Pomocy nie chodzi mi autko na 4 cylindrach iskra jest

Postprzez kocurek » 10 lip 2005, 16:46

witam mam problem jak w temacie mazdeczka działa ta 3 cylindrach stało sie to w deszczu wioec pomyślałem że sie zamoczyła ale wymiana świec i kabli nie pomogła iskra jest na wszystkich swieczkach prąd do wtrysku też podaje czy możliwe że to wtrysk padł??jak go sprawdzić? ewentualnie jak go sie wyjmuje no i ile taki kosztujee
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 14:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez tadziol » 11 lip 2005, 20:12

zacznij od prostszych rzeczy:czy niepracujacy cylinder ma zalaną świecę?
czy masz kompresję na tum cylindrze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mARIOx » 11 lip 2005, 22:13

kocurek napisał(a):witam mam problem jak w temacie mazdeczka działa ta 3 cylindrach stało sie to w deszczu wioec pomyślałem że sie zamoczyła ale wymiana świec i kabli nie pomogła iskra jest na wszystkich swieczkach prąd do wtrysku też podaje czy możliwe że to wtrysk padł??jak go sprawdzić? ewentualnie jak go sie wyjmuje no i ile taki kosztujee
jezeli jest iskra to pozostaje tylko brak paliwa.U mnie bylo odwrotnie -pradu brak a paliwo lalo sie do cylindra. Ale wtedy benzyna miesza sie z olejem silnikowym (mozesz sprawdzic czy nie jest rozrzedzony i czy nie smierdzi paliwem. Ale u Ciebie raczej odpada ...
Obrazek
katalogowo 215km/h... -a wystarczyło ją pogłaskać :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2005, 18:03
Posty: 97
Skąd: Wieden:((
Auto: 323F,2.0,V6,1995r,159tys

Postprzez Piotr Wozniak » 12 lip 2005, 13:43

U mnie bylo odwrotnie -pradu brak a paliwo lalo sie do cylindra. Ale wtedy benzyna miesza sie z olejem silnikowym (mozesz sprawdzic czy nie jest rozrzedzony i czy nie smierdzi paliwem.


Co!? Kiedy to sie miesza paliwo z olejem, bo nie zrozumialem chyba?

pozdrawiam
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez tomekrvf » 12 lip 2005, 14:07

Piotr Wozniak napisał(a):Co!? Kiedy to sie miesza paliwo z olejem, bo nie zrozumialem chyba?

Zwyczajnie. Niespalone paliwo splywa do miski olejowej i tyle. Tak tez sie dzieje kiedy auto jest uzytkowane na krotkich dystansach z niedogrzanym silnikiem.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Piotr Wozniak » 12 lip 2005, 14:11

To w takim razie gdzie szczelnosc komory spalania? I czy przy uzytkowaniu wylacznie na krotkich dystansach mozna miec benzyno olej? Przeciez to nie smaruje to raz, a dwa ze mogloby sie zapalic w sumie?

pozdrawiam
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez tomekrvf » 12 lip 2005, 14:27

pierscienie nie uszczelniaja na 100% zreszta problem jest troche bardziej zlozony
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez kocurek » 17 lip 2005, 09:45

problem zarzegnany:) mechanik ni e wiedział wiec sam zacząłem kombinować i co sie okazało problem, tkwił w niepracującym wtrysku poprostu sie jakimś sposobem zawiesił i nie podawał paliwa. A naprawiłem w sposób naastępujący : kawałek kabelka i podłączyłem ten wtrysk bezpośrednio pod akumulator. Paliwo oczywiście przelewało bo prąd powinien być podawany impulsowo. Kilka razy go tak podłączyłem no ale zmusiłem go do pracy :)
dzieki za wszystkie podpowiedzi
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 14:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez mARIOx » 17 lip 2005, 11:05

kocurek napisał(a):problem zarzegnany:) mechanik ni e wiedział wiec sam zacząłem kombinować i co sie okazało problem, tkwił w niepracującym wtrysku poprostu sie jakimś sposobem zawiesił i nie podawał paliwa. A naprawiłem w sposób naastępujący : kawałek kabelka i podłączyłem ten wtrysk bezpośrednio pod akumulator. Paliwo oczywiście przelewało bo prąd powinien być podawany impulsowo. Kilka razy go tak podłączyłem no ale zmusiłem go do pracy :)
dzieki za wszystkie podpowiedzi
Stary to jak reanimacja serca :D dobre dobre
Obrazek
katalogowo 215km/h... -a wystarczyło ją pogłaskać :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2005, 18:03
Posty: 97
Skąd: Wieden:((
Auto: 323F,2.0,V6,1995r,159tys

Postprzez MiKo » 17 lip 2005, 15:30

Piotr Wozniak napisał(a):To w takim razie gdzie szczelnosc komory spalania? I czy przy uzytkowaniu wylacznie na krotkich dystansach mozna miec benzyno olej? Przeciez to nie smaruje to raz, a dwa ze mogloby sie zapalic w sumie?


