniku (czy to przepływomierz, przepustnica itp) to mostkujemy w tryb serwisowy <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez tristan » 14 maja 2012, 11:19

Spalanie na trasie ok 15 l. Znalazłem więc innego mechanika. Ustawiliśmy w trybie serwisowym na 10 stopni i jest miodzio. Wcześniej miałem wrażenie jakbym jechał jakimś 1.3 albo gorzej.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 16:00
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BG 1.6 16v '93r. LPG (sek.)

Postprzez lewy323s » 19 gru 2012, 20:43

Mam pytanie. W którą stronę należy obracać aparatem zapłonowym chcąc przyspieszyć zapłon? W lewo czy prawo, patrzac z boku auta od strony kierowcy?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez rider143 » 31 sty 2013, 19:54

lewy323s napisał(a):Mam pytanie. W którą stronę należy obracać aparatem zapłonowym chcąc przyspieszyć zapłon? W lewo czy prawo, patrzac z boku auta od strony kierowcy?
w prawo-zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
Jeśli chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu w 1,6 16V BG to powinien wynosić 4 stopnie +/-1 przy odpiętym podciśnieniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez tekkenfan » 31 sty 2013, 20:47

Majster sprawdź swoje źródła bo w 1.6 16V zapłon powinien być na 10stopni +/-1 co już było wyżej podane ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez rider143 » 31 sty 2013, 21:10

tekkenfan napisał(a):Majster sprawdź swoje źródła bo w 1.6 16V zapłon powinien być na 10stopni +/-1
zgadza się. Ja sprawdzałem w programie diagnostycznym i wartości, które podałem odnoszą się do aparatu z podciśnieniem-nie wiem dlaczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez lewy323s » 14 lut 2013, 22:01

W okolicach koła pasowego znajduje sie znacznik stopni wyprzedenia zapłonu. Jest na nim znak T i kilka kresek. Mniemam że te kreski to wyprzedzenie zapłonu w stopniach. Tylko że jedna kreska ile to stopni?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez tekkenfan » 14 lut 2013, 23:48

Wujek Google nie gryzie :P
Obrazek
A teraz liczymy kreski, dzielimy i już wszystko wiemy hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323