rozwalona uszczelka pod głowicą ?

Postprzez budzik125 » 26 lis 2011, 18:07

Witam, mam problem z mazdą ponieważ ubyło mi trochę płynu z chłodnicy a pojawił się wyciek chyba płynu chłodniczego rurą wydechową, przy silniku, co widać na zdjęciu. Czy to jest wina rozwalonej uszczelki pod głowicą?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez patryk240 » 26 lis 2011, 20:49

Sprawdź bo najprawdopodobniej cieknie na łączeniu węży które wychodzą z nagrzewnicy i kapie na tłumik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 29 lis 2011, 22:37

Dokładnie. Też mi identycznie ciekło na jednym z dwóch trójników za kolektorem dolotowym. Dociągnąlem opaske i problem zniknął. Też mi kapało dokładnie na łączenie <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez djakob » 30 lis 2011, 00:59

Kurde miałem ten sam problem... wczoraj do nocy szukałem wycieku i znalazłem go na łączeniu przewodów do nagrzewnicy tak jak wspomniał pawcio1017.

Edit. 30.11.2011 10:03. Nie do końca usunąłem wyciek :( malutką plamę pod silnikiem zastałem dziś rano więc po pracy czeka mnie znów szukanie wycieku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez pawcio1017 » 30 lis 2011, 15:35

djakob napisał(a):Kurde miałem ten sam problem... wczoraj do nocy szukałem wycieku i znalazłem go na łączeniu przewodów do nagrzewnicy tak jak wspomniał pawcio1017.

Edit. 30.11.2011 10:03. Nie do końca usunąłem wyciek :( malutką plamę pod silnikiem zastałem dziś rano więc po pracy czeka mnie znów szukanie wycieku.


Sprawdź ręką jeszcze raz od spodu te trójniki czy mokre. Na 99% cieknie tam, jeśli kapie ci na łączeniu wydechu. :P Jak dociąganie nie pomogło to może wąż jest za słabo wsunięty na trójnik – musisz spuścić chociaż troche płynu chłodniczego i posprawdzać wszystkie te łączenia i opaski dobrze podociągać.

edit: przy okazji jak tak sporo ci ubywało tego płynu to sprawdź czy teraz nie masz go za mało bo przez to mogą być też cyrki <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez budzik125 » 30 lis 2011, 18:15

Sprawdziłem i u mnie to jest chyba wina tego trójnika, bo to on jest właśnie nad rurą wydechową i było widać że jest trochę mokry ale żadnych kropel płynu nie było widać na nim.
Ale niepokoi mnie ta uszczelka pod głowicą ponieważ pomiędzy głowicą a cylindrem widać olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez pawcio1017 » 30 lis 2011, 18:24

Na pewno na łączeniu węża z trójnikiem Ci gdzieś ucieka płyn.

budzik125 napisał(a): pomiędzy głowicą a cylindrem widać olej.



Nie bardzo rozumiem tego zdania. Olej wylewa Ci sie "z okolic głowicy" na zewnątrz silnika czy jak?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez budzik125 » 30 lis 2011, 21:37

No właśnie nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, w miejscu gdzie znajduje się uszczelka pod głowicą normalnie silnik powinien być suchy ale u mnie jest tam wzdłuż tej uszczelki olej, nie jest go jakoś bardzo dużo ale jest.
No i właśnie nie wiem czy jest coś z tą uszczelką nie tak, czy tak może być i nic się nie stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez pawcio1017 » 30 lis 2011, 23:51

Jak by Ci to wytłumaczyć... Uszczelki pod głowicą to tak otwierając maskę nie widzisz. To z pod czego Ci cieknie to najprawdopodobniej uszczelka pod deklem pokrywy zaworów – nie droga i łatwa rzecz do zrobienia <oczko> Ewentualnie jeśli te zaolejenie widzisz z prawej strony bloku (nad skrzynią) to możliwe że do wymiany masz tylko o-ring na aparacie zapłonowym (dosyć często występujący drobiazg w tych silnikach) <oczko> Mam nadzieje że troche rozjaśniłem
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez gutek071 » 3 gru 2011, 12:55

