BUM !! i pęknięty plastyk od doloty powietrza

Postprzez patryk240 » 21 mar 2011, 22:17

Siema mam taki problem dzisiaj umylem silnik i odczekałem jakieś 30 minut odpaliłem na benzynie wszystko super pochodził rozgrzał się wszystko mega no to jade do domu odrazu na gaz przełączyłem bo już silnik gorący wszystko pięknie ale po jakiś 2/3km dławienie sie silnika no to ja gaz w podłoge ledwo jedzie wrzucam luz gazuje normalnie wrzucam bieg jade dławienie wchodze w zakręt i BUUUM!! patrze a taka guma co jest na przepływomierzu przeskoczyła obok taka zakrywając kilka dziurek no i pękło takie coś palstikowe co jest zaraz za przepływką i od tego odchodzi rura do przepustnicy. Scholowany do garażu rozebrałem cały dolot powietrza była woda w rurach jeszcze przed filtrem na filtrze minimalna wilgoć wszystko wyczyściłem ten plastik kwadratowy skleiłem założyłem pale nic nie odpala kręciłem go z minute odpalił chodzi na ostro wysokich obrotach słyszę syczenie zasysania lewego powietrza dobra pochodził troche pododawałem gazu ok chodzi jak chodził przełączyłem na gaz 3s i bumznowu to samo pękło to kwadratowe i co o tym sądzicie stało się coś z gazem w silniku coś może bo boje się że kupie rure z tym kwadratem i wybuchnie znowu <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Siw-y » 21 mar 2011, 22:21

Sprawdź czy Ci pali na wszystkie gary, bo jak nie to może niespalony gaz się zbiera i nagromadzony wybucha.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez krystian899 » 21 mar 2011, 22:36

Ten plastik to zbiornik zasobowy mi tez go juz rozwaliło i przepływomierz :( Zobacz czy pracuje klapka bezpieczenstwa w tym pierscieniu na ktory naciagnieta jest gumka oraz czy nie styka sie pierscien z aparatem zapłonowym. Mozliwe ze przepływomierz uszkodziło skrzywiło i moze sie teraz troche przycinac wyciagnij go i zobacz jak klapka w nim pracuje czy nie ociera o scianki. Moze tez gaz po prostu do regulaci

A po zatym wiecie gdzie dostane gumke na ten pierscien bo nie moge znales a jak juz mam to za duza?
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 21:32
Posty: 50

Postprzez patryk240 » 21 mar 2011, 22:53

Klapka lata luźno nie wiem czy tak powinna ale tak już od dawna było i było ok a przepływomierz może być walnięty bo falują minimalnie obroty na benzynie znaczy przy dodaniu gazu i puszczeniu jest minimalnie za mało obrotów ( na czucie bo niemam obrotka :( ) A jak sprawdzić czy pali na wszystkie gary ? aaaaaaa i jeszcze jedno teraz jak przekręce na zapłon to pompa paliwa cały czas pracuje nie ważne czy mam przełączone na gaz czy na bęzyne mówie na zgaszonym silniku usłyszłem wcześniej tak nie było i syczy przy takim urządzeniu które jest podłączone do przepustnicy i na nim jest napis "inductions" czy coś takiego :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez krystian899 » 21 mar 2011, 23:09

Wyjmij przypływomierz i zobacz jak w nim ta klapka chodzi. To ze w tym pierscieniu tak lata to jest ok. Syczenie tak ma byc. Jak by nie palił na 1 cylinder chodził by głosniej i na jałowym letko nim bedzie trzepało(silnikiem).
Ostatnio edytowano 21 mar 2011, 23:12 przez krystian899, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 21:32
Posty: 50

Postprzez patryk240 » 21 mar 2011, 23:12

A jak ma chodzić ?? bo mówie luźno lata bez żadnego oporu i jak sprawdzić czy pali na wszystkie gary ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez krystian899 » 21 mar 2011, 23:14

Ma ta klapka latac leciutko bez oporu. 1 co zobacz ten przepływomierz
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 21:32
Posty: 50

Postprzez patryk240 » 21 mar 2011, 23:22

a jak sprawdzić przepływomierz?? bo gdzieś kiedyś czytałem że ma być taki drucik po środku ale nie znalazłem go u siebie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez krystian899 » 21 mar 2011, 23:28

Wyciagnij go z tym pewnie bedzie problem bo dupiaty dostep do srub :D Sciagnij zbiornik zasobowy tak zebys miał tylko sam przpływomierz tam masz w srodku taka klapke zobacz palcami jak ona chodzi jak ja bedziesz wciskał do srodka to ma stawiac maly opor. Nastepnie wcisnij ja do srodka i wyciagnij palce szybko tak zeby sama odskoczyła przy tym ma byc taki klekot jak uderzy(zamknie sie) Jak tak bedzie to przepływka jest dobra pozostsaje gazownik
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 21:32
Posty: 50

