Nieprawidłowa praca silnika. FILM.

Postprzez Siwy_48 » 5 gru 2011, 14:51

Witam.Mam problem z pracą silnika.Problem polega na tym że podczas jazdy oraz czasami na biegu jałowym silnik nie potrafi wkręcić się na obroty,nawet gdy manewruje pedałem gazu.Gdy wyłącze i załącze na nowo wszystko działa,wkręca się i jedzie aż do momentu gdy znowu nie chce się wkręcić.Nagrałem to żeby było wiadomo oco chodzi:

http://www.youtube.com/watch?v=qrFHW_xQZ98

A dla pewności to tak.Niedawno zmieniałęm silnik z 1.3 na 1.3 ;) jak dają za darmo to brałem ;) Mój poprostu był w złej kondycji ;) Moje piwerwsze podejżenie było woda w baku.Spuściłem całość,przedmuchałem cały zbiornik,wlałem 8 litrów czystego paliwa,dalej to samo.....

Proszę o pomoc i porady !
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez mysse » 5 gru 2011, 17:47

u mnie podobne objawy dawala padajaca pompka paliwa i zajechany filtr – i to wlasnie podejrzewam u ciebie a utwierdzam sie w tym jak widze kontrolke rezerwy ;)
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Bo_Lo » 5 gru 2011, 20:53

brat mial podobnie w civicu-byl to efekt przelaczania sie silnika w tryb serwisowy.po zgaszeniu i odpaleniu jakis czas bylo ok,po czym znowu nie chcial sie wkrecic na wiecej jak 4tys.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Siwy_48 » 5 gru 2011, 23:47

Pompa podmieniona,również sprawna i dalej to samo ;) bak czyszczony i świeże paliwo wlane i nic ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez lewy323s » 6 gru 2011, 00:28

Błędy komputera sprawdzałeś?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez Siwy_48 » 6 gru 2011, 00:38

Sprawdzałem ;) Nic ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez pawcio1017 » 6 gru 2011, 01:22

Bak wyczysciles ale filtra paliwa moze nie zmieniles i w tym tkwi problem...? <co?>

1. Jak wyglądają świece?
2. Czy razem z silnikiem dostałeś przewody WN, aparat zapłonowy czy przekładałeś ze starego?
3.Dolot szczelny?
4. Przepływomierz chodzi swobodnie?

edit: pozatym zwróciłem uwge ze coś szybko masz odcinke. U mnie przy ponad 7 odcina (moze to ma cos wspolnego z usterką?) – na czerwone pole na pewno wchodzi.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Siwy_48 » 6 gru 2011, 09:42

Filtra paliwa nowy. silnik wkładałem taki jaki dostałem czyli kompletne do odpalenia.JEdyne co moje to świece.Przepływka chodzi dobrze,bo inaczej to by strzelało w nią.Dolot szczelny.A co do odcinki to mam licznik z gt a tam była dalej skala niż normalne.
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez patryk240 » 6 gru 2011, 12:01

Siwy_48 napisał(a):Filtra paliwa nowy. silnik wkładałem taki jaki dostałem czyli kompletne do odpalenia.JEdyne co moje to świece.Przepływka chodzi dobrze,bo inaczej to by strzelało w nią.Dolot szczelny.A co do odcinki to mam licznik z gt a tam była dalej skala niż normalne.

Dokładnie bo w 1.3 odcinka jest o ile dobrze kojarzę na 6250 obr.
A może miałbyś skąd podmienić i sprawdzić z innym komputerem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lewy323s » 6 gru 2011, 12:48

Siwy tobie w 1.38V odcina powyżej 7 tysięcy???
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez pawcio1017 » 6 gru 2011, 17:14

Ja mam 1.3 8V, licznik z obrotomierzem (czyli od conajmniej 1.6 bo w 1.3 nie było seryjnie) i odcina mi powyżej 7000 <oczko> Co do Twojego problemu to spróbuj podmienić przewody WN. No i sprawdź jak wyglądają świece to bedziemy wiedzieć co z mieszanką mniejwiecej <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Siwy_48 » 6 gru 2011, 18:46

Wiesz co,przewody moge podmienić bo nie podmieniałem,więc podmienie i zdam relacje.Co do świec to oglądałem wszystkie 4 i nie zauważyłem nic takiego nie pokojącego typu czarny nalot albo coś podobnego.Męczy mnie tylko jedno że jak stanie się to na biegu jałowym to jak ją wyłącze i załącze to wszystko jest ok :/ tego nie umiem pojąć.Może coś z kompem ? Niemam od kogo podmienić,chyba że od kumpla ale on miał kiedyś 1.3 ale 16v ;/ i nie zatrybi...
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Siwy_48 » 6 gru 2011, 23:40

Podmiana kabli nic nie dała ;/ Dalej to samo.To jest ewidentna wina po stronie baku,pompy,paliwa.Tylko że pompe podmieniałem i to samo... bo jak jade na prostej i wcisne pedał do końca to albo prubóje się wkręcić albo przerywa a nagle wszystko się układa i kręci się jak głupia...
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez pawcio1017 » 6 gru 2011, 23:49

U ojca w mondeo jest dokladnie taki sam objaw. Wciskasz gaz a obroty spadają, puszczasz wracają. Delikatnie wciskajac czasami łapie i sie wkręci... Może podpowiedzią będzie dla Ciebie to, że dzieje się tak tylko na benzynie, na gazie jest wszystko OK więc kwestie elektryki, iskry itp możesz odrzucić i rzeczywiście szukać przyczyny w zasilaniu paliwem. <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Siwy_48 » 6 gru 2011, 23:51

Też tak myśle.To może być brak głupiej masy albo styki zaśniedziałe,albo coś w tym stylu.Niemam zbytnio czasu żeby szukać takich "pierduł" no ale bede musiał to zrobić.Bo na gazie jest ok a na benzynie to już zależy jak leży ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Siwy_48 » 7 gru 2011, 18:04

Macie jakieś jeszcze propozycje ? ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez patryk240 » 7 gru 2011, 23:34

Siwy_48 napisał(a):Macie jakieś jeszcze propozycje ? ;)

Bardziej pesymistyczna wersja że przewody są gdzieś zapchane od baku do wtrysków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 7 gru 2011, 23:49

A co z filtrem paliwa? Sprawdzales jak wtryski rozpraszają? Może rzeczywiście za mało benzyny dochodzi pomimo sprawnej pompy...?

Szczerze powiem, ze jestem bardzo ciekawy rozwiązania tego problemu – bede śledzić wątek.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Siwy_48 » 8 gru 2011, 01:15

Wtryski nie oglądałem,ale to odpada,bo wtryski razem z silnikiem wkładałem więc to by musiał by być niezły zbieg okoliczności że moje stare i w tym silniku co wkładałem były by padnięte wtryski... spróbuje wyciągnąć przewud z pompy i przedmuchać kompresorem.
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez pawcio1017 » 8 gru 2011, 16:14

SPrawdzenie wtrysków to miałem na myśli czy podają odpowiednią ilość paliwa. Jak będzie widać że za mało to będzie wtedy jasne że coś z dopływem paliwa jest nie tak <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323