Strona 1 z 2

Wymiana uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 10 lip 2004, 16:59
przez PT323F
Witam

Od jakiegoś czasu mam do wymiany uszczelkę pod głowicą i jeżdze sobie po mechanikach i rozmawiam ile by to kosztowało i co trzeba wymienić itd.
Dzisiaj właśnie odbyłem taką rozmowę (w trójmieście) Pan mechanik bez oglądania silnika ! zaproponował mi remont kapitalny za 2200.
Przypomina mi się od razu taki program usterka na TVN jak to hydraulik miał sprawdzić bolier którego jedyną wadą bylo to ze był zle podłączony. Jego opinia brzmiała że bolier jest za mały i trzeba kupic nowy wiekszy bo nigdy z niego nie bedzie leciała dostateczna ilość ciepłej wody. I co udał się po nowy przyniósł zamontował i ups.... okazało się ze jest taki sam jak stary.

Płęta: Postanowiłem mimo dalekiej drogi udać się do Jaksy co jak co ale p.... i n..... do silnika nie dopuszcze !

Pozdrawiam serdecznie.
Adam

PostNapisane: 10 lip 2004, 17:08
przez Jaksa
heh...A może masz wyciek oleju z uszczelki pokrywy zaworowej lub uszczelniaczami na rozrzadzie co? Czy ktos (odpowiedni ) weryfikowal ? Często tak jest,gość dzwoni ,umawia się na uszczelkę pod glowicą ,wpada a tam hehe uszczelka dekla zaworowego.

PostNapisane: 10 lip 2004, 17:30
przez Koleś
No własnie ja tak miałem
Choc niebyłem do konca pewny czy to głowica
No i Jaksa mnie wyleczył i tylko uszczelniacze przy rozrzadzie i aparacie zapłonowym:–)

PostNapisane: 10 lip 2004, 18:16
przez PT323F
Wiesz cie mi bardzo chciałbym aby to była uszczelka pod pokrywą zaworów.
Na 99% uszczelka głowicy. Na górze jest sucho (głowica).
Zresztą planuje tak żę jak będe jechał z Gdyni przez Wa-we to przedzwonie i umówie się tylko na przejrzenie i upewnimy się.

A przy okazji spytam się o taką sprawe. Mam gaźnik (co sobie bardzo chwale). Obroty jak puszczam gaz to się zatrzymują przy około 1500 i spadają po jakimś czasie. Wiem że jest to normalny objaw i tak to ma działać ale mi to obroty zostają na dłużej. Co to może być jakiś silnik krokowy ?

Pozdrawiam
Adam

PostNapisane: 10 lip 2004, 20:38
przez Jaksa
Wiem że jest to normalny objaw i tak to ma działać ale mi to obroty zostają na dłużej. Co to może być jakiś silnik krokowy ?
haha...stary numer ludzi którzy nie mają pojęcia na temat gaznika a kręcą wszystkimi srubkami.. Jak to jest to o czym mysle to naprawa potrwa 3min.W gazniku brak takowej częsci jak silnik krokowy.

PostNapisane: 6 sie 2006, 00:55
przez dzikuss
Ja mam wyciek z prawej strony silnika. ścieka olej troszke po skrzyni biegów. Czy to pod głowica uszczelka czy racze cos innego? CO mam sprawdzić zeby by to usunąć. Pokrywa zoworów jest na dole sucha wiec uszczleka pod klawiatura raczej nie. Gdzie tam moze jeszcze lecieć?

PostNapisane: 6 sie 2006, 00:58
przez tomekrvf
dziki, twój problem skończy się po wymianie oringu na aparacie zapłonowym

PostNapisane: 6 sie 2006, 01:04
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):po wymianie oringu na aparacie zapłonowym
Jak zwykle Tomeczku masz rację.... <lol>

PostNapisane: 6 sie 2006, 08:38
przez pinky
Jaksa mój mechanior jest teraz na urlopie i mam podobny problem tylko tyle że olej znika z płynem chłodniczym ( w chłodnicy są tłuste oczka), czy jest możliwość podjechać w poniedziałek na obdukcje wzrokową i ile by kosztowala obdukcja?

PostNapisane: 7 sty 2009, 10:23
przez Lukano
Tematów na temat wymiany uszczelki chyba ze 20 znalazłem ;)
W większości pierdzielenie o pierdołach. A napiszcie mi na ile ustawić klucz dynamometryczny do jej dokręcenia ;) mazda 323 f BG B6 1993 rok.

