BG GT z komputerem BP SOHC – bardzo wysokie ssanie i problem ze schodzeniem z obrotow

Postprzez tyla » 27 lut 2012, 23:07

Witam,

zakupilem od naszego forumowicza Djakob'a mazde 323f BG GT :D ogolnie autko super ale pojawily sie 2 pewne problemy

1) Dzisiaj rano zauwazylem, ze obroty po odpaleniu zimnego silnika sa bardzo wysokie ( 2800 rpm) porownujac do mojej 2 mazdy 1.8 sohc (1500 rpm). Podczas unoszenia sie wzkazowki temperatury silnika oczywiscie obroty maleja ale bardzo malo – majac juz prawie temperature robocza sa nadal ponad 2000 rpm.

Co moze byc tego przyczyna ? Mam komputer z sohc i przepustnice raszta dohc aczkolwiek silnik jest wersja 137km a silnik krokowy od 128km – moze to ma jakis wplyw ? Co o tym sadzicie ?
Problem wystepuje zarowno na gazie jak i na benzynie


2) Gdy juz samochod sie rozgrzeje dobrze i gdy po wrzuceniu na luz obroty spadaja to zatrzymuja sie na ok 5-8 sek na poziomie 1200 rpm i dopiero spadaja na ok 850 – problem tez na LPG i PB. Co moze byc przyczyna ?


pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez damian » 28 lut 2012, 11:15

djakob już zakładał temat odnośnie tego co piszesz, poczytaj, może któraś rada Ci się przyda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez tyla » 28 lut 2012, 11:19

Przeczytalem tamten temat caly ale nie bardzo mi pomoglo. Mam rowniez mazde 323f bg 1.8 sohc i tam ssanie dziala super (max 1500 rpm) moze da sie wymienic sam zawor dodatkowego powietrza ? Tylko gdzie go znajde i jak go wyciagne ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tekkenfan » 28 lut 2012, 23:57

Zawór jest pod górną częścią kolektora ssącego, którą musisz zdemontować żeby się do niego dostać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tyla » 1 mar 2012, 00:18

Udalo sie wyciagnac ten zawor z 1.8 sohc ze wzgledu na to, ze nie trzeba przy tej operacji sciagac gornej czesci kolektora ssacego.

Jesli oczywiscie mam wyciagnieta odpowiednia czesc :D :D

Wyglada to mniej wiecej tak :

http://imageshack.us/photo/my-images/36/zawor002.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/576/zawor003.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/850/zawor004.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/189/zawor005.jpg/


I znajduje sie w tym miejscu pod maska :

http://imageshack.us/photo/my-images/37 ... m0049.jpg/


Mierząc odcinek zaznaczony na tym zdjeciu przy temperaturze
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... or004.jpg/
pokojowej wychodzi ok 10mm
z zamrażarki ok 8mm
kaloryfer ok 12mm



Jesli chodzi o ten zawor w DOHC to aby go wyjac musze zdjac gorna czesc kolektora i tu pojawia sie problem bo on nie chce dac sie wyciagnac :( wydaje mi sie, ze nie odkrecilem wszystkich srub. Na ilu dokladnie śrubach trzyma sie ta gorna czesc ? Moze ktos ma zdjecie ktore ladnie to ilustruje ? :)

Pozdrawiam
jak wyciagne z DOHC to rowniez zamieszcze wyniki pomiarow i dam pare fotek
Ostatnio edytowano 1 mar 2012, 22:42 przez tyla, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tekkenfan » 1 mar 2012, 10:24

Obrazek
śruby zaznaczone na zielono i czerwono są od spodu, a reszta jest dostępna z góry, przy czym żeby odkręcić te na zaznaczone na czerwono raczej będziesz musiał zejść pod auto (ja musiałem skorzystać z kanału żeby je odkręcić)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tyla » 5 mar 2012, 00:12

Bardzo dziekuje za pomoc – wszystko jest juz zrobione :D:D

Nie zamiescilem pomiarow zaworu z GT poniewaz nie chcialem nikogo przypadkiem wprowadzac w blad, poniewaz byl on na 100% niesprawny. Pomiary zaworu z SOHC sa jak najbardziej prawidlowe.

Jesli chodzi o zamiane tych czesci to jest troche zabawy z tym z kuli tego, ze kroćce na węże z płynem chlodniczym sa skierowane calkowicie w inna strone i nie da sie ich obrocic. Musialem zakupic troche weza zbrojonego i dociac na wymiar poniewaz stare weze byly za krotkie (szczegolnie jeden).

Mazda po 1 testach wypadla bardzo dobrze. Na calkowicie zimnym silniku po zapaleniu obroty wynosily ok 1500 rpm <faja> (przed wymiana 2800rpm) i malaly wraz ze wzrostem temperatury aby calkowice dojsc do wolnych obrotow przy wskazowce temperatury na środku. Jutro kolejna proba z samego rana.


Po zlozeniu wszystkiego do kupy zastanawia mnie tylko to czy dobrze podlaczylem te male wezyki ?

http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... p0104.jpg/


pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323