Strona 1 z 2
Ile koni ma silnik Mazdy 323f BG 1.8 SOHC?

Napisane:
3 cze 2005, 18:01
przez Wojtas_323F
Może ktoś ma program albo wie jak sprawdzić ile koni ma silnik w moim bolidzie. Numer silnika BP467015. Samochód sprowadzony z Holandii. Na badaniu wpisali mi 115 Km ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

Napisane:
3 cze 2005, 19:31
przez radziu
103 KM czyli 76 kW

Napisane:
3 cze 2005, 20:15
przez HIO
a mi wpisali w dowodzie 78kW

Napisane:
3 cze 2005, 20:52
przez driver1980
bo masz wersje z turbo;)

żartuje 103 kuce i nic wiecej

Napisane:
3 cze 2005, 21:01
przez kocurek
z racji tego że mam to wiem

103 KM

Napisane:
4 cze 2005, 13:07
przez HIO
driver1980 napisał(a):bo masz wersje z turbo;)

żartuje 103 kuce i nic wiecej

no nie wiedzialem – dzieki za uswiadomienie mnie

nie wiedzialem co mam

.
Ide zaraz szukac tego nowego elementu. no i jak na turbo to sie slabiutko zbiera.....
Pozdrawiam.

Napisane:
5 cze 2005, 02:22
przez enim
a ile koni ma sliniczek 1.8 z tym ze DOHC w 323f BG?

Napisane:
5 cze 2005, 08:24
przez kocurek
DOHC z katalizatorem 128 Km a wersja bez kata ma ponoć 139KM

Napisane:
5 cze 2005, 14:06
przez Wojtas_323F
Może ktoś wie czemu na 5 biegu silnik (1.8 sohc) nie da rady dokręcić się do 6 tys obrotów i prędkość max mam przy 4,5 tys obrotów? – mam wtedy coś koło 180 na liczniku. Mam gaz i zwężkę w dolocie ale to chyba nic nie zmienia. Wszystkie mazdy tak mają?

Napisane:
6 cze 2005, 08:00
przez radziu
jezeli masz 1.8 sohc to troche malo kucow, zeby jechac szybciej. opory powietrza sa duze przy takiej predkosci, a przelozenie najwieksze na 5 biegu i dlatego nie mozesz sie bujnac wiecej. a na benzynce jak to wyglada?

Napisane:
6 cze 2005, 10:31
przez Piotr Wozniak
4500 rpm przy 180km/h ? Kurcze, pozazdroscic, jak w dieslu jakims.

Ja mam takie obroty przy 130-140 km/h!

Z tym, ze dochodzi do 190km/h wedlug licznika, ale to juz niedaleko "cienkiej czerwonej linii" na obrotomierzu.
pozdrowienia

Napisane:
6 cze 2005, 13:06
przez Wojtas_323F
Na benzynce wygląda dokładnie tak samo jak na gazie, czyżby 5 w mazdzie to był nadbieg tylko do obniżenia obrotów?

Napisane:
6 cze 2005, 13:40
przez magicadm
Wojtas_323F napisał(a):Na benzynce wygląda dokładnie tak samo jak na gazie, czyżby 5 w mazdzie to był nadbieg tylko do obniżenia obrotów?
Chyba po to właśnie w każdym autku jest 5-tka...

Napisane:
6 cze 2005, 19:56
przez radziu
no nie bardzo 5 jest nadbiegiem. w autach sportowych nie ma czegos takiego jak nadbieg. na kazdym biegu powinien ciagnac maksa prawie obrotow. w Madzi 323F BG GT na 5 przy 5 tys obr/min masz rowne 150, a auto buja sie ponad 200. Przy 7 tys obr/min masz wlasnie maksa czyli 201 km/h. ja nie widze, zeby 5 w tym aucie byla nadbiegiem...
pozdro

Napisane:
6 cze 2005, 23:07
przez Orin
Wojtas_323F napisał(a):Mam gaz i zwężkę w dolocie ale to chyba nic nie zmienia.
I tu się bardzo mylisz....
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Autko nie ma dostatecznej ilości powietrza i bardziej się nie rozkręci (chyba że lecąc w przepaść... ) Ja także mam 1,8 SOHC, auto cięższe od Twojego o ok 250 kg a jednak na banie Wrocław – Opole bez żadnych problemów na prostej wyciągnęła 195 km/h (a wiem że dała by radę więcej ale jechałem autem którego byłem włacicielem od 3 godzin więc wiesz jak jest
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
) Właśnie dość intensywnie wałkuję temat zachowania mocy Pb na LPG... A co do zwężki w dolocie: praktycznie przepuszcza ona tylko ok. 50% powietrza do kolektora (ile dokładnie to musiałbym ponownie zmierzyć).... Myśłisz że nie ma to wpływu??
pozdrawiam
Orin

