Reasumując:
Wszystko wskazuje na termostat, który jest w pozycji "załączony wyłącznie mały obieg". Oznacza to, iż chłodnica wcale nie jest wykorzystywana do chłodzenia cieczy chłodzącej, gdyż ona funkcjonuje dopiero na załączonym obiegu dużym. Termostat zazwyczaj jest tuż za kopułką rozdzielacza, nieco poniżej jej. Ta zaś jest po prawej stronie silnika, nieopodal czarnej, grubej rury. Łatwo ową kopułkę znaleźć, gdyż to właśnie z niej wychodzą przewody
Wysokiego
Napięcia do świec. Termostat zazwyczaj do swojego wierzchołka ma podłączone przewody (czujnik). Poszukaj na FORUM i w Książce Serwisowej a na 100% znajdziesz.
Korek, jak to korek... jest na chłodnicy. Ten, który Twój Tata odkręcał, by sprawdzić poziom/stan/temperaturę cieczy chłodzącej.
Gdyby uszczelka Ci padła, to zazwyczaj towarzyszą temu inne, gorsze objawy, typu:

wylewająca się woda przez chłodnicę.

bąbelki powietrza w chłodziwie w chłodnicy.

kopcenie auta na biało

a nawet tłusta zawiesina pływająca pod korkiem w chłodnicy.
Zapomnij o uszczelce i zmień te dwie rzeczy o któych pisaliśmy, a jak to nie pomoże (w co wątpię), to wtedy pomyśłimy.
Jeśli masz padniętą chłodnicę, to ją niestety również należy wymienić.
Powodzenia.