Strona 1 z 1

swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 13 paź 2011, 16:19
przez szmudi323bg
Witam z dwa tygodnie temu zrobilem swapa z 1,6 na 1,8 dohc 128km i spalanie mam kolo 13l/100 gazu przy normalnej jezdzie. Dodadam ze ta sekwencja byla juz z tym silnikiem. Czujnik plynu wymienilem. Zastanawiam sie jeszcze nad sonda i brakiem katalizatora. Mozecie mi cos jeszcze poradzic? I zastanawia mnie jeszcze czy te silniki budza sie przy 3900obr bo wtedy dopiero czuc jakams moc?! I jak sie zachowuje silnik po wymianie paska rozrzadu gdy na wale korbowym przestawiony jest o zabek? Bo gociu od ktorego kupilem silnik mowil ze wymienial pasek z 2000km temu i moze zle go ustawili?! <co?>

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 13 paź 2011, 16:49
przez pawcio1017
Co do spalania to nie podpowiem, ale u mnie 1.3 przy zwykłej, dynamicznej jeździe pali około 10 więc nic mnie nie zdziwi :) Co do paska... Zależy o w którą stronę przestawiony jest ten pasek. Jak do przodu o jeden to jest przyspieszony zapłon delikatnie. Z tego co wiem, to niektórzy specjalnie potrafią ustawaić o jeden do przodu bo wtedy podobno osiąga się troszke większą moc... Ale takie historie znam tylko z opowieści.

P.S zadzwonie jutro jakoś bo zaraz wyjeżdżam a wróce raczej późno <oczko>

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 13 paź 2011, 18:14
przez Lukano
Moj DOHC pali jakieś 10-11 na mieście przy normalnej jeździe. 13 to już trzeba dobrze deptać.
Moim zdaniem silnik jest bardzo dynamiczny i czuć właśnie prawie od samego dołu.
palkerson miał przestawiony jeden ząbek tylko w rowerze. Objawy były jak u Ciebie, nie chciał jechać i dużo palił.

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 13 paź 2011, 18:18
przez szmudi323bg
No wlasnie ma dziure w obrotach jutro zobacze te znaki na kole od walu.

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 14 paź 2011, 09:06
przez Jacek176
Mi 1.6 z mikserem też pali ok. 13 także mnie to nie dziwi. Aczkolwiek ja mam ciężką nogę.
Na trasie z żoną (taki ogranicznik prędkości ;) ) spala mi poniżej 9.

SWAP na 1.8 lub 2.0 v6 24v Pomocy ;–]

PostNapisane: 16 paź 2011, 01:57
przez kamilek20
Witam wszystkich mam maly problem a mianowicie posiadam Mazde 323F BG 1.6 16v silniczek ma juz kilka set tys. km nabite ;/ i w zwiazku z tym chcialbym mu zrobic swapa na silnik 1.8 a nawet zastanawialem sie nad silniczkiem 2.0 v6 pisze o tym bo potrzebuje pomocy a mianowicie osoby ktora juz robila takiego swapa najlepien na 2.0 mialbym kilka pytan odnosnie takiego swapa glownie chodzi o przerobki i te sprawy bardzo prosze o pomoc bede bardzo wdzieczny jak by byla jakas chetna osoba ktora poswieci mi pare uwag bardzo prosze o odpowiedz mozna rowniesz pisac na maila- kamilek160191@wp.pl z gory dziekuje za pomoc (jezeli ktos pomoze wysle maly prezecik :] za poswiecony czas) ;]

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 17 paź 2011, 23:11
przez szmudi323bg
Koledzy problem rozwiazany, jednak pasek byl przestawiony o zabek :>

A kolego kamilek20 swap na 1,8 dohc nie jest trudny. Na poduszki pasuje tylko jeden kabel trzeba dolozyc przy wtyczce od komputera i zmienic kostke przylaczeniowa wtryskow. Oraz zmienic przeplywke i przydalo by sie pompe paliwa bo od 1,6 sobie nie radza do konca :)

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 17 paź 2011, 23:17
przez pawcio1017
No to jednak dobra diagnoza <oczko> Spalanie wróciło do normy? Szmudi zadzwonie jutro w sprawie tej instalki bo ostatnio czasu brak a w niedziele nie chciałem głowy zawracać <oczko>

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 17 paź 2011, 23:19
przez szmudi323bg
spalania jeszcze nie sprawdzalem ale teraz mocy przybylo :)

PostNapisane: 6 mar 2012, 23:56
przez sieski369
hmm co potrzebowales do swapu silnik+ skrzynia wiazka i kap jak to podchodzi w bg ? i czy skrzynia moze byc jakas krodsza ;p? lub zostac ta z 1,6 16v pytam tu bo tylko to znalazlem ze autor swapowal ;p

PostNapisane: 7 mar 2012, 11:43
przez Jacek176
Tematów na temat swapu były setki, wszystko przewałkowe wzdłuż i w poprzek :P
Tak w skrócie: niezbędna jest wiązka i ECU. Skrzynie możesz zostawić od 1.6, jakbys chciał założyć od 1.8 DOHC to musisz też wymienic półosie, zamach i sprzęgło. Jak chcesz krótką to od 1.3
Docisk i tarcze sprzęgła warto zamontować od 1.8 SOHC bo od 1.6 może się ślizgać.

PostNapisane: 7 mar 2012, 14:57
przez sieski369
niezbyt macie tu to poukladane ;/ pare tematow jest ale malo konkretow, tak wlasnie ten silnik bedzie wkladany dohc szukam danych jak narazie na co mam sie przygotowac dodam ze to mazda 323 IV bg ale nie f-ka i dzieki za wyrozumialosc a nie ujarzmianie kotka za pomoca mlotka <glupek2>

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 8 mar 2012, 18:03
przez BratCukierka
skąd jesteś??

może chcesz kupić silnik do przekładki??

Re: swap na 1,8 DOHC z sekwencja i ogromne spalanie

PostNapisane: 9 mar 2012, 13:23
przez sieski369
poznan sie klania drogi kolego ? a jaka cena cie interesuje ? nie ukrywam ze to moze nastapic dopiero za miesiac albo dwa a nie zaczne projektu na groba rore bo jednego jeszcze nie skonczylem a magada jest tymczasowym dupo wozem i rajdowka na kjs bedzie tzn zabawka do poswirowania <czarodziej>