Strona 1 z 1

Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 25 wrz 2011, 13:41
przez mchabeusz
Tak jak w temacie opisze montaż Blos-a może komuś się to przyda <oczko>

Wiec potrzebować będziemy :

Blos-a

Obrazek

[b]2 łączników antywibracyjnych fi 67mm wymiar wewnętrzny


Obrazek

2 kolanek 120 stopni fi 67mm– trochę zgniotłem kolanko i wymiar wyszedł na zdjęciu nie cale 70mm ;P

Obrazek

1 kolanka 90 stopni fi 67mm

Obrazek

około 40cm aluminiowej rury fi zewnętrzne max 67mm

Obrazek

filtr stożkowy

2 kolanka do których podepniemy odmę i podciśnienie z usuniętej puszki rezonansowej

adapter na przepływomierz – ta cześć wykonałem samodzielnie

Obrazek


1 odkręcamy stary dolot

Silnik z dolotem
Obrazek

a tu bez
Obrazek

2 demontujemy filtr wraz z osłona z przepływomierza i zostaje nam sam przepływomierz

Obrazek

3 do przepływomierza dokręcamy adapter
4 na adapter zakładamy kolanko 90 stopni oraz z 20 cm rury aluminiowej i na nią stożek

Obrazek

5 Teraz trzeba było bu przygotować kawałek rury wraz z mniszymi kolankami dla odmy i podciśnienia,
u mnie wygląda to tak użyłem do tego celu jakiś starych kolanek z miksera LPG. Trzeba oczywiście później to dobrze uszczelnić <ok> ja jeszcze walczę z uszczelnieniem :D

Obrazek

Obrazek

6 Następnie składamy wszystko w całość powinno to wyglądać tak

Obrazek


Uwagi
-Blos-a umieśćcie najbliżej jak się da przepustnicy, ma tez zaznaczony kierunek w którym ma być założony
-Parownika nie rozkręcamy na maksa tylko o jakieś 2 obroty
-Śruba regulacji wysokich obrotów musi zostać( ta na wężu od parownika do blos-a "polskie prawo tak nakazuje" :D )

jeśli nie ten dział przepraszam i proszę o przeniesienie



http://www45.zippyshare.com/v/14001585/file.html
– opis i zasada dzialania tego ustrojstwa :D

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 25 wrz 2011, 20:57
przez Bo_Lo
roznica jest mocno odczuwalna do instalki 2 gen??jak z mocą i spalaniem??czy filtr stozkowy jest konieczny czy moze zostac standardowa puszka(kwestia dorabiania tej przejscowki)jaki orientacyjny koszt takiego blosa?

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 25 wrz 2011, 22:38
przez mchabeusz
quote="bolo2610"]roznica jest mocno odczuwalna do instalki 2 gen??jak z mocą i spalaniem??czy filtr stozkowy jest konieczny czy moze zostac standardowa puszka(kwestia dorabiania tej przejscowki)jaki orientacyjny koszt takiego blosa?[/quote]

Roznica jest olbrzymia jeździ sie praktycznie jak na PB:-D

Spalanie jest mniejsze

Filtr stozkowy ponoc jest potrzebny ale jak jezdzilem na standardowym filtrze to jak mu czasy mierzyłem to mial lepsze

Cena nie pamietam Dokladnie ale cos kolo 200-300zl + Przesylka trzeba szukac używek w dobrym stanie

A i instalację musisz przerobić na 1generację czyli usunac silniczek krokowy lpg i zalozyc śrube

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 26 wrz 2011, 09:52
przez patryk240
A do tego blosa musiałeś kupować komputer czy pod stary podłączałeś?? i trudno wyregulować mieszankę ??

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 26 wrz 2011, 20:47
przez Bo_Lo
dzieki za odp.wlasnie co do tego stozka to mam watpliwosci bo na zadnej znanej mi instalacji lpg stozek nie jest polecany a wrecz odradzany.(w instalkach 1 generacji wrecz przytykalem dolot co poprawialo osiagi i mniejszalo spalanie kosztem jazdy na pb oczywiscie)
co do kupna blosa to nowych nie ma wcale??jak rozpoznac uzywke czy jest warta uwagi?

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 27 wrz 2011, 09:10
przez mchabeusz
patryk240 napisał(a):A do tego blosa musiałeś kupować komputer czy pod stary podłączałeś?? i trudno wyregulować mieszankę ??


