1.6i 8v PB dławienie przy dodawaniu gazu
1, 2
Witam. Mam problem jak w temacie, czyli przy gwałtowniejszym dodaniu gazu silnik zadławia się i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Pali w mieście około 12l/100km. Dodatkowo przy przyśpieszaniu jak i zwalnianiu skacze, szarpie nie wiem jak to nazwać. Gdzie szukać problemu?
- Od: 10 sty 2011, 17:19
- Posty: 84
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG 1.6i 8v
Mam ten sam problem tylko w silniku 1.6 16V trzeba trzymać na wysokich obrotach przy 2tyś skacze i trzeba redukować. U może być to wina przepływomierza. Ja nie zmieniłem bo na szrocie w mojej okolicy nie ma z takim symbolem jak ja a w ciemno nie będę brał... Jak znajdziesz rozwiązanie problemu daj znać będę bardzo wdzięczny
- Od: 21 sty 2011, 17:21
- Posty: 42
- Skąd: Górowo Iławeckie
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V
Kopułka , palec rozdzielacza, filtr powietrza są nowe więc to niestety nie to
U mnie przy deszczowej pogodzie silnik chodzi jakby równiej... Zauważyłem natomiast że silnik kompletnie nie reaguje na gwałtowniejsze dodanie gazu. Gdy depcze delikatnie auto przyśpiesza, ale wcisnę mocniej to dopiero po odjęciu gazu jest reakcja. Czy może być to problem z przepływomierzem? Na diagnostykę wybiorę się jak wpadną mi jakieś fundusze
Kleik87 jak stwierdziłeś że to sonda? Kodami czy mierzyłeś ją w jakiś sposób? Dziękuję za odzew 
- Od: 10 sty 2011, 17:19
- Posty: 84
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG 1.6i 8v
Kolego może być to przepływka ja mam LPG i czasem zdarza się strzał po kilku strzałach przepływka nadaje się do wymiany. Ja Znalazłem na szrocie w miarę wyglądającą przepływkę założyłem i póki co pomogło oby na dłużej a nie do pierwszego strzału z gazu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 21 sty 2011, 17:21
- Posty: 42
- Skąd: Górowo Iławeckie
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V
Gdzie obiło mi się o uszy że przyczyną takiego szarpania może być uszkodzony czujnik kontroli przepustnicy aby to sprawdzić czy jest on aktywny należy go odłączyć ale mam takie pytanie gdze jest ten czujnik w silniku 1.6 16V???
- Od: 21 sty 2011, 17:21
- Posty: 42
- Skąd: Górowo Iławeckie
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V
tam gdzie w każdym mazdowskim silniku benzynowym za przepustnica i nie czujnik kontroli przepustnicy tylko czujnik położenia przepustnicy częściej znany jako TPS... co do problemu dużego spalania szarpania najpierw sprawdziłbym Sonde Lambda... trzeba ja odpiąć na kostce kabelek minusowy do miernika przytknać do minusowej klemy a plusowy włożyć do kostki wskazanie powinno sie wachać między 0-1V okolice 0 bez gazu dla mieszanki ubogiej i do 1V przy dodaniu gazu dla mieszanki bogatej jeżeli wskazania sa inne najczesciej cały czas zbyt bogata mieszanka (przez co spalanie duze sfad benzyny niedopalonej z wydechu i szarpanie przy wejściu na obroty) tzn sonda padaka
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Mazdaxxx napisał(a):jeden kabel od miernika minusowy podłanczasz pod mase może być minusowa klema w aku a drugi kabel miernika plusowy podlanczasz w odpieta kostke od strony sondy naturalnie nie od strony komputera
Bardzo proszę o używanie polskich znaków i przecinków

-
Ania_TM
Przepraszam Od rana do wieczora siedzę w warsztacie i wpadam na forum w wolnych chwilach między klientami.Często a raczej zawsze mam laptopa w dziwnym miejscu (pod maską ,na siedzeniu,czy też między kluczami na waersztacie) do tego brudne łapy i dlatego staram się jak najszybciej odp na forum aby coś tam pomóc. Z tego też powodu popełniam częste błędy i nieraz pisze niezrozumiale...
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Soryy za OT ale wg mni mazdaxxx tez tam czasem cos widziwia ale jak sami nie rozumiemy co pisze to zawolajmy mame, tate, barat, siostre, syna, kota czy tez psa niech nam wytlumaczy. Czlowiek haruje cale dnie i noce i prubuje czesto nawet bardzo czesto pomoc ludzia a wy tego nie doceniacie tylko kazecie mu pisac po polsku ze znakami, przecinkami i kropkami. Skoro uwazacie go za "debila" sami nie badzcie "debilami" i wstawcie sobie te znaki tam gdzie trzeba. Jeszcze raz sowy za OT
- Od: 12 lip 2009, 20:59
- Posty: 155
- Skąd: Sulęcin
- Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC
krzaku90 napisał(a):Soryy za OT ale wg mni mazdaxxx tez tam czasem cos widziwia ale jak sami nie rozumiemy co pisze to zawolajmy mame, tate, barat, siostre, syna, kota czy tez psa niech nam wytlumaczy. Czlowiek haruje cale dnie i noce i prubuje czesto nawet bardzo czesto pomoc ludzia a wy tego nie doceniacie tylko kazecie mu pisac po polsku ze znakami, przecinkami i kropkami. Skoro uwazacie go za "debila" sami nie badzcie "debilami" i wstawcie sobie te znaki tam gdzie trzeba. Jeszcze raz sowy za OT
brawo brawo!
Doceniam jego chęci i często czytam posty, ale dbajmy też o ortografię.
-
Ania_TM
Ja mam podobny problem tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=118&t=116280&p=1964791#p1964791
A kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=118&t=116280&p=1964791#p1964791
A kiedy zmieniałeś filtr paliwa?
- Od: 3 lut 2011, 00:07
- Posty: 12
Jahos czytałem już wcześniej Twój post. Wymiana filtra pomogła? U mnie nowy filtr paliwa leży w aucie i wymienię go w następny weekend. Z tego co czytałem na forum to wbrew pozorom wymiana jest dość upierdliwa. Odczytałem dziś błędy ECU i wyszedł jedynie błąd 34 czyli elektrozawór wolnych obrotów A, cokolwiek to znaczy;) W związku z tym błędem co powinienem sprawdzić lub wymienić i czy ów błąd może być przyczyną problemów zdrowotnych mojej Madzi?
- Od: 10 sty 2011, 17:19
- Posty: 84
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 BG 1.6i 8v
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości