Strona 1 z 1

Wymiana przepływomierza-problem z odpaleniem

PostNapisane: 17 gru 2011, 14:58
przez eric81
Witam

Po wymianie przepływomierza i filtra powietrza nie mogę odpalić auta.
W przepływomierzu jest klapka,która odpowiednio się otwiera.... a w moim starym przepływomierzu owej klapki nie było <nie>

Obrazek




poza tym na starej przepływce był wkręcony wkręt
Obrazek



Teraz jest założona przepływka kupiona tu na forum
Obrazek



Sprawdziłem wszystkie połączenia i jest ok. Na starej przepływce paliła ale nie chodziła na benzynie.
Stary filtr był zasyfiony-został wymieniony.
Auto to Mazda 323F BG 1,8 16V Pb+LPG 90r.

Może ktoś już tak miał. Proszę o pomoc

PostNapisane: 17 gru 2011, 18:17
przez Michel
Sprawdź czy odpala w trybie awaryjnym (zmostkować GND i TEN), jeżeli odpali, to zresetuj kompa, może pomoże.

Re: Wymiana przepływomierza-problem z odpaleniem

PostNapisane: 19 gru 2011, 16:59
przez eric81
Michel napisał(a):Sprawdź czy odpala w trybie awaryjnym (zmostkować GND i TEN), jeżeli odpali, to zresetuj kompa, może pomoże.


Witaj Michel
Spróbowałem ją odpalić w trybie awaryjnym ale nie dała rady-padło ako :( więc wyciągnąłem je i przy okazji zrobiłem reset kompa.
Dzisiaj parę minut temu założyłem ako i odpaliła normalnie.
Chodzi teraz i na LPG i na benzynie <jupi> .Zrobiłem również test z diodą i brak błędów <jupi> <jupi>

Wymianę przepływki robiłem na dworzu w sobotę kiedy trochę padało,być może podczas deszczu kable zamokły i nie mogłem jej odpalić.
W każdym bądz razie-Madzia wyzdrowiała

Pozdrawiam papa

P.S
Czy po wymianie przepływki powinienem coś jeszcze zrobić,np.wyregulować u gaziarza ?

PostNapisane: 19 gru 2011, 18:30
przez pawcio1017
eric81 napisał(a):Czy po wymianie przepływki powinienem coś jeszcze zrobić,np.wyregulować u gaziarza ?


A dolot gazu masz za przepływką czy przed? (w sensie czy gaz przelatuje przez przepływomierz czy nie?) Jak nie, to raczej z gazem sie nic nie zmieniło, bo pewnie masz 1 czy 2 generacje a tam nie ma żadnego podłączenia pod przepływke <oczko> Możesz najwyżej podjechać żeby Ci zamontowali klapki antywybuchowe które w razie wystrzały gazu w dolocie zapobiegną uszkodzeniu nowego przepływmierza <oczko>

PostNapisane: 19 gru 2011, 18:41
przez djakob
pawcio1017 napisał(a):Możesz najwyżej podjechać żeby Ci zamontowali klapki antywybuchowe które w razie wystrzały gazu w dolocie zapobiegną uszkodzeniu nowego przepływmierza <oczko>


To nic nie daje :| Sam wyciągnąłem te klapkę bo zawadzała. Nie zdąży się zamknąć jak gaz wystrzeli. Najlepiej delikatnie poluzować obejmę rury dolotu do przepływomierza.

PostNapisane: 19 gru 2011, 18:44
przez pawcio1017
djakob napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):Możesz najwyżej podjechać żeby Ci zamontowali klapki antywybuchowe które w razie wystrzały gazu w dolocie zapobiegną uszkodzeniu nowego przepływmierza <oczko>


To nic nie daje :| Sam wyciągnąłem te klapkę bo zawadzała. Nie zdąży się zamknąć jak gaz wystrzeli. Najlepiej delikatnie poluzować obejmę rury dolotu do przepływomierza.


I przy okazji bedzie Ci łapać lewe powietrze... <dupa> Porządne klapki są montowane i spełniają swoją role – a tak przede wszystkim to dobra regulacja to podstawa (wtedy ryzyko strzałów mamy zminimalizowane)

PostNapisane: 19 gru 2011, 22:52
przez eric81
pawcio1017 napisał(a):A dolot gazu masz za przepływką czy przed? (w sensie czy gaz przelatuje przez przepływomierz czy nie?) Jak nie, to raczej z gazem sie nic nie zmieniło, bo pewnie masz 1 czy 2 generacje a tam nie ma żadnego podłączenia pod przepływke <oczko> Możesz najwyżej podjechać żeby Ci zamontowali klapki antywybuchowe które w razie wystrzały gazu w dolocie zapobiegną uszkodzeniu nowego przepływmierza <oczko>


Na gazie się nie za bardzo znam ale dolot gazu jest chyba przed przepływka-w pierwszym poście 3fotka tam między obudową filtra a przepływką jest taki czarny plastik przy wtyczce z widocznymi dwoma srubkami-i od niego idzie wąż gumowy do parownika,który w połowie ma śrubkę regulacyjną,a z tego co wiem to jest 1generacja