323F BG 1,6 8v analiza spalin

Witam
Problem mam od kiedy mam tą Mazde. Początkowo swap silnika z 1,6 16v na 1,6 8v, później remont tej jednostki napędowej ze względu na znaczne zużycie oleju. I tak przebujałem się już ok 30k km.
Od samego początku jest problem ze spalinami, przekroczone normy, tak że czuć nieprzepaloną benzynę z rury wydechowej, dodatkowo samochód skrajnie szarpie przy zmianie biegów (szczególnie 1-2-3 bieg).
Jadąc na biegu 1 lub 2 i nie dodając gazu obroty potrafią spaść do 300-500 praktycznie na granicy zgaśnięcia, przy czym auto jedzie raz szybciej raz wolniej, co irytuje mnie bo nim buja . Czasem, ale nie zawsze obroty biegu jałowego lubią sobie pofalować. Jakie mogą być tego przyczyny? Do tej pory wymieniłem:
– silnik + jego remont :E
– przewody i świece
– kopułkę i palec
– Pomiar stopnia sprężenia bdb
Dzisiaj udało mi się podjechać na analizę spalin, a oto wyniki:

Pan od analizy powiedział mi, że mieszanka jest zbyt uboga. Przeszukałem forum i gdyby tak było nalot na świecach byłby biały, zbyt bogata czarny. Po sprawdzeniu świec, u mnie okazuje się że jest ok – kolor bursztynowy.
Nie wiem co tu jeszcze można sprawdzić. Jakiś czas temu mierzyłem miernikiem sonde lambde wyniki były ok, ale z 2 strony czy jeżeli silnik palił olej przez jakieś 4k km czy jej nie osmolił i nie uszkodził to samo dotyczy kata.
Przepływomierz też sprawdzałem, aparat zapłonowy przy użyciu lampy stroboskopowej regulowałem.
Nic nie przynosi skutku, może analiza spalin podpowie coś naszym ekspertom?
Problem mam od kiedy mam tą Mazde. Początkowo swap silnika z 1,6 16v na 1,6 8v, później remont tej jednostki napędowej ze względu na znaczne zużycie oleju. I tak przebujałem się już ok 30k km.
Od samego początku jest problem ze spalinami, przekroczone normy, tak że czuć nieprzepaloną benzynę z rury wydechowej, dodatkowo samochód skrajnie szarpie przy zmianie biegów (szczególnie 1-2-3 bieg).
Jadąc na biegu 1 lub 2 i nie dodając gazu obroty potrafią spaść do 300-500 praktycznie na granicy zgaśnięcia, przy czym auto jedzie raz szybciej raz wolniej, co irytuje mnie bo nim buja . Czasem, ale nie zawsze obroty biegu jałowego lubią sobie pofalować. Jakie mogą być tego przyczyny? Do tej pory wymieniłem:
– silnik + jego remont :E
– przewody i świece
– kopułkę i palec
– Pomiar stopnia sprężenia bdb
Dzisiaj udało mi się podjechać na analizę spalin, a oto wyniki:

Pan od analizy powiedział mi, że mieszanka jest zbyt uboga. Przeszukałem forum i gdyby tak było nalot na świecach byłby biały, zbyt bogata czarny. Po sprawdzeniu świec, u mnie okazuje się że jest ok – kolor bursztynowy.
Nie wiem co tu jeszcze można sprawdzić. Jakiś czas temu mierzyłem miernikiem sonde lambde wyniki były ok, ale z 2 strony czy jeżeli silnik palił olej przez jakieś 4k km czy jej nie osmolił i nie uszkodził to samo dotyczy kata.
Przepływomierz też sprawdzałem, aparat zapłonowy przy użyciu lampy stroboskopowej regulowałem.
Nic nie przynosi skutku, może analiza spalin podpowie coś naszym ekspertom?