Nie podłączasz go pod żaden komputer. Regulacji można dokonać pod analizator spalin lub na oko :D
Ja wybrałem opcje na oko
Mam gdzieś poradnik jak go wyregulować to jak będziesz zainteresowany to wyśle Ci go

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 27 wrz 2011, 09:27
przez mchabeusz
bolo2610 napisał(a):dzieki za odp.wlasnie co do tego stozka to mam watpliwosci bo na zadnej znanej mi instalacji lpg stozek nie jest polecany a wrecz odradzany.(w instalkach 1 generacji wrecz przytykalem dolot co poprawialo osiagi i mniejszalo spalanie kosztem jazdy na pb oczywiscie)
co do kupna blosa to nowych nie ma wcale??jak rozpoznac uzywke czy jest warta uwagi?


Z tym stożkiem na gazie to różnie bywa nie wiem od czego to jest zależne ale mazda cieka mi cacy<jupi> nie wiem co do spalania bo nie sprawdzałem jakie jest na zwykłym filtrze a jakie na stożku teraz 1.8 GT pali mi 11.5 LPG na 100km w cyklu miejskim

Mam Vectre B na instalacji LPG 1 generacji i w niej był tez stożek i nie było problemów jedynie po założeniu go, trochę przeregulowalem instalacje

Ale wydaje mi se ze na zwykłym filtrze blos tez będzie chulal ja mam stożek bo zabrałem go z tej Vectry


Sa nowe ale w tym nie ma co się popsuć to po co przepłacać.
Na co zwrócić uwagę żeby nie był uszkodzony mechanicznie i żeby miał 3 pokrętła

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 27 wrz 2011, 15:29
przez patryk240
mchabeusz napisał(a):
patryk240 napisał(a):A do tego blosa musiałeś kupować komputer czy pod stary podłączałeś?? i trudno wyregulować mieszankę ??


Nie podłączasz go pod żaden komputer. Regulacji można dokonać pod analizator spalin lub na oko :D
Ja wybrałem opcje na oko
Mam gdzieś poradnik jak go wyregulować to jak będziesz zainteresowany to wyśle Ci go

Ok jak będę kupował to na pewno się odezwę :D Ja też niestety w większości regulacji używam opcji na oko :P

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 3 lis 2011, 21:05
przez Herflik
a co to jest ten Blos? co on daje? to jest seryjne?

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 4 lis 2011, 22:27
przez mchabeusz
Taki mikser lpg o zmiennej średnicy. Zwykły mikser ma stała średnicę dla niskich jak i wysokich obrotów a to przy małych obrotach sie przymyka a przy dużych otwiera bardziej (dziala na zasadzie podciśnienia). Co daje nam bardzo precyzyjne dawkowanie gazu. Oszczędzamy dzieki temu gaz i nie tracimy tak bardzo na osiągach
Jutro Wysle Ci na pw pełen opis

Re: Montaz Blos-a Fotorelacja Mazda 323F BG

PostNapisane: 4 lis 2011, 23:16
przez patryk240
mchabeusz napisał(a):Taki mikser lpg o zmiennej średnicy. Zwykły mikser ma stała średnicę dla niskich jak i wysokich obrotów a to przy małych obrotach sie przymyka a przy dużych otwiera bardziej (dziala na zasadzie podciśnienia). Co daje nam bardzo precyzyjne dawkowanie gazu. Oszczędzamy dzieki temu gaz i nie tracimy tak bardzo na osiągach
Jutro Wysle Ci na pw pełen opis

Jakbyś mógł to i ja poprosiłbym ten opis :]

PostNapisane: 20 gru 2011, 20:46
przez tyla
Czy ma ktos BLOS'a w 1.8 SOHC ? Jak sie on sprawuje i jak spalanie wychodzi ?

PostNapisane: 21 gru 2011, 09:47
przez mchabeusz
tyla napisał(a):Czy ma ktos BLOS'a w 1.8 SOHC ? Jak sie on sprawuje i jak spalanie wychodzi ?


Sprawuje sie tak samo dobrze jak w GT wczesniej mialem silnik 1.6 sohc z tym Blosem:-D

Spalanie bedzie mniejsze niz na zwykłym mikserze lpg a moc większa

Wszystko zalezy jak wyregulujesz

PostNapisane: 22 gru 2011, 22:31
przez eric81
mchabeusz napisał(a):Taki mikser lpg


Witaj

Czyli oryginalny mikser lpg wyrzucamy instalując blosa ?

PostNapisane: 23 gru 2011, 01:19
przez tyla
Tak

Blosa instalujemy aby pozbyc sie zwezenia na dolocie powodowanego przez standardowy mikser LPG.

Zamiasta miksera jako "narzedzie" podajace gaz wstawiamy Blos'a

PostNapisane: 23 gru 2011, 21:46
przez mchabeusz
eric81 napisał(a):
mchabeusz napisał(a):Taki mikser lpg


Witaj

Czyli oryginalny mikser lpg wyrzucamy instalując blosa ?



Dokładnie tak aj pisze tyla
ja jeszcze usunąłem klapkę anty wybuchowa