Mi też się to coś nie podoba, pierwsze słysze, żeby paliwo dostawało się do miski olejowej. Do tej pory myślałem, że niespalona mieszanka trafiała do ukladu wydechowego i tam sie wypalała.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 16:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez tomekrvf » 18 lip 2005, 08:08

MiKo napisał(a):Mi też się to coś nie podoba, pierwsze słysze, żeby paliwo dostawało się do miski olejowej. Do tej pory myślałem, że niespalona mieszanka trafiała do ukladu wydechowego i tam sie wypalała.

No to jeszcze o wielu rzeczach nie slyszales....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MiKo » 18 lip 2005, 16:23

tomekrvf napisał(a):No to jeszcze o wielu rzeczach nie slyszales....


Więc wobec powyższego licze, że usłysze ... i można było bez tej ironii.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 16:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Piotr Wozniak » 18 lip 2005, 18:36

Dokladnie, tez chetnie oswiecilbym umysl ciemny w blasku bijacym od jasnie oswieconego kolegi ;)
Jesli bylbys laskaw stracic chwile czasu na przyblizenie sprawy bylbym wdzieczny. ;)

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez tomekrvf » 19 lip 2005, 10:19

Sprawa wyglada tak:
Jak zapewne dobrze wiecie, zimny silnik wymaga wiekszej ilosci paliwa i tak przy temperaturze okolo 0 st C czas wtrysku wynosi 20-30 ms a na rozgrzanym silniku okolo 2-2.5 ms. Jak widzicie, zakladajac wydatek wtryskiwacza przy staly cisnieniu zasilania zalezy od czasu otwarcia wtryskiwacza, do silnika dociera 10 razy wiecej paliwa i wszystko nie moze sie spalic. Wystepuje zjawisko przylegania i splywania paliwa po scianach kolektora i komory spalania i czesc tego nierozpylonego paliwa przenika poprzez uszczelnienie tloka do miski olejowej. Wyobrazcie sobie ze w bylym P206 mojej zony, ktorym robila trase okolo 3 km, gasila niedogrzane auto i z powrotem,a po dwoch miesiacach takiego jezdzenia zima przybywalo okolo 1 cm na miarce.
Chetnie odpowiem na inne pytania
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Piotr Wozniak » 19 lip 2005, 12:54

To ciekawe... Ciekawe tez jak smarowal ten olej z taka iloscia benzyny i czy opary zbierajace sie w ukl smarowania nie mogly sie zapalic? Tez jezdze czesto na krotkich trasach ale nigdy w zadnym samochodzie nie zauwazylem przybierania poziomu oleju. Pierwszy raz slysze o takim zjawisku.

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez tomekrvf » 19 lip 2005, 13:05

Piotr Wozniak napisał(a):Tez jezdze czesto na krotkich trasach ale nigdy w zadnym samochodzie nie zauwazylem przybierania poziomu oleju

Troche oleju przybywa, troche oleju ubywa. Kiedys mialem taka ciekawostke w warsztacie ze przyjechalo Punto ktore nie chvialo sie uruchomic(brak iskry). Auto bylo cwiczone wczesniej przez trzy tygodnie przez jakiegos kowala i w silniku bylo 7 litrow mieszniny oleju z benzyna(normalnie wchodzi cos okolo 3 litrów)
Jest jeszcze jedna rzecz ze auto ktore jezdzilo na beznynie i nie bralo oleju, okazuje sie ze po zamotowaniu gazu zaczyna delikatnie brac olej. Po prostu silnik nie uzupelnia sobie stanu benzyna.
Dlatego ze olej jest rozcienczany benzyna zaleca sie aby w autach ktore robia krotkie dystansy po miescie skrocic przebeg do wymiany oleju o 30-50% zaleznie czy pzy okazji cisnie sie solidnie auto czy nie.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Sokool » 19 lip 2005, 14:26

Piotr Wozniak napisał(a): i czy opary zbierajace sie w ukl smarowania nie mogly sie zapalic?

Nie zapalą się bo w silniku jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, tzw. odma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 17:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez tomekrvf » 19 lip 2005, 14:34

Sokool napisał(a):
Piotr Wozniak napisał(a): i czy opary zbierajace sie w ukl smarowania nie mogly sie zapalic?

Nie zapalą się bo w silniku jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, tzw. odma.

Które z kolei sa spalane w silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Piotr Wozniak » 19 lip 2005, 19:24

Cool. :)
Dzieki za oswiecenie. :)

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Maro323 » 21 lip 2005, 23:41

Słyszałem o przedostawaniu się płynu chłodzącego, w przypadku awarii, do oleju, ale o benzynie nie. Być może za mało słyszałem.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2005, 16:06
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F 1,8 : XII 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323