Kruciec/obudowa termostatu – wyciek.

Postprzez pawcio1017 » 28 lis 2011, 00:02

Od jakiegoś czasu obserwowałem że z okolic aparatu zapłonowego coś mi sie lekko poci bo skrzynia była zawsze lekko mokra. Myślałem że to standardowy problem – o-ring na aparacie zapłonowym. Już nawet kupiłem przy okazji ten o-ring i miałem go wymieniać. Najpierw jednak zmieniałem filtr paliwa i będąc w kanale zauważyłem że poci się nie olej a płyn chłodniczy i nie z aparatu zapłonowego a z tego krućca/obudowy termostatu. W związku z tym pytanie – jak to naprawić? Czy tam jest jakaś uszczelka/o-ring? Jak tak to można dokupić, czy trzeba samemu produkować? Jak najlepiej zabrać sie za wymiane? Czy cały płyn musze spuszczać, czy może wystarczy upuszczenie tylko cześci płynu chłodniczego (niedawno był zwymieniany i zalezy mi żeby go odzyskac i wlać spowrotem). Czy warto przy okazji już zmienić termostat? (Jaki jego koszt jest mniejwiecej?) Bo wydaje mi sie, że troche długo mi sie madzia nagrzewa w chłodniejsze dni.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez mchabeusz » 28 lis 2011, 16:08

mazda pod chłodnicą ma kranik spustowy weź jakieś naczynie odkręć kranik i płynu nie stracisz co do obudowy to nie wiem ja bym próbował jeśli była tam jakaś uszczelka silikonem tym czerwonym uszczelnić (może robota mało profesjonalna ale powinno być skutecznie i usterka usunięta od reki bez chodzenia i zamawiania uszczelek chyba ze auto może stać rozebrane)

zrobiłem tak z aparatem zapłonowym bo nie miałem czasu na szukanie oringów a silikon był pod ręka i olej nie cieknie
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez pawcio1017 » 28 lis 2011, 16:16

Tak też chyba zrobię. To spuszczać cały ten płyn lepiej? A podpowie ktoś z tym termostatem? Jak go sprawdzić czy sprawny? Bo chyba za długo żeby w przy obecnych temp (powyżej 0*C) nagrzewał się do normalnej temp. (wskazówka w połowie) ok. 7-8km jadąc w trasie 80-90km/h?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez gogo » 28 lis 2011, 18:58

Wyjmij go, włóż do garnka z wodą, gotuj i obserwuj czy się otwiera. Powinien szybciej osiągać roboczą temp. po około 2-3km
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez mchabeusz » 29 lis 2011, 19:19

Jak odkręcisz kranik to wyleci cały. To z włożeniem termostatu do cieplej wody dobry pomysł sprawdzisz czy się otwiera
Ja na zimę zawsze robiłem tak ze pól chłodnicy zasłaniałem tylko pamiętaj żeby nie żadnym kartonem bo to może źle się skończyć:D
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323