Strona 1 z 2

Porady jak wyczyscic silnik krokowy

PostNapisane: 16 cze 2005, 12:01
przez martinez
Witam!
Mam problem z obrotami na biegu jałowym przy włączaniu urzadzeń elektrycznych spadaja i spadaja do gdzies okolo 400.
Pytanie brzmi jak i czym wyczyscic silnik krokowy (tego nie znalazlem na forum). Na co uwazac.
Bede wdzieczny za wszelkie rady!
Pozdro

PostNapisane: 16 cze 2005, 14:15
przez emik
Martinez, krokowiec tylko krok po kroczku az do celu ;)

Re: Porady jak wyczyscic silnik krokowy

PostNapisane: 16 cze 2005, 21:25
przez magicadm
martinez napisał(a):Pytanie brzmi jak i czym wyczyscic silnik krokowy (tego nie znalazlem na forum).
Pozdro


Ja silniczek krokowy od FORDA moczyłem kilkanaście godzin w preparacie do czyszczenia wtryskiwaczy – taki dodatek do paliwa

PostNapisane: 17 cze 2005, 15:19
przez martinez
Witam!
magicadm dzieki za info czy ktos ma jeszcze jakies propozycje bo mysle ze pomalu czas rozbierac i czyscic!! :D
Piszcie jak cos wiecie!
Pozdro

PostNapisane: 17 cze 2005, 16:09
przez Piotr Wozniak
Witam,
Czy spadanie obrotow biegu jalowego przy wlaczaniu dodatkowych odbiornikow pradu to silniczek krokowy!? Gdzie on jest i co robi? Bo ja tak mam, ale z wczesniejszych dyskusji na ten temat wyciagnalem wniosek ze to moze przez zbyt mala pojemnosc akumulatora- tak ktos pisal... Czy silniki z wtryskiem maja ten silniczek?

pozdrowienia

PostNapisane: 17 cze 2005, 19:34
przez GofNet
A może wyregulować zawór regulacyjny biegu jałowego ?? Należy to robić przy włączonych najlepiej wszystkich odbiornikach elektrycznych (klimatyzacja, oświetlenie, nagłośnienie) oraz maksymalnie skręconych kołach (wtedy pracuje wspomaganie – dodatkowy pobór energii).

Jeżeli jednak przypadłość powyższa występuje wyłącznie na zimnym silniku, to można tę niedogodność skorygować, wymieniając zawór dodatkowego powietrza.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 17 cze 2005, 20:05
przez MiHaŁ
hmmm, a może ktoś wie jak owy silniczek wymontowć w mx-3 ??

PostNapisane: 20 cze 2005, 10:27
przez martinez
Witam!
Z tego co ja ustalilem wynika ze silnik krokowy jest glownym podejzanym! On otwiera dodatkowy doplyw powietrza a co za tym idzie silnik dostaje wiecej benzyny i obroty rosna! Wczoraj jednak stojac w korku zauwazylem ze gdzy zalacza sie wiatrak na chlodnicy obroty wzrastaja ciekawe!
U mnie tzn 323 1,3 16V BG krokowy jest przy przepustnicy pod rura doprowadzajaca powietrze do kolektora ssacego a do nego przypieta jest kostka z dwoma przewodami.
Regulacja przy zalaczonych odbiornikach pradu mozliwe ale wtedy po ich wylaczeniu obroty beda duzo za wysokie.
Pozdro

PostNapisane: 20 cze 2005, 10:45
przez MiHaŁ
Ale próbowałeś go wyciągnąć i czy da się? Jeśli tak to jak? Bo ja albo jestem <glupek2> albo nie umiem <jelen>

PostNapisane: 20 cze 2005, 11:04
przez martinez
wyciagac go jeszcze nie probowalem bo jest to troche rozbierana a ja ciagle gdzies jade i nie stoje na tyle dlugo aby cos rozebrac :D Cos mi sie jednak wydaje ze trzeba cala przepustnice odkrecic!? Chyba glowy nie daje!
Pozdro