Pawcio uszczelki jako uszczelki nie widać ale łączenie głowicy z blokiem widać pięknie. Miałem taką samą sytuację że po zauważeniu oleju w tym miejscu myślałem już że uszczelka jakoś dziwnie na zewnątrz przepuszcza zanim zorientowałem się że to z pod aparatu leci. Więc też obstawiam oring.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez budzik125 » 4 gru 2011, 20:00

No całej uszczelki pod głowicą nie widać ale na rogu silnika widać łączenie głowicy z cylindrem i u mnie widać tam olej (od strony rozrządu).
tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek

A dodatkowo pojawił się olej na pokrywie wyciekający z tego wężyka:
Obrazek
Powiedzcie mi co z tym zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 21:16
Posty: 67
Skąd: Jastków k. Lublina
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16v

Postprzez gogo » 4 gru 2011, 20:34

U mnie jest dokładnie tak samo jak pokazałeś na pierwszej fotce, dodatkowo wyciek zauważalny jest pod kolektorem wydechowym i olej zacieka aż na miskę olejową <rotfl>
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez pawcio1017 » 4 gru 2011, 20:38

Mi sie wydaje że to mało prawdopoodbne żeby uszczelką pod głowice szedł olej na zewnątrz w taki sposób. Może to simmering pompy wody i jakos tak zacieka felernie? <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez gogo » 4 gru 2011, 21:06

To oliwa
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez pawcio1017 » 4 gru 2011, 21:18

gogo napisał(a):To oliwa
Sprawdź dokładnie. U mnie puściła uszczelka na krućcu termostatu a byłem święcie przekonany że to simmering na aparacie zapłonowym olej puszcza, bo ciągle skrzynia zażygana... Wyglądało razm z brudem że to olej a jednak nie <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez gogo » 4 gru 2011, 21:23

Płynu nie ubywa :P Oliwa to oliwa : D Po umyciu widać dokładnie ponowny wyciek z miejsca głowica -blok, moim zdaniem musi jakoś rzygać z kanałów i przez uszczelkę. Jeżdżę i się nie przejmuję.
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez sebek-71 » 26 sty 2012, 20:40

budzik125 napisał(a):No całej uszczelki pod głowicą nie widać ale na rogu silnika widać łączenie głowicy z cylindrem i u mnie widać tam olej (od strony rozrządu).
tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek

A mnie to wygląda na przepuszczający uszczelniacz wału(simering) od str rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez gutek071 » 4 lut 2012, 13:03

Gogo wygląda na to że mam ten sam problem... Jak duży jest ten wyciek u Ciebie? Jak auto postoi tak z 8h to jakiej wielkości plama zostaje o ile wogóle ;) Jak narazie też olewam problem i jeżdżę ciut częściej kontrolując i ewentualnie uzupełniając poziom oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez gogo » 4 lut 2012, 16:13

W sumie to plamy nie ma:), może od czasu do czasu coś tam kapnie delikatnie : D
Foto podglądowe, poci się mniej więcej jak ta czerwona linia leci: http://imageshack.us/photo/my-images/4/111686.jpg/
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Siwy_48 » 4 lut 2012, 17:20

Podłącze się do tematu bo widze że nie tylko mi w tym samym miejscu się poci ;) Oleju można powiedzieć że nie ubywa ale kontroluje to.Ja myśle że to uszczelka pod głowicą.Gdzieś pękła albo zaczyna przy kanale olejowym i wyłazi na zewnątrz ;) poci się i leci na łape pompy wspomagania i leci w dół :) Plam niema.Musiał bym sprawdzić tylko czy nie wali po paski z rozrządu... ale jak narazie to klucza do ręki nie można chycić z zimna ;)
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323