Postprzez Mazdaxxx » 21 mar 2011, 23:31

stary bo trucik jest w BA w BG jest przepływomierz klapowy ta klapka latajaca luzno to jest klapka od antystrzału przeplywomierz odkrec od obudowy filtra 4 srubki na 10 kluczyk i w samej przeplywce tez jest klapka jesli lata luzno to jest git w uj jesli jest zablokowana w jaki kolwiek sposob i porusza sie z oporem badz wogole nie porusza to przeplywka zdechla... co do strzałów na gazie to tylko i wyłacznie mokry wilgotny uklad leketryczny ściagnij kable wysusz suszarka odkrec kopółne sciagnij palec wysusz suszarka to samo zrob z kablami dochodzacymi do aparatu zaplonowego poza tym w swiecach a raczej w miescach gdzie sa umiejscowione w glowicy mogla sie nazbierac woda i tam wali przebicie na gazie tam tez dobrze wydmuchaj wszystko inaczej bedzie grzmiało na gazie ps jesli okarze sie ze uszkodzil sie przeplywomierz to odblokuj klapke tak zeby byla otwarta i złóz wszystko poza tym wykonej czynnosci o ktorych mowilem bedziesz mogl jezdzic na samym gazie puki nie zmienisz przepływki na sprawna o ile szlag ja trafił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez krystian899 » 21 mar 2011, 23:38

Luzno klapka w przepływce nie moze latac jak np go odwroci do gory nogami to klapka musi pozostac zamknieta jak je bedzie wciskał to ma leciutko chodzic sama odskakiwac jak ja pusci
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 21:32
Posty: 50

Postprzez Mazdaxxx » 21 mar 2011, 23:44

to przeciez nie mówie ze sie ma sama otworzyc po to jest w niej sprezyna aby non stop była zamknięta tylko zasysane powietrze ja uchylało w miare uchylenia przepustnicy chodzi o to zeby sprawdzic czy nie charzy o reszte obudowy i nie przycina sie podczas otwierania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez szmudi323bg » 22 mar 2011, 00:01

Tez ostatnio mylem silnik niby wszystko wyschlo. Ale jednak nie i strzał rozwalil mi przeplywke. Okazało sie ze w kopułce była wilgoć. Ale juz jestem doświadczony z wybuchami:P Juz druga przepływka (pierwsza-zapóżno wymienione przewody ) Taki strzał moze rozwalic sillniczek krokowy, przepływke, obudowe filtra, rure dolotowa. Ale jeśli masz antywybuch to moze skutki wystrzału były łagodniejsze. Ogolnie przepływke mozna raz podreperowac ale na bezynce moze juz troche kulec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez Mazdaxxx » 22 mar 2011, 00:08

dokładnie trzeba dbac o kable świece i kopółke na gazie kupowac dobre kable oryginalne albo ngk spark plug nie janmory które nowe sa gorsze od parunastoletenich oryginałów co pare msieicy czyscic kopółke z nagaru a jak juz strzeli moedlić sie zeby antystrzał wytrzymał i nie rozwaliło przepływki czasem a raczej zazwyczaj nie pomaga i uszkadza przepływke w mniejszym lub wiekszym stopniu niestety czasem rozrwya puszkre rezeystancyjna a w skrajnych przypadkach i duzych strzałach filtr powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez szmudi323bg » 22 mar 2011, 00:14

Chyba wszystkie madzie nie lubia gazu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez Mazdaxxx » 22 mar 2011, 00:25

lubia lubia własnie tylko trzeba dbac o elektryke jak w kazdym innym samochodzie... jak beda stare kable swiece to czy to bedzie mazda fiat czy mercedes i tak bedzie grzmiało tyle ze fiat nie ma przepływki to nic sie tam nie dzieje ale przykładowwo bmw e 30 e36 tak samo maja klapowe przepływki sie sie dzieje to co w mazdach jeden strzał i na szrot po przepływke... a lubia gaz dlatego ze zdrowy motor w maździe przy odpowiednim ustawieniu potrafi wykrzesać ponad seryjna moc przykładowo gdzieś na forum jest wykres z hamowni mojej madzi 87Ps na Pb95 i 94Ps na Lpg przy instalacji mieszalnikowej żadna sekwencja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez szmudi323bg » 22 mar 2011, 00:29

Wiem ze da sie wykrecic z madzi jak jest dobrze rozkrecony waz :) 190km/h :D a w miejscu na lodzie 230km/h ale szkoda silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez Mazdaxxx » 22 mar 2011, 00:35

silnik daje rade i sie nie przejmuje szkodzi mu tylko wkrecanie na ponad 9 tys ;p bo cierpi klawiatura nie zaciera sie wałek rozrzadu no i zawsze trzeba mieć skrzynie biegów w zapasie ;p ja osobiście mam 7 założona a silnik dlaej ten sam na gazie po ponad 280tyś i tylko 1KM straciła od seri i prawdopodobnie przez brudny filtr powietrza... mazda wdzieczne auto wystarczy dbać o zapłon i regularnie co 10 tys zmieniac dobry olej a bedzie jeździć i jeździć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez patryk240 » 22 mar 2011, 00:37

Kable dopiero co wymieniałem jak i świece a gaz już mi kiedyś strzelił jak jak jeszcze banzyna mi nie działała a na benzynie przy trzymaniu gazu były takie falowania na obrotach więc wydaje mi sie że już była przepływka walnięta i tak jaki kolega mówi że kable mają przebicie mam nadzieje że silnik się nie uszkodził od tego. dzisiaj przepływke rozebrałem ale nie wiedziałem jak ma chodzić jutro rozbiore i sprawdze dzięki wszystkim za cenne informacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Mazdaxxx » 22 mar 2011, 00:40

gaz juz kiedys strzelił bo pewni masz go na lewej kopule mc phersona i jest kosmicznie długa droga dawkowania dlatego potrafi strzelic polecam mój film http://www.youtube.com/watch?v=Typjr4lT ... ture=feedu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323