323F 1.6 16v SOHC '93r. – kąt opóźnienia zapłonu
Strona 1 z 1
Witam wszystkich,
mam problem z moją mazdą. Otóż byłem wczoraj u mechanika na regulacji kąta opóźnienia zapłonu bo miałem wątpliwości (auto szarpało i przy dodawaniu gazu, jazda była bardzo nerwowa).
Mechanik stwierdził, że zapłon jest ustawiony na poziomie 10 st. i że to strasznie za dużo bo powiny być tylko 2 st. Z racji, że mam gaz ustawił na 4st. Teraz auto delikatnie reaguje na godanie gazu ale jest odczuwalny spadek mocy.
Dziwna sprawa bo zazwyczaj kąt opóźnienia zapłonu (w różnych samochodach) mieści sie w przedziale 6-12 stopni jak się dowiadywałem.
Macie jakies informacje na ten temat?
mam problem z moją mazdą. Otóż byłem wczoraj u mechanika na regulacji kąta opóźnienia zapłonu bo miałem wątpliwości (auto szarpało i przy dodawaniu gazu, jazda była bardzo nerwowa).
Mechanik stwierdził, że zapłon jest ustawiony na poziomie 10 st. i że to strasznie za dużo bo powiny być tylko 2 st. Z racji, że mam gaz ustawił na 4st. Teraz auto delikatnie reaguje na godanie gazu ale jest odczuwalny spadek mocy.
Dziwna sprawa bo zazwyczaj kąt opóźnienia zapłonu (w różnych samochodach) mieści sie w przedziale 6-12 stopni jak się dowiadywałem.
Macie jakies informacje na ten temat?
- Od: 9 maja 2012, 16:00
- Posty: 11
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BG 1.6 16v '93r. LPG (sek.)
A w jaki spoób on CI ustawił ten zapłon? Zapłon ustawia się profesjonalnie przy pomocy lampy stroboskopowej...

W książce serwisowej Mazdy znalazłem taką oto tabelke:
1.4 8v – 0+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.4 16v – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.6 8v – 7+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.6 16v – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.9 SOHC – 5+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.9 DOHC – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym

1.4 8v – 0+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.4 16v – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.6 8v – 7+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.6 16v – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.9 SOHC – 5+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
1.9 DOHC – 10+1 stopień przed górnym punktem zwrotnym
_ Siwus _ ;)
Teraz mam 4 st. Nie wiem skąd mechanik wziął takie informacje. Zobaczymy jakie będzie spalanie i jak się auto będzie zachowywać na trasie przy większych prędkościach. Jak coś będzie nie tak to wrócę do niego z reklamacją 
- Od: 9 maja 2012, 16:00
- Posty: 11
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BG 1.6 16v '93r. LPG (sek.)
no bez jaj 4 stopnie
Ja bym zmienił mechanika bo skoro on każdy samochód traktuje tak samo to sorry batory
Cofnięcie zapłonu nic poza wyższą temp. spalin nie przyniesie, jak już chcesz się bawić zapłonem to możesz go ewentualnie deko przyspieszyć np. na 12-13 wtedy powinno być minimalnie lepiej z dołu ale już u góry trochę się pogorszy. Najlepiej ustaw z powrotem serię czyli 10stopni, tylko pamiętaj że w maździe żeby ustawić zapłon trzeba wejść w tryb serwisowy
Co do szarpania to wymień świece (Denso), kable (NGK), sprawdź kopułkę i palec, a w razie oznak zużycia też je wymień.
Siwy_48 do informacji które podałeś dodałbym że to jest + lub – 1 stopień.
Cofnięcie zapłonu nic poza wyższą temp. spalin nie przyniesie, jak już chcesz się bawić zapłonem to możesz go ewentualnie deko przyspieszyć np. na 12-13 wtedy powinno być minimalnie lepiej z dołu ale już u góry trochę się pogorszy. Najlepiej ustaw z powrotem serię czyli 10stopni, tylko pamiętaj że w maździe żeby ustawić zapłon trzeba wejść w tryb serwisowy
Co do szarpania to wymień świece (Denso), kable (NGK), sprawdź kopułkę i palec, a w razie oznak zużycia też je wymień.
Siwy_48 do informacji które podałeś dodałbym że to jest + lub – 1 stopień.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Właśnie mechanik nie wszedł w tryb serwisowy. Żałuję, że najpierw nie zorientowałem się w temacie. No ale po to się jedzie to mechanika, żeby nie mieć dylematów – on to powinien wiedzieć. W poniedziałek pojadę do niego z reklamacją ewentualnie wrócę do poprzednich ustawień bo przed wizytą przezorność kazała mi zaznaczyć aktualne położenie.
Dlaczego należy wejść w tryb serwisowy? Wydawało by się, że ustawienie zapłonu to czynność w 100% mechanicznie modyfikująca pracę silnika.
Dlaczego należy wejść w tryb serwisowy? Wydawało by się, że ustawienie zapłonu to czynność w 100% mechanicznie modyfikująca pracę silnika.
- Od: 9 maja 2012, 16:00
- Posty: 11
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BG 1.6 16v '93r. LPG (sek.)
tristan napisał(a):mieć dylematów – on to powinien wiedzieć. W poniedziałek pojadę do niego z reklamacją ewentualnie wrócę do poprzednich ustawień bo przed wizytą przezorność kazała mi zaznaczyć aktualne położenie.
ECU czuwa nad wszystkim

w prawo-zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.lewy323s napisał(a):Mam pytanie. W którą stronę należy obracać aparatem zapłonowym chcąc przyspieszyć zapłon? W lewo czy prawo, patrzac z boku auta od strony kierowcy?
Jeśli chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu w 1,6 16V BG to powinien wynosić 4 stopnie +/-1 przy odpiętym podciśnieniu.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Majster sprawdź swoje źródła bo w 1.6 16V zapłon powinien być na 10stopni +/-1 co już było wyżej podane 

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
zgadza się. Ja sprawdzałem w programie diagnostycznym i wartości, które podałem odnoszą się do aparatu z podciśnieniem-nie wiem dlaczego.tekkenfan napisał(a):Majster sprawdź swoje źródła bo w 1.6 16V zapłon powinien być na 10stopni +/-1
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Wujek Google nie gryzie 

A teraz liczymy kreski, dzielimy i już wszystko wiemy hehe

A teraz liczymy kreski, dzielimy i już wszystko wiemy hehe

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość