Strona 1 z 1

Wymiana rozrządu Mazda 323F BG

PostNapisane: 5 paź 2011, 03:46
przez atomex
Czy ktoś dysponuje instrukcją wymiany rozrządu w Maździe z tytułu i ewentualnie praktycznymi wskazówkami mogącymi tę wymianę ułatwić? Z góry dziękuję za wszelką okazaną pomoc.

Re: Wymiana rozrządu Mazda 323F BG 1.6 16V 1993r.

PostNapisane: 6 paź 2011, 16:12
przez Michel
Mam nadzieję, że pomoże.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Wymiana rozrządu Mazda 323F BG 1.6 16V 1993r.

PostNapisane: 6 paź 2011, 17:18
przez atomex
Wielkie dzięki, ale to chyba nie ten silnik. Na tyn schemacie nie ma pompy wody. z tego co zaglądałem to pasek rozrządu idzie przez 3 koła.

Re: Wymiana rozrządu Mazda 323F BG 1.6 16V 1993r.

PostNapisane: 6 paź 2011, 18:24
przez atomex
Moja pomyłka <glupek2> . Rysunek jest dobry. Nie wiem jak patrzyłem. Tam przecież są dwa paski do osprzętu.

Re: Wymiana rozrządu Mazda 323F BG 1.6 16V 1993r.

PostNapisane: 7 paź 2011, 17:31
przez Paweł323
jak jestes laikiem to lepiej oddaj to mechanikowi :)

PostNapisane: 4 lut 2013, 13:36
przez tytoos
Jestem po pierwszej w życiu wymianie rozrządu <czarodziej>
Wykonane samodzielnie i silnik jak na razie działa prawidłowo ;)

Jak dla takich laików jak ja, to wydaje mi się, że warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które są przydatne:

1. Żeby ściągnąć paski (alternatora i wspomagania) poluzowałem alternator i pompę wody. Wydaje mi się, że można było tego uniknąć ściągając od razu koło na wale.
2. Warto również od razu ściągnąć koło pasowe na środku silnika, to trzecie, na którym oparty jest pasek alternatora. Warto je ściągnąć puki pasek jest naciągnięty, bo później troszkę trzeba pokombinować z blokowaniem koła, zeby śrubki puściły ;)
3. Sprężyna naciągająca napinacz nie jest symetryczna – warto zwrócić uwagę w którą stronę jest założona, żeby później nie tracić czasu na rozważanie w którą stronę ją założyć ;P
4. przy ściąganiu koła z wału, uważać na klin, który je blokuje – mi od razu wypadł. Nie zgubić <glupek2> Ten klin jest z jednej strony sfazowany, nie wiem w którą stronę ta faza powinna iść, jakoś złożyłem i się trzyma, więc albo dobrze włożyłem, albo nie ma to znaczenia ;P
5. Jak już ściągacie pasek, po ustawieniu znaków, to nie trzba się specjalnie martwić, że któreś koło się przestawi i zgubicie położenie. Kompresja na tyle trzyma, że ani wał, ani wałek rozrządu się nie obrócą.
6. Ja jeszcze odkręcałem zębatkę na wale, żęby dojść do uszczelniacza wału i powiem, zę śruba mocno trzyma... Bardzo mało miejsca na ruch rpzedłużką i ciężko. Jeszcze gorzej z przykręceniem... no i obowiązkowo druga osoba trzymająca hamulec, bo bez tego się nie da

Takie są moje spostrzeżenia laika, który robił to po raz pierwszy ;) myślę, że innym sie moga przydać, a doświadczeni fachowcy mogą zaraz skorygować moje błedy i wszystkim będzie łatwiej <jupi>

Ogólnie wymiana rozrządu i oleju zajęła mi jakieś 2-2,5 godziny, więc chyba nie najgorzej. Dodam, zę nie mam podnośnika ani kanału, tylko jedna kobyłka podpierała samochód i sie udało :D

Rozrząd mazda 323f BG 1.6 8V

PostNapisane: 19 mar 2013, 16:19
przez outofcontrol
Witam,

Przekopałem już sporo wątków ale chciałbym się ostatecznie upewnić.
Chciałbym w mojej mazdzie 323f BG 1.6 8V 91r. wymienić rozrząd. Z tego co wyczytałem to potrzebuję jedynie:
– pasek (Conti, Dayco)
– rolka (zastanawiam się nad GMB)
-pompa wody (nie mam pojęcia jakiej firmy)

Do tego nie którzy wymieniają sprężynę napinającą, uszczelniacz wału korbowego i wałka rozrządu.

Rozumiem że w tym modelu potrzebuję tylko tyle elementów? Czy konieczna będzie również wymiana ww uszczelniaczy? Jeżeli możecie poradzić jaka pompa i czy pasek i rolka ok z tych firm będę wdzieczny :)

Proszę używać wyszukiwarki i kontynuować istniejące wątki !! !! !!

PostNapisane: 19 mar 2013, 22:49
przez rider143
Pasek-Conti, Gates
Napinacz-GMB, Koyo
Pompa wody-Aisin, Koyo, Rouville

Uszczelniacze wałka i wału można wymienić-stare i stwardniałe uszczelniacze uszkadzają powierzchnię, z którą współpracują. Jeśli będzie tam sucho to decyzja należy do Ciebie.

Re: Wymiana rozrządu Mazda 323F BG

PostNapisane: 26 kwi 2013, 10:54
przez outofcontrol
Witam ponownie,

Jeszcze jedno pytanie do was. Na weekendzie majowym zabieram się za wymianę rozrządu i kilku innych rzeczy.

Z waszego doświadczenia czy do jego wymiany potrzebuję jakiś nie typowych narzędzi?

Muszę zobaczyć czy w garażu posiadam wszystko żeby podczas roboty nie okazało się że czegoś mi brakuje...

Napisze ktoś jaki zestaw narzędzi będzie potrzebny do tego?

Będę robił rozrząd, uszczelniacz na wale korbowym i wałku.


Aktualizuję

Rozrząd wymieniony. Dla osób takich jak jak które chciały by to zrobić bez dużego doświadczenia mogę podpowiedzieć jedno. Śruba na wale trzyma tak cholernie mocno że ja na prawdę napociłem się z nią zdrowo. Pomoc kolegi który trzymał hamulec oczywiście niezbędna. Nie wymieniłem też uszczelki na wałkach bo nie dałem rady odkręcić śruby... Uszczelka na wale wyglądała dobrze. Sam rozrząd nie był bardzo zużyty ale teraz wiem przynajmniej co mam :) Ogólnie sprawa jest prosta i myślę że zamiast płacić gdzieś w warsztacie za wymianę można spokojnie zrobić to samemu. Tym bardziej że u mnie okazało się że rozrząd był źle założony o jeden ząbek.