1.6i 8v PB dławienie przy dodawaniu gazu

Postprzez gutek071 » 31 mar 2011, 10:27

Witam. Mam problem jak w temacie, czyli przy gwałtowniejszym dodaniu gazu silnik zadławia się i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Pali w mieście około 12l/100km. Dodatkowo przy przyśpieszaniu jak i zwalnianiu skacze, szarpie nie wiem jak to nazwać. Gdzie szukać problemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez migas89 » 31 mar 2011, 11:06

Mam ten sam problem tylko w silniku 1.6 16V trzeba trzymać na wysokich obrotach przy 2tyś skacze i trzeba redukować. U może być to wina przepływomierza. Ja nie zmieniłem bo na szrocie w mojej okolicy nie ma z takim symbolem jak ja a w ciemno nie będę brał... Jak znajdziesz rozwiązanie problemu daj znać będę bardzo wdzięczny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez kleik87 » 4 kwi 2011, 22:09

Witam

Miałem troszkę podobny problem, u mnie zakończyło się na wymianie sondy lambda, dodatkowo polecałbym sprawdzić kody błędów, i wtedy sprawdzić sobie co i jak dolega.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez MichalS80 » 4 kwi 2011, 22:30

Ja tak mialem, szczegolnie przy deszczowej pogodzie. Przeczyscilem kopulke bo styki byly mocno zasniedziale i jakos pomoglo.
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez gutek071 » 5 kwi 2011, 08:37

Kopułka , palec rozdzielacza, filtr powietrza są nowe więc to niestety nie to :( U mnie przy deszczowej pogodzie silnik chodzi jakby równiej... Zauważyłem natomiast że silnik kompletnie nie reaguje na gwałtowniejsze dodanie gazu. Gdy depcze delikatnie auto przyśpiesza, ale wcisnę mocniej to dopiero po odjęciu gazu jest reakcja. Czy może być to problem z przepływomierzem? Na diagnostykę wybiorę się jak wpadną mi jakieś fundusze :) Kleik87 jak stwierdziłeś że to sonda? Kodami czy mierzyłeś ją w jakiś sposób? Dziękuję za odzew :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez migas89 » 5 kwi 2011, 09:40

Kolego może być to przepływka ja mam LPG i czasem zdarza się strzał po kilku strzałach przepływka nadaje się do wymiany. Ja Znalazłem na szrocie w miarę wyglądającą przepływkę założyłem i póki co pomogło oby na dłużej a nie do pierwszego strzału z gazu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez migas89 » 5 kwi 2011, 22:44

Gdzie obiło mi się o uszy że przyczyną takiego szarpania może być uszkodzony czujnik kontroli przepustnicy aby to sprawdzić czy jest on aktywny należy go odłączyć ale mam takie pytanie gdze jest ten czujnik w silniku 1.6 16V???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 17:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez Mazdaxxx » 5 kwi 2011, 23:33

tam gdzie w każdym mazdowskim silniku benzynowym za przepustnica i nie czujnik kontroli przepustnicy tylko czujnik położenia przepustnicy częściej znany jako TPS... co do problemu dużego spalania szarpania najpierw sprawdziłbym Sonde Lambda... trzeba ja odpiąć na kostce kabelek minusowy do miernika przytknać do minusowej klemy a plusowy włożyć do kostki wskazanie powinno sie wachać między 0-1V okolice 0 bez gazu dla mieszanki ubogiej i do 1V przy dodaniu gazu dla mieszanki bogatej jeżeli wskazania sa inne najczesciej cały czas zbyt bogata mieszanka (przez co spalanie duze sfad benzyny niedopalonej z wydechu i szarpanie przy wejściu na obroty) tzn sonda padaka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez gutek071 » 6 kwi 2011, 12:57

Dziś postaram się zmierzyć tą sondę. Mam tylko pytanie bo nie do końca rozumiem: Po wypięciu kostki od sondy jeden kabel z miernika podłączam do sondy a drugi w tą kostkę? I jak z polaryzacją, ma ona znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Mazdaxxx » 7 kwi 2011, 17:50

jeden kabel od miernika minusowy podłanczasz pod mase może być minusowa klema w aku a drugi kabel miernika plusowy podlanczasz w odpieta kostke od strony sondy naturalnie nie od strony komputera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Ania_TM » 7 kwi 2011, 19:59