PostNapisane: 20 cze 2005, 22:27
przez Piotr Wozniak
Witam,
Jak dla mnie bez sensu ustawiac obroty przy wlaczonych odbiornikach pradu, bo poziom odniesienia powinien byc bez obciazen a na obciazenia samochod powinien reagowac wychodzac od tego poziomu. Pozatym w innych samochodach jakimi jezdze na wlaczenie dodatkowych odbiornikow odpowiedzia jest WZROST obrotow. Czy Mazda tak ma ze spada, czy to jest objaw usterki? Prawde mowiac te spadki obrotow, ze tak powiem, na razie mi nie robia, na tyle zeby sie bawic w jakies rozbiorki w celu dobrania sie do silnika krokowego wpuszczajacego powietrze. Puki nie gasnie to w sumie w czym problem?

pozdrowienia

PostNapisane: 21 cze 2005, 13:02
przez martinez
Ogolnie rzecz biorac niskie obroty nie sa zdrowe dla silnika zaczyna nim trzasc i moga sie niekture elementy uszkodzic! Ja narazie nie mam czasu sie tym zajac ale jak cos wykombinyje to dam znac! Teraz mam slub i to wlasny w sobote, wiec ciezko dlubac przy aucie :D
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 cze 2005, 15:10
przez MiHaŁ
oooo to wszystkiego co najlepsze na nowej drodze życia!!!!!!! :]

PostNapisane: 20 sty 2007, 01:35
przez Trivian
No dobra znalazl ktos ten silniczek w mx3 1.6? :|

PostNapisane: 20 sty 2007, 11:09
przez Łukasz
To ja coś dorzucę od siebie.Krokowca nie rozbierzecie bo jest nierozbieralny.Czyszczenie nic nie da bo to wina elektrozaworu ,który jest zintegrowany z całym tym bajzlem.Szukać nowego,i zprzy kupnie podpiąć pod kostkę i sprawdzić czy jest słyszalne "pyknięcie".
P.S. Do zdjęcia korkowca(elektrozawór wolnych obrotów) należy wyjąć przepustnicę.

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 21 lut 2007, 23:10
przez leonlijo
Witam i mam pytanko moze sie ktos orjetuje czy w 323F 1.6 16v 90' ten krokowiec da sie wyczyscic? czy wogle dac sobie spokoju i kupic nowy? i jeszcze jedno czy jak faluja mi obroty tylko na Pb to bedzie własnie krokowiec bo powiem ze pozostałe zeczy powimieniałem (swiece,przewody,itd). Na gazie jest ok ale jak wrzucam na luz to prawie gasnie ale zaraz obroty wskakuja na 800obr/min a czasami gasnie. Instalacja wyregulowana dzisaj.

PostNapisane: 22 lut 2007, 21:29
przez leonlijo
Witam nawjazują do krokowca to czy w 323F 1.6 16v 90' jest mozliwe wyczyszczenie ? cz raczej słabo? Po wystrzale została mi to ostatnia czesc ktorej nie sprawdziłem a obroty na PB falują a jak ciepły to gasnie. Moze ktos podrzuci co i jak?

PostNapisane: 22 lut 2007, 23:48
przez Łukasz
A sprawdzałeś kody błędów??? Użyj opcji wyszukiwarki na forum

PostNapisane: 23 lut 2007, 11:27
przez Orin
leonlijo dolej płynu do chłodnicy :) ja krokowca kiedyś czyściłem benzyną ekstrakcyjną, działa po dziś dzień.

PostNapisane: 23 lut 2007, 14:51
przez leonlijo
płyn sprawdziłem w chłodnicy jest pod korek w zbiorniczku tez ok. a dzis odłaczałem ten przewod od krokowca i nie było zadnej zmiany obroty na na zimnnym silniku tylko 1000. a co do kodów to u mnie nie ma komputera.