PostNapisane: 7 sty 2009, 12:06
przez qbass
30-60-90Nm
Dokrecasz w trzech fazach.

PostNapisane: 8 sty 2009, 10:09
przez Lukano
qbass napisał(a):30-60-90Nm
Dokrecasz w trzech fazach.

dzięki. Kurcze trochę zły temat znalazłem chodziło mi o uszczelkę dekla głowicy(POKRYWY ZAWORÓW), nie głowicy <glupek2>
Teraz doczytałem, że sie walnąłem. Czy ktoś wie z jaką siłą dokręcać?

PostNapisane: 8 sty 2009, 10:19
przez damian
z wyczuciem Lukano, z wyczuciem. :P tak zeby gwintu nie zerwac, zeby sruby nie urwac i zeby pokrywa nie pekla
EDIT: i najlepiej malą grzechotka, bo kiedys jak dokrecalem duza, to wydawalo mi sie ze jest lekko, a srube urwalem :|

PostNapisane: 8 sty 2009, 15:31
przez Jacek176
Pokrywe głowicy dokręcamy momentem 5 do 9Nm

PostNapisane: 9 sty 2009, 23:38
przez Lukano
damiaaans napisał(a):z wyczuciem Lukano, z wyczuciem

heh najlepiej ;)
damiaaans napisał(a):najlepiej malą grzechotka, bo kiedys jak dokrecalem duza, to wydawalo mi sie ze jest lekko, a srube urwalem ysz

I dlatego pytam ;) Klucz dynamometryczny w łapkę i mam z bańki ;)
Jacek176 napisał(a):Pokrywe głowicy dokręcamy momentem 5 do 9Nm

Dziękuję bardzo :)

Wymiana uszczelki pod głowicą.

PostNapisane: 25 paź 2011, 11:45
przez xsiasia
Witam, mam zamiar zabierać sie za wymiene uszczelki pod głowicą. Silnik 1.6 na gaźniku 16 valve + LPG

Powód: <co?>
Gotowało mi wode. płukanie układu nie pomogło. termostat niby OK. bo wentylator się zalącza.
Silnik mi teraz nie chce odpalic, wcześniej nie raz łapał, ale po dodaniu gazu muliło go, dusił się i gasł. jakby dostawał lewe powietrze, myśle że to może być wina uszczelki. Mógłby mnie ktoś pokierować od czego zacząć co będzie mi potrzebne itp. Napewno mi to pomoże ;) dzieki z góry za pomoc.

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą.

PostNapisane: 25 paź 2011, 15:25
przez xsiasia
Myśle ze bardziej bedzie sie opłacał zrobić swapa. z gaźnika na wtrysk. jest jakis problem z tym . mowa o komputerze itp ?

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą.

PostNapisane: 25 paź 2011, 16:40
przez pawcio1017
xsiasia napisał(a):Mógłby mnie ktoś pokierować od czego zacząć co będzie mi potrzebne itp. Napewno mi to pomoże ;) dzieki z góry za pomoc.


Co do cześci które będą Ci potrzebne to na pewno:

-uszczelka pod głowicę,
-uszczelka pokrywy zaworów,
–"szpilki" głowicy (są dwie szkoły – można założyć stare, ja bym polecał jednak załozyć nowe)
-usługa planowania i sprawdzania głowicy pod względem ewenualnych pęknięć,

Inna sprawa że ja majac zdjetą głowicę odrazu bym robił zawory i wszystko co z nimi związane. Przy okazji możesz zrobić próbę olejową – bedzie wiadomo jak tam pierścionki trzymają.

Co do swapa – z gaźnika na wtrysk to już nie będzie taka łatwa sprawa bo wiązka elektryczna będzie inna...

Co do powodu samej awarii (jeżeli to rzeczywiście uszczelka pod głowicą) to nie masz przypadkiem zbyt ubogiej mieszanki LPG? Często wówczas sie dzieją takie rzeczy właśnie... <oczy>

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą.

PostNapisane: 25 paź 2011, 17:24
przez xsiasia
no to się bedę musiał wziąść za robote... jeżeli chodzi o uszczelki to kupie napewno oryginalne..
ni i tak jak mówisz zawory,pierscienie tez sprawdze . jak juz robic to dobrze..
gaz pojade wyrególować jak zrobie silnik ;/
sprawdzałem przed chwila, i na świecach jest woda ;/

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą.

PostNapisane: 25 paź 2011, 17:28
przez pawcio1017
W których miejscach na świecach dokładniej? Na elektrodach bezpośrednio czy np. na gwintach?