Mazdaxxx napisał(a):jeden kabel od miernika minusowy podłanczasz pod mase może być minusowa klema w aku a drugi kabel miernika plusowy podlanczasz w odpieta kostke od strony sondy naturalnie nie od strony komputera


Bardzo proszę o używanie polskich znaków i przecinków <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez Mazdaxxx » 7 kwi 2011, 20:47

Przepraszam Od rana do wieczora siedzę w warsztacie i wpadam na forum w wolnych chwilach między klientami.Często a raczej zawsze mam laptopa w dziwnym miejscu (pod maską ,na siedzeniu,czy też między kluczami na waersztacie) do tego brudne łapy i dlatego staram się jak najszybciej odp na forum aby coś tam pomóc. Z tego też powodu popełniam częste błędy i nieraz pisze niezrozumiale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez krzaku90 » 7 kwi 2011, 23:20

Soryy za OT ale wg mni mazdaxxx tez tam czasem cos widziwia ale jak sami nie rozumiemy co pisze to zawolajmy mame, tate, barat, siostre, syna, kota czy tez psa niech nam wytlumaczy. Czlowiek haruje cale dnie i noce i prubuje czesto nawet bardzo czesto pomoc ludzia a wy tego nie doceniacie tylko kazecie mu pisac po polsku ze znakami, przecinkami i kropkami. Skoro uwazacie go za "debila" sami nie badzcie "debilami" i wstawcie sobie te znaki tam gdzie trzeba. Jeszcze raz sowy za OT
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez Ania_TM » 9 kwi 2011, 13:13

krzaku90 napisał(a):Soryy za OT ale wg mni mazdaxxx tez tam czasem cos widziwia ale jak sami nie rozumiemy co pisze to zawolajmy mame, tate, barat, siostre, syna, kota czy tez psa niech nam wytlumaczy. Czlowiek haruje cale dnie i noce i prubuje czesto nawet bardzo czesto pomoc ludzia a wy tego nie doceniacie tylko kazecie mu pisac po polsku ze znakami, przecinkami i kropkami. Skoro uwazacie go za "debila" sami nie badzcie "debilami" i wstawcie sobie te znaki tam gdzie trzeba. Jeszcze raz sowy za OT


brawo brawo!
Doceniam jego chęci i często czytam posty, ale dbajmy też o ortografię.
Ania_TM
 

Postprzez jahos » 9 kwi 2011, 17:49

Ja mam podobny problem tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=118&t=116280&p=1964791#p1964791

A kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 00:07
Posty: 12

Postprzez gutek071 » 10 kwi 2011, 16:31

Jahos czytałem już wcześniej Twój post. Wymiana filtra pomogła? U mnie nowy filtr paliwa leży w aucie i wymienię go w następny weekend. Z tego co czytałem na forum to wbrew pozorom wymiana jest dość upierdliwa. Odczytałem dziś błędy ECU i wyszedł jedynie błąd 34 czyli elektrozawór wolnych obrotów A, cokolwiek to znaczy;) W związku z tym błędem co powinienem sprawdzić lub wymienić i czy ów błąd może być przyczyną problemów zdrowotnych mojej Madzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez gutek071 » 12 kwi 2011, 08:40

Pomóżcie proszę z interpretacją tego błędu bo nie wiem za co się zabrać:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Mazdaxxx » 12 kwi 2011, 15:54

elektrozawór wolnych obrotów to nic innego jak silniczek krokowy
oto fotka Obrazek
silniczek to jest to urządzenie na dole pod przepustnica z kostka 2pinowa i krućcem do wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez gutek071 » 12 kwi 2011, 16:45

Dziękuję mazdaxxx:) Zapytam tylko jeszcze czy można to wyczyścić czy trzeba wymienić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Mazdaxxx » 12 kwi 2011, 17:27

można rozebrac i wyczyścić o ile sie nie rozpadło ze starości w środku :) ale raczej takie cuda się nie zdarzają zbyt często
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323