Strona 1 z 1

Napięcie zasilania cewki zapłonowej. (rozwiązany)

PostNapisane: 30 kwi 2012, 20:24
przez masterX
Witam.


Czy napięcie zasilania cewki zapłonowej powinno wynosić 12V? Mam problem z iskrą i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Wymieniona kopułka i palec, podmieniona cewka. Przy przekręconym zapłonie napięcie które dochodzi do cewki to około 4.5V. Sprawdzałem jeszcze napięcie dochodzące do modułu zapłony. Między masą a drugim patrząc od kierowcy było 12V, a na 3 i 4 było też około 4V. Powinno tak być? Może być to przyczyną braku iskry?


Pozdrawiam.

Re: Napięcie zasilania cewki zapłonowej.

PostNapisane: 1 maja 2012, 00:06
przez cobiiv
Też ostatnio mierzyłem.
Cewka:
Wg książki, odpinasz wtyczkę od cewki. Podłączasz miernik między niebieski kabel a masę, włączasz zapłon. Powinno być minimum 10 V, mi skakało około 11.5V.

Może wina leży własnie w napięciu dochodzącym do cewki?

Re: Napięcie zasilania cewki zapłonowej.

PostNapisane: 1 maja 2012, 10:57
przez masterX
Witam. Między niebieskim a masa jest ponad 11.5 V. Wcześniej widocznie nie złapałem dobrej masy. Czy jeśli modul zapłonu jest walniety to nie będzie iskry w ogółe? Można jakoś sprawdzić modul zapłonu?


EDIT:

Sprawdzam cewkę wg książki.

Na uzwojeniu pierwotnym mam 1.5 Ohma, czyli za dużo Powinna wynosić niecały 1 ohm. Takie samo mam w drugiej podmienionej cewce. Wartości uzwojenia wtórnego powinna być między 10k a 16k, u mnie jest 13.5kOhm na obydwu cewkach. Może sprawdziłby ktoś na działającym silniku wartość oporu uzwojenia pierwotnego? Należy zdjąć wtyczkę zasilającą i podpiąć miernik między dwa wychodzące piny.


EDIT:

Czy można sprawdzić czy jest napięcie zaraz za cewką wpinając świece w główny kabel który idzie od cewki i przykładając do masy?

PostNapisane: 1 maja 2012, 15:41
przez cobiiv
masterX napisał(a):Czy jeśli modul zapłonu jest walniety to nie będzie iskry w ogółe? Można jakoś sprawdzić modul zapłonu?

Może być co jakiś czas, albo w ogóle. Polecam elektromechanika. Sprawdzi cewkę, końcówkę mocy i aparat za 20 zł.

masterX napisał(a):Na uzwojeniu pierwotnym mam 1.5 Ohma, czyli za dużo Powinna wynosić niecały 1 ohm. Takie samo mam w drugiej podmienionej cewce

Ja na pierwotnym miałem w granicy do 1 Ohma. A wtórnego jakoś nie mogłem zmierzyć na pożyczonym mierniku.

masterX napisał(a):Czy można sprawdzić czy jest napięcie zaraz za cewką wpinając świece w główny kabel który idzie od cewki i przykładając do masy?

Na moją logikę tak, aczkolwiek mnie nie słuchaj bo grzebię w aucie od roku :P
W książce nie ma nigdzie napisanego takiego rozwiązania, więc nie wiem czy jest prawidłowe.

Zanieś do elektro mechanika i będziesz miał pewność na 10000% :)


a co jest w ogóle z autem? sprawdź błędy kompa

PostNapisane: 4 maja 2012, 17:21
przez pawcio1017
Kolego a czym sie objawiają te problemy z iskrą. Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach. Z cewkai i modułami zazwyczaj sie nic nie dzieje tylko aparat zapłonowy nawala (a dokładniej wbudowany w nim czujnik Halla). Jak byś sie jednak upierał i chciał moduł zapłonowy (J701) to moge Ci odstąpić za grosze bo u mnie lezy bezużyteczny. Jak coś pisz na PW

Obrazek

PostNapisane: 5 maja 2012, 17:50
przez cobiiv
pawcio1017 napisał(a):Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach

tak jak ostatnio u mnie :P

w książce Sam naprawiam, jest nawet napisane jak sprawdzić czujnik Halla, czy nie padł :) niestety wpadłem na to po naprawie aparatu :)
str 191, Kontrola czujnika kąta obrotu

