323F BG 1.8 GT – przekładka silnika na wersję 137km.
1, 2
Witam!
Stałem się nowym posiadaczem Madzi 323F BG 1990r w wersji GT lecz po wymianie silnika na 1.8 SOHC z instalacją gazową firmy BRC. Po kupnie samochodu była mowa o przełożeniu oryginalnego silnika jaki był w niej czyli jednostkę 1.8 DOHC. Jednak doszedłem do wniosku, że koszt takiej operacji będzie dość wysoki dlatego postanowiłem zabrać się za obecną jednostkę.
// edit. Zakup jednostki 1.8 16V DOHC 137km wraz ze skrzynią [bardziej opłacalne]
* nie jeździ na benzynie ( pompką się nawet nie odzywa więc już mam zamiar kupić nową ) i stąd moje pierwsze pytanie czy z jednoski 1.6 16V 88km spasuje ?
// edit. Wymiana pompy paliwa z MX-3 V6.
* Z tyłu strasznie coś klepie więc albo gumy?
// edit. Wymiana tylnych amortyzatorów wraz z górnymi mocowaniami – KYB [powodem stuków była przegnita poduszka amortyzatora
Pozdrawiam was serdecznie!
A oto Efka –> viewtopic.php?f=321&t=119194
Stałem się nowym posiadaczem Madzi 323F BG 1990r w wersji GT lecz po wymianie silnika na 1.8 SOHC z instalacją gazową firmy BRC. Po kupnie samochodu była mowa o przełożeniu oryginalnego silnika jaki był w niej czyli jednostkę 1.8 DOHC. Jednak doszedłem do wniosku, że koszt takiej operacji będzie dość wysoki dlatego postanowiłem zabrać się za obecną jednostkę.
// edit. Zakup jednostki 1.8 16V DOHC 137km wraz ze skrzynią [bardziej opłacalne]
* nie jeździ na benzynie ( pompką się nawet nie odzywa więc już mam zamiar kupić nową ) i stąd moje pierwsze pytanie czy z jednoski 1.6 16V 88km spasuje ?
// edit. Wymiana pompy paliwa z MX-3 V6.
* Z tyłu strasznie coś klepie więc albo gumy?
// edit. Wymiana tylnych amortyzatorów wraz z górnymi mocowaniami – KYB [powodem stuków była przegnita poduszka amortyzatora
Pozdrawiam was serdecznie!
A oto Efka –> viewtopic.php?f=321&t=119194
Ostatnio edytowano 10 sie 2011, 15:54 przez djakob, łącznie edytowano 6 razy
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
koszt silnika od GT i wymiana napewno będzie tańsza niż remont tego silnika , poza tym jeśli jeździ dobrze nei bierze oliwy nie kopci to ja bym nic nie ruszał co do pompki od 1.6 bedzie za mała 1.8 sohc chce jechac i potrafi spalić tyle że pompka nie da rady tyle napompować jak cos z tyłu klepie to toznie moze byc najczesciej wyruchany poduszki amorow co do kolektora 3-2-1 jest taki oryginalnie w wersji gaźnikowej i uważam że nie jest lepszy od oryginalnego rurowego w 1.6 1.8 co do linki miałem pare mazd nigdy nei wymieniałem zazwyczaj jak nie było recznego to była wina zastanych mechanizmow od recznego w [jakich?] kołach filtr stożkowy ok pod warunkiem ze tylko na benzynie jezdzisz i dobrze go odseperujesz
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
"koszt silnika od GT i wymiana napewno będzie tańsza niż remont tego silnika" chyba żartujesz... Mam nic nie ruszać? A rozrząd,filtry itp?. Jaka jest różnica pompki paliwa miedzy 1.6 16V a 1.8 16V SOHC? w GT jest sporo większa to fakt...
Ostatnio edytowano 10 sie 2011, 15:55 przez djakob, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
zadna, to ta sama pompa.
taniej i efektywniej wyjdzie swap na 1.8 dohc
inwestowanie w sohc nie ma sensu
rozrzad i filtry to nie tuning tylko zwykle czynnosci eksploatacyjne przy silniku...
taniej i efektywniej wyjdzie swap na 1.8 dohc
rozrzad i filtry to nie tuning tylko zwykle czynnosci eksploatacyjne przy silniku...

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
oczywiście że taniej wystarczy wiedzieć gdzie szukać a znajdziesz za 600zł zdrowego gt co do wymiany rozrządów filtrów płynów to jak dla mnie nie jest większy remoncik jak pisałeś wyżej tylko normalna rzecz od której każdy powinien zacząć kupując samochód wiec się nie czepiaj ... dla mnie remont to minimum robota głowicy docieranie zaworów zmiana uszczelniaczy pierścieni nie wspomne o panewkach co przekroczyło by wartość swapa na gt oczywiście ale jak dla Ciebie większy remoncik to wymiana oleju i rozrządu to faktycznie masz racje taniej bedzie wymienić pasek i olej niz kupić gt i swapowac =]
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Sorki Panowie faktycznie źle ująłem moje zamiary co do tego silnika. Fakt mam na oku całą GT na części za 1tyś. Tylko muszę przywieść to na lawecie 500km w dwie strony. Do tego przekładka silnika z 500zł spokojnie + wszystkie elementy eksploatacyjne więc mnie wychodzie to z 2tyś. Do tego trzeba gaz przełożyć. Kwota robi się dość wysoka. Więc chyba prościej będzie odświeżyć silnik SOHC ( mam na myśli podstawowe działania przy silniku :–) )... True ?
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
sprecyzuj te podstawowe dzialania. jesli chcesz wymienic olej i rozrzad to taniej bedzie uzytkowac silnik sohc. jesli chcesz zrobic prawidzwy 'wiekszy remoncik' to taniej wyjdzie przekladka z gt

