Ile koni ma silnik Mazdy 323f BG 1.8 SOHC?

Postprzez Wojtas_323F » 3 cze 2005, 18:01

Może ktoś ma program albo wie jak sprawdzić ile koni ma silnik w moim bolidzie. Numer silnika BP467015. Samochód sprowadzony z Holandii. Na badaniu wpisali mi 115 Km ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez radziu » 3 cze 2005, 19:31

103 KM czyli 76 kW
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez HIO » 3 cze 2005, 20:15

a mi wpisali w dowodzie 78kW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2005, 12:09
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323 S BA 1,5`96, CIV 1,5

Postprzez driver1980 » 3 cze 2005, 20:52

bo masz wersje z turbo;) :D żartuje 103 kuce i nic wiecej
only mazda!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9119
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 21:39
Posty: 42
Auto: Mazda 323f 1.6 16V
Mazda 6 2006 2.0 DOHC 147 km

Postprzez kocurek » 3 cze 2005, 21:01

z racji tego że mam to wiem !! 103 KM
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez HIO » 4 cze 2005, 13:07

driver1980 napisał(a):bo masz wersje z turbo;) :D żartuje 103 kuce i nic wiecej


:D :D :D :D no nie wiedzialem – dzieki za uswiadomienie mnie :D :D :D nie wiedzialem co mam <glupek2>.

Ide zaraz szukac tego nowego elementu. no i jak na turbo to sie slabiutko zbiera.....
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2005, 12:09
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323 S BA 1,5`96, CIV 1,5

Postprzez enim » 5 cze 2005, 02:22

a ile koni ma sliniczek 1.8 z tym ze DOHC w 323f BG?
Czerwone cudo :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2005, 10:33
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 1.8 1994r.

Postprzez kocurek » 5 cze 2005, 08:24

DOHC z katalizatorem 128 Km a wersja bez kata ma ponoć 139KM
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Wojtas_323F » 5 cze 2005, 14:06

Może ktoś wie czemu na 5 biegu silnik (1.8 sohc) nie da rady dokręcić się do 6 tys obrotów i prędkość max mam przy 4,5 tys obrotów? – mam wtedy coś koło 180 na liczniku. Mam gaz i zwężkę w dolocie ale to chyba nic nie zmienia. Wszystkie mazdy tak mają?
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez radziu » 6 cze 2005, 08:00

jezeli masz 1.8 sohc to troche malo kucow, zeby jechac szybciej. opory powietrza sa duze przy takiej predkosci, a przelozenie najwieksze na 5 biegu i dlatego nie mozesz sie bujnac wiecej. a na benzynce jak to wyglada?
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Piotr Wozniak » 6 cze 2005, 10:31

4500 rpm przy 180km/h ? Kurcze, pozazdroscic, jak w dieslu jakims. ;) Ja mam takie obroty przy 130-140 km/h! :) Z tym, ze dochodzi do 190km/h wedlug licznika, ale to juz niedaleko "cienkiej czerwonej linii" na obrotomierzu. :D

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Wojtas_323F » 6 cze 2005, 13:06

Na benzynce wygląda dokładnie tak samo jak na gazie, czyżby 5 w mazdzie to był nadbieg tylko do obniżenia obrotów?
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez magicadm » 6 cze 2005, 13:40

Wojtas_323F napisał(a):Na benzynce wygląda dokładnie tak samo jak na gazie, czyżby 5 w mazdzie to był nadbieg tylko do obniżenia obrotów?


Chyba po to właśnie w każdym autku jest 5-tka...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez radziu » 6 cze 2005, 19:56

no nie bardzo 5 jest nadbiegiem. w autach sportowych nie ma czegos takiego jak nadbieg. na kazdym biegu powinien ciagnac maksa prawie obrotow. w Madzi 323F BG GT na 5 przy 5 tys obr/min masz rowne 150, a auto buja sie ponad 200. Przy 7 tys obr/min masz wlasnie maksa czyli 201 km/h. ja nie widze, zeby 5 w tym aucie byla nadbiegiem...

pozdro
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Orin » 6 cze 2005, 23:07

Wojtas_323F napisał(a):Mam gaz i zwężkę w dolocie ale to chyba nic nie zmienia.