PostNapisane: 5 maja 2012, 23:30
przez pawcio1017
cobiiv napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):Na 99% moge Ci powiedzieć że pewnie pada Ci aparat zapłonowy – to jest bardzo słaby punkt w tych silnikach

tak jak ostatnio u mnie :P

w książce Sam naprawiam, jest nawet napisane jak sprawdzić czujnik Halla, czy nie padł :) niestety wpadłem na to po naprawie aparatu :)
str 191, Kontrola czujnika kąta obrotu


Tylko z tego co pamiętam to tam miało na sekunde sie pojawiać napięcie na poszczególnych pinach w kostce (dobrze kojarze?) A zwykłym, chińskim multimetrem za 10zł ciężko taki test wykonać bo odświeżanie za wolne i dokładność za mała.

Cobiiv jak naprawiłeś aparat? Zmieniałeś sam czujnik? Ile Cie to kosztowało?

Re: Napięcie zasilania cewki zapłonowej.

PostNapisane: 6 maja 2012, 12:41
przez masterX
Padł czujnik Halla. Wymieniłem i wszystko działa jak powinno. :) Moja madzia ma już 350kkm i nie wiadomo ile było jeszcze kręcone wcześniej bo od handlarza, ale trzyma się dzielnie kiedy się o nią dba :)


Dziękuje za odpowiedzi i zapraszam do kolejnego wątku o szyberdachu :P

PostNapisane: 6 maja 2012, 13:05
przez pawcio1017
GDzie i za ile kupiłeś ten czujnik? Jakieś oznaczenie dla potomnych rzuć jak byś mógł <oczko>

Re: Napięcie zasilania cewki zapłonowej.

PostNapisane: 6 maja 2012, 13:33
przez masterX
Dla silnika B6 z tego co czytałem pasują też od silników 1.3 ( oznaczenie bodaj B3) – chodzi o całe aparaty zapłonowe. U mnie moduł (ten plastik z wtyczką) oznaczony był J821i wyglądał tak.
Obrazek
Wyciągnięty on został z aparatu zapłonowego z mazdy 626 2.0 z 1995.

Czyli nie ma znaczenia jaki jest silnik i jak wygląda aparat (ten od 626 był innej konstrukcji). Ważne aby dobrać te same oznaczenia.

Za cały aparat dałem 100 zł na szrocie. Jakby ktoś był z okolic Radomska koło Częstochowy to jest taki szrot na wsi Klekowiec, gdzie można dostać sporo japońskich części.

Re: Napięcie zasilania cewki zapłonowej.

PostNapisane: 6 maja 2012, 16:45
przez cobiiv
masterX napisał(a):Wyciągnięty on został z aparatu zapłonowego z mazdy 626 2.0 z 1995.

Na przyszłość dobrze wiedzieć, daje to większe pole do manewru, a nie szukanie tylko aparatu od konkretnej Mazdy :)


pawcio1017 napisał(a):Cobiiv jak naprawiłeś aparat? Zmieniałeś sam czujnik? Ile Cie to kosztowało?

Kupiłem nowy, bo bałem się, że stary padnie na trasie.

pawcio1017 napisał(a):Tylko z tego co pamiętam to tam miało na sekunde sie pojawiać napięcie na poszczególnych pinach w kostce (dobrze kojarze?) A zwykłym, chińskim multimetrem za 10zł ciężko taki test wykonać bo odświeżanie za wolne i dokładność za mała.

no jako, że jeden zepsuty leży to będę sprawdzał czy przy pomocy diody idzie to sprawdzić, bo napięcie ma się pojawiać ok 5 V. Tak, żeby na przyszłość wiedzieć

PostNapisane: 8 maja 2012, 22:11
przez Markiz
masterX napisał(a):Czyli nie ma znaczenia jaki jest silnik i jak wygląda aparat (ten od 626 był innej konstrukcji). Ważne aby dobrać te same oznaczenia.


Podaj oznaczenie apartu z 626 – S5 czy S9 ?

Re: Napięcie zasilania cewki zapłonowej. (rozwiązany)

PostNapisane: 8 cze 2013, 15:15
przez emilio990
siema pany a gdzie w mazdzie mx 3 1,6 te 2 przewody od cewki sa niebieski i rolty gdzie powinny isc ?