Napisane:
7 cze 2005, 11:08
przez Piotr Wozniak
Witam, jesli jestesmy przy wplywie LPG na moc, to czy to prawda, ze wtrysk sekwencyjny gazu w fazie plynnej (czyli "instalacja LPG 4 generacji") jest jedyna, ktora nie ma wplywu na moc silnika (tzn nie powoduje jej spadku)?
pozdrowienia

Napisane:
7 cze 2005, 12:46
przez Orin
Piotr Wozniak napisał(a):czy to prawda, ze wtrysk sekwencyjny gazu w fazie plynnej (czyli "instalacja LPG 4 generacji") jest jedyna, ktora nie ma wplywu na moc silnika (tzn nie powoduje jej spadku)?
W/g mnie nie jedyna. Z instalką II gen. także można to zrobić – ale trzeba to wykonać raczej we własnym zaksresie albo trzeba trafić do gaziarza który ma świadomość że istnieją miksery większe od 32mm.... Jeszcze ciekawsze wyniki daje (podobno -gdyż nie zanm przypadku osobiście) zastosowanie gaźnika gazowego (
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5828 – ktoś ostatnio poruszał już ten temat) Jest to rozwiązanie praktycznie na poziomie instalacji I gen. – jednak u nas zakazane przez prawo.... Cena takiego gaźnika to ok 400 zł jeśli go gdzieś jeszcze dostaniesz...

Napisane:
8 cze 2005, 20:25
przez Wojtas_323F
Wątpię żeby zwężka w dolocie zmieniała tak dużo, na innych biegach silnik kręci się bez problemów ponad 6 tys, ile ponad nie wiem bo nie sprawdzałem, silnik na każdym biegu potrzebuje tyle samo paliwa żeby się dokręcić do końca więc to raczej co innego. Wydaje mi się że trochę koników zdechło:(.
w Madzi 323F BG GT na 5 przy 5 tys obr/min masz rowne 150, a auto buja sie ponad 200. Przy 7 tys obr/min masz wlasnie maksa czyli 201 km/h.
Czyżby wersja GT miała krótszą skrzynię niż 1.8 SOHC? U mnie przy 200 jest koło 6 tys obrotów, tyle że potrzebuję górki żeby się do tylu rozpędzić.

Napisane:
8 cze 2005, 21:22
przez Orin
Wojtas_323F Zmień sobie opis autka bo nie ma i nie było takiej Magdaleny

Nasze auta mają 76 KW... Niestety. Jeśli nie wierzysz to zapraszam na hamownie
Auto: 323F BG 1.8 SOHC 84KW
A co do zwężki w dolocie: sprawdź czy tak dużo nie zmienia...Po prostu wymontuj mikser i pojeździj trochę na Pb (oczywiście jeśli masz sprawną przepływkę) U mnie mikser zabierał ponad sekunde czasu na przyspieszeniu od 0 do 100 km/h... oraz na 100% ponad 30 km na Vmax.... Może być u Ciebie trochę różnicy , ale nie dużo...
Teraz jest dużo lepiej po powiększeniu dolotu.... Podam dokładne dane jak trasa będzie umożliwiała pomiary
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Tylko tyle że gazownik musiał się troszeczkę namęczyć z regulacją
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
9 cze 2005, 02:14
przez 2way
Wojtas_323F napisał(a):Czyżby wersja GT miała krótszą skrzynię niż 1.8 SOHC?
tego nie wiem.. wiem tylko że te skrzynie mają całkiem różnie poukładane przełożenia..
w którejś 5bieg był razem ze wstecznym na jednym wale a w drugiej wsteczny na osobnym.. ale nie pamietam która była która..
ps.Ja swoją GT (140KM) leciałem 230km/h przy ok 7600rpm/min
ocięcia, jak i paru zbędnych gadżetów typu katalizator i sonda lambda też nie miała..
Ale niestety to było dawno, a ta madzia zakończyła swój żywot..na złomie..
Pozdrawiam!
2way!