I tu się bardzo mylisz.... :] Autko nie ma dostatecznej ilości powietrza i bardziej się nie rozkręci (chyba że lecąc w przepaść... ) Ja także mam 1,8 SOHC, auto cięższe od Twojego o ok 250 kg a jednak na banie Wrocław – Opole bez żadnych problemów na prostej wyciągnęła 195 km/h (a wiem że dała by radę więcej ale jechałem autem którego byłem włacicielem od 3 godzin więc wiesz jak jest :] ) Właśnie dość intensywnie wałkuję temat zachowania mocy Pb na LPG... A co do zwężki w dolocie: praktycznie przepuszcza ona tylko ok. 50% powietrza do kolektora (ile dokładnie to musiałbym ponownie zmierzyć).... Myśłisz że nie ma to wpływu??
pozdrawiam
Orin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Piotr Wozniak » 7 cze 2005, 11:08

Witam, jesli jestesmy przy wplywie LPG na moc, to czy to prawda, ze wtrysk sekwencyjny gazu w fazie plynnej (czyli "instalacja LPG 4 generacji") jest jedyna, ktora nie ma wplywu na moc silnika (tzn nie powoduje jej spadku)?

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Orin » 7 cze 2005, 12:46

Piotr Wozniak napisał(a):czy to prawda, ze wtrysk sekwencyjny gazu w fazie plynnej (czyli "instalacja LPG 4 generacji") jest jedyna, ktora nie ma wplywu na moc silnika (tzn nie powoduje jej spadku)?


W/g mnie nie jedyna. Z instalką II gen. także można to zrobić – ale trzeba to wykonać raczej we własnym zaksresie albo trzeba trafić do gaziarza który ma świadomość że istnieją miksery większe od 32mm.... Jeszcze ciekawsze wyniki daje (podobno -gdyż nie zanm przypadku osobiście) zastosowanie gaźnika gazowego ( http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5828 – ktoś ostatnio poruszał już ten temat) Jest to rozwiązanie praktycznie na poziomie instalacji I gen. – jednak u nas zakazane przez prawo.... Cena takiego gaźnika to ok 400 zł jeśli go gdzieś jeszcze dostaniesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Wojtas_323F » 8 cze 2005, 20:25

Wątpię żeby zwężka w dolocie zmieniała tak dużo, na innych biegach silnik kręci się bez problemów ponad 6 tys, ile ponad nie wiem bo nie sprawdzałem, silnik na każdym biegu potrzebuje tyle samo paliwa żeby się dokręcić do końca więc to raczej co innego. Wydaje mi się że trochę koników zdechło:(.

w Madzi 323F BG GT na 5 przy 5 tys obr/min masz rowne 150, a auto buja sie ponad 200. Przy 7 tys obr/min masz wlasnie maksa czyli 201 km/h.


Czyżby wersja GT miała krótszą skrzynię niż 1.8 SOHC? U mnie przy 200 jest koło 6 tys obrotów, tyle że potrzebuję górki żeby się do tylu rozpędzić.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez Orin » 8 cze 2005, 21:22

Wojtas_323F Zmień sobie opis autka bo nie ma i nie było takiej Magdaleny :D Nasze auta mają 76 KW... Niestety. Jeśli nie wierzysz to zapraszam na hamownie :)
Auto: 323F BG 1.8 SOHC 84KW

A co do zwężki w dolocie: sprawdź czy tak dużo nie zmienia...Po prostu wymontuj mikser i pojeździj trochę na Pb (oczywiście jeśli masz sprawną przepływkę) U mnie mikser zabierał ponad sekunde czasu na przyspieszeniu od 0 do 100 km/h... oraz na 100% ponad 30 km na Vmax.... Może być u Ciebie trochę różnicy , ale nie dużo...
Teraz jest dużo lepiej po powiększeniu dolotu.... Podam dokładne dane jak trasa będzie umożliwiała pomiary :] Tylko tyle że gazownik musiał się troszeczkę namęczyć z regulacją :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez 2way » 9 cze 2005, 02:14

Wojtas_323F napisał(a):Czyżby wersja GT miała krótszą skrzynię niż 1.8 SOHC?

tego nie wiem.. wiem tylko że te skrzynie mają całkiem różnie poukładane przełożenia..
w którejś 5bieg był razem ze wstecznym na jednym wale a w drugiej wsteczny na osobnym.. ale nie pamietam która była która..
ps.Ja swoją GT (140KM) leciałem 230km/h przy ok 7600rpm/min
ocięcia, jak i paru zbędnych gadżetów typu katalizator i sonda lambda też nie miała..
Ale niestety to było dawno, a ta madzia zakończyła swój żywot..na złomie.. :(

Pozdrawiam!
2way! ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2004, 14:27
Posty: 16
Skąd: Poznań
Auto: 323F BG 91r 1,8 SOHC -->Była..

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323