Strona 1 z 1

323 BG 1.8 GT błąd numer 25

PostNapisane: 7 sty 2012, 17:55
przez colin323gtr
Witam, przeszukałem całe forum, ale nie znalazlem nigdzie sensownej Odpowiedzi. Mianowicie wyswietla mi błąd nr 25 czyli zaworek PRC- prosze o dokladny opis gdzie on sie znajduje . Bardzo prosze o odpowiedz

PostNapisane: 7 sty 2012, 20:00
przez Michel
Chodzi o zawór regulacji ciśnienia paliwa, znajduje się na końcu szyny wtryskowej.

PostNapisane: 7 sty 2012, 20:15
przez colin323gtr
Chodzi o ten zawór który zamyka podcisnienie przy uruchamianiu ciepłego auta? I od niego bedzie pokazywało błąd??

PostNapisane: 8 sty 2012, 00:47
przez pawcio1017
Odsyłam do lektury "Sam naprawiam Mazda 323" – na 100% było to opisane. Jak dobrze pamiętam nawet to chyba strona 80któraś albo 90któraś <oczko>

PostNapisane: 9 sty 2012, 00:06
przez colin323gtr
A ma to jakikolwiek wplyw na moc ?pozdrawiam

PostNapisane: 9 sty 2012, 17:03
przez Michel
Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.

PostNapisane: 10 sty 2012, 09:40
przez Jacek176
Michel napisał(a):Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.

Nie mówimy teraz o regulatorze ciśnienia paliwa tylko o elektrozaworku, którego zadaniem jest (w teorii) łatwiejszy rozruch ciepłego silnika. W praktyce to chyba nic nie daje i jest nie potrzebne.
Aczkolwiek jesli ECU wykrył błąd to mógł przejśc w tryb awaryjny (zwieksza dawke pliwa, cofa zapłon) i wtedy może to wpływać na moc.

PostNapisane: 10 sty 2012, 17:31
przez pawcio1017
Jacek176 napisał(a):
Michel napisał(a):Ma i to duży, gdy zawór nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, to paliwo nie musi się męczyć, aby przeciskać się przez wtryskiwacz, tylko spokojnie wraca do baku.

Nie mówimy teraz o regulatorze ciśnienia paliwa tylko o elektrozaworku, którego zadaniem jest (w teorii) łatwiejszy rozruch ciepłego silnika. W praktyce to chyba nic nie daje i jest nie potrzebne.
Aczkolwiek jesli ECU wykrył błąd to mógł przejśc w tryb awaryjny (zwieksza dawke pliwa, cofa zapłon) i wtedy może to wpływać na moc.


Zapłonu chyba ecu sam przestawić "nie potrafi" bo nawet regulacja jest "mechaniczna" a nie elektronika. Ale to tylko moje przemyślenia <oczy>

PostNapisane: 10 sty 2012, 19:22
przez Jacek176
Cofać to akurat potrafi.
Można go nawet cofać "programowo" prostą świnką taką jak SMT6 :D Gorzej z przyspieszaniem, to już tylko mechanicznie

PostNapisane: 10 sty 2012, 20:21
przez colin323gtr
No dobrze, a mam jeszcze jedno pytanie: skad ECU wie, ze nie mam tego elektrozaworku skoro wysyla tylko impuls? jest inny opor gdy nie ma urzadzenia ? z czego mozna dobrac taki elektrozawor?

Re: 323 BG 1.8 GT błąd numer 25

PostNapisane: 11 sty 2012, 15:16
przez Jacek176
To jest taki sam zawór jak ten od VICS'a tylko odwrotnie są podłączone podciśnienia. Także można go zastąpić np. VAG'owskim N75
Co do błędu to faktycznie dziwne. Ja wogóle nie mam tego zaworka podłączonego i ECU nie wypluwa żadnych błędów. Tylko, że ja mam ECU od wersji 137KM (oznaczenie BP22).

PostNapisane: 11 sty 2012, 18:17
przez colin323gtr
A powiedz, jest czuc ,,wiecej mocy" po wlozeniu takiego ECU ? mozna go bez problemu wlozyc do wersji 128 km?

Re: 323 BG 1.8 GT błąd numer 25

PostNapisane: 11 sty 2012, 20:38
przez Jacek176
Pomijając fakt, że ciężko byłoby pewnie zanelźć takiego kompa to jego wymiana absolutnie nic nie da. Poza większym spalaniem ;) bo nie obsługuje on sondy lambda.

Re: 323 BG 1.8 GT błąd numer 25

PostNapisane: 7 lut 2012, 19:52
przez colin323gtr
Zamontowalem zaworek, jednak blad nadal wystepuje... co to moze byc ?r

Re: 323 BG 1.8 GT błąd numer 25

PostNapisane: 7 lut 2012, 20:11
przez pawcio1017
A po wymianie zresetowałes ecu?

Re: 323 BG 1.8 GT błąd numer 25

PostNapisane: 7 lut 2012, 22:18
przez colin323gtr
taak, nie pomaga:((

Re: 323 BG 1.8 GT błąd numer 25

PostNapisane: 2 kwi 2013, 18:25
przez Robson8984
Witam . miałem podobny problem. Wymieniłem zaworek i nic nie pomogło . okazało się że na drugim zaworku fachowej nawy nie znam(doprowadzi cię wężyk) powinna być kostka od dołu wychodząca od listwy wtryskowej . Jeśli masz ją podpiętą przeczyść styki . U mnie właśnie taka była przyczyna .Zresetuj kompa i powinno być oki. :D

PostNapisane: 9 wrz 2013, 14:41
przez Setritus
Panowie możecie mi palcem na jakimś zdjęciu pokazać o który dokładnie zaworek/kostkę chodzi? Mam problem z błędem 25 i nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny. Co prawda mam silnik KL ale podejrzewam że element wyglądem różnił się nie będzie.