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
dokladnie, olej, rozrzad, filtry, regulacja zaworow, sprawdzic podstawowe elementy. ale znow kusi mnie ta przekladka na dohc 94KW ..
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
no to prosta sprawa rozrząd w sohc jest prosty co do paska to raczej wedle uznania rolka moim zdaniem GMB była by ok (cena jakość) przy okazji ściągniętego rozrządu sprawdziłbym stan techniczny pompy wody jak bedzie na wierzchu oraz profilaktycznie wymienił simering na wale korbowym bo zawsze cos tam sie z niego a to niewielki koszt i chwila roboty... olej naturalnie 10w40 ja polecam osobiście dość drogi i nieznanej na polskim rynku marki ale za to rewelacyjny olej Quaker State cena około 110-120zł za 5l filtry wedle uznania jakie beda mieli olejowy (ok10zł)+ powietrza(ok10zł)+paliwowy(ok25zł) kabinowego w bg nie ma... zaworów w 1.8 się nie reguluje ręcznie robote robią samoregulatory
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
chyba jednak się zdecyduję na przekładkę tego silnika.. skrzynie zostawiam z SOHC o ile nie została zmieniona, przepływomierz mam z DOHC więc tego nie potrzebuję, na co jeszcze zwrócić uwagę przy przekładce 
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
przy p[rzekladce nalezy wymienic pompe paliwa na gtkowa (jest wieksza niz w pozostalych moedelach);wymiane przeplywomierza,wiazki elektrycznej silnika( inne wtyczka zasilajaca wtryskiwacze);komputera.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
A co z przekładka 1.6 16V na 1.8 dohc skrzynie moge zostawic? Duzo jest tych kabli do wymiany? Poduszki wszystkie pasuja? A kolektor wydechowy? I co jeszcze?
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
skrzynia może zostac wraz z półosiami ale jesli bedziesz upalał sprzęta to bardzo szybko możesz mu dać rade byli tacy co dali skrzyni rade w dzień swapa.. co do kabli to całą wiazka od komputera jest do wymiany wraz z komputerem oczywiscie , poduszki pasuja a co do kolektora to nie pamietam ale chyba ma wieksze kanały... poza tym przepływka jest inna rura przepływomierza jest większa...
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
A co do skrzyni to na 1.6 ma lepsze przyspieszenie? 
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Kolektory, zarówno ssący jak i wydechowy, należy wymienić razem z silnikiem.
Skrzynie można zostawić jednak problemem będzie sprzęgło które w 1.6 ma tylko 190mm średnicy a w GT 215mm. Także będzie się ślizgać.
Nie. Oto lista skrzyń biegów od najkrótszych przełożeń (najlepsze przyspieszenie) do najdłuższych (najgorsze przyspieszenie):
1. 1.3
2. GT (1.8 DOHC)
3. 1.6 SOHC
4. 1.8 SOHC
Skrzynie można zostawić jednak problemem będzie sprzęgło które w 1.6 ma tylko 190mm średnicy a w GT 215mm. Także będzie się ślizgać.
szmudi323bg napisał(a):A co do skrzyni to na 1.6 ma lepsze przyspieszenie?
Nie. Oto lista skrzyń biegów od najkrótszych przełożeń (najlepsze przyspieszenie) do najdłuższych (najgorsze przyspieszenie):
1. 1.3
2. GT (1.8 DOHC)
3. 1.6 SOHC
4. 1.8 SOHC
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
szmudi323bg napisał(a):A co z przekładka 1.6 16V na 1.8 dohc skrzynie moge zostawic? Duzo jest tych kabli do wymiany? Poduszki wszystkie pasuja?
W tym przypadku wiązkę możesz zostawić, jedynie dodajesz jeden przewód do sterowania VICSem, co do poduch to jak zostawisz skrzynie z 1.6 to wszystko powinno być git

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Najpierw ja muszę sprawdzić jaką mam skrzynię :–) oby z DOHC została.. wciąż jestem w trakcie szukania dobrej jednostki DOHC bo niestety ciężko znaleźć. Pompę paliwa miałem DOHC jednak poprzedni właściciel ją zatarł więc jestem zmuszony kupić nową. Przepływomierz mam z literą S, katalizator jest wiec była tam jednostka 128km. Układ wydechowy raczej nie został zmieniony, kolektor wydechowy pewnie tak bo z tego co zauważyłem to rożni się od SOHC. Wymieniłem akumulator na Boscha S4 60AH/540A 0092S40240 – POLECAM. Jak przeciągnąć nowy kabel głośnikowy do przednich drzwi ? z tego co zauważyłem to jest org kostka w drzwiach i nie ma szans..
Ostatnio edytowano 10 sie 2011, 15:59 przez djakob, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
djakob napisał(a):Przepływomierz mam z literą S
A więc to jest przepływka, która występowała w 1.6 i 1.8 SOHC. W DOHC była literka "U" w wersji 128KM albo literka "V" w wersji 137KM.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości