nie chce jechać gdy sie rozgrzeje

Postprzez seba136 » 20 mar 2011, 21:04

na zimnym odpala, chodzi ladnie do czasu, aż sie rozgrzeje. Odpalam dzisiaj auto, odpalilem na gazie wszystko ladnie, pieknie. Zostawiłem tak samochod zeby sobie pochodzil, kreska od temp juz prawie na środku, to wyjezdzam. Wyjechalem na ulice, ja mu gaz a on zgasł i nie chcial juz odpalic, odpalil potem na zaciag i to tylko na chwile ( naszczescie zdazylem zajechac na podworko) dzieje sie tak na rozgrzanym silniku. Obstawiam ze to pewnie coś z zapłonem musi byc nie tak, nie wiem za slaba iskra albo coś. MIał ktoś podobne objawy ?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Bo_Lo » 20 mar 2011, 21:17

po pierwsze to nie powinno sie odpalac na benzynie!!po drugie napisz czy w ogole ci na benzynie chodzi i jesli tak to czy ma te same objawy.jesli tak to na 90% czujnik temp.na kolektorze ssacym(odpowiada za ssanie)jesli jest tak tylko na lpg to obstawiam parownik tzn.jego membrany
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez seba136 » 20 mar 2011, 23:12

bolo2610 napisał(a):po pierwsze to nie powinno sie odpalac na benzynie!!

<co?> Na obu paliwach tak samo, parownik jest na 100% dobry, niedawno regenerowany. Dzieje sie tak na rozgrzanym silniku. Hmm mowisz czujnik od ssania, ale chyba gdy silnik sie nagrzewa to ssanie sie wylacza, nieprawdaż?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez wojytek » 21 mar 2011, 10:36

jeżeli na obu paliwach jest tak samo, prawdopodobnie wina leży w zapłonie, przeczyść kopułkę, świece, sprawdź przewody, sprawdź kody błędów,
czujnik temperatury na kolektorze nie odgrywa praktycznie żadnej roli przy jeździe na gazie,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 gru 2009, 15:50
Posty: 18
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f bg 1.8 DOHC 137km

Postprzez seba136 » 21 mar 2011, 17:27

tez stawiam na zaplon. Kable są ok, kopułka troche zaśniedziała była, przeczyścilem, świece dzisiaj przeczyszcze i zobacze co z tego bedzie ;P
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Mazdaxxx » 21 mar 2011, 20:11

czujnik halla zaczyna padać.. sprawdz czy sie grzeje cewka zapłonowa jesli tak to hall w aparacie zapłonowym w przypadku gaźnika albo moduł z czujnikiem halla w aparacie zapłonowym w przypadku wtrysku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez seba136 » 21 mar 2011, 22:16

hmm domyslam sie ze tego modulu raczej nie idzie zrobic :P i tak mazda idzie na czesci albo na szrot. NIe mam juz sily do tego auta
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Jandys » 21 mar 2011, 23:32

bolo2610 wzbudziłeś we mnie pewne wątpliwości, czemu powinno sie odpalać na gazie, a nie na benzynie jak do tej pory twierdziłem?
małe, czerwone, mruczy, dużo wybacza... i w ogóle <3

Mazda. Das Auto!
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 16:40
Posty: 27
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Auto: 323 bg 1.6 8V 90' (czerwona :D)

Postprzez Mazdaxxx » 21 mar 2011, 23:42

podejzewam ze sie kolega pomylił i chodziło mu ze nie powinno sie odpalac na gazie anie na benzynie :) robie w gazie i powiem tak jesli samochód zapala bez problemu w chłodne dni na gazie bez jakiegoś wiekszego kręcenia to nie ma przeciwskazań aby zapalac na gazie ale profilaktycznie zaleca sie palenie na benzynie aby ta pompa w baku sie ruszyła wtryski coś tam sikły zaworki nasmarowały czymś mokrym a nie wiecznie suchym gazem i o nic nie chodzi tylko żeby się to wszystko nie zastało a jesli auto w mrozy pali na gazie to nic tylko pogratulować bardzo dobrej kondycji motoru bo instalacja instalacja moze być najlepsza a wysłuzony silnik nie odpali w mróz na samym gazie a dobry silnik na bylejakiej instalacji przy -20 zapali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Jandys » 22 mar 2011, 00:18

ok, dzieki za odpowiedź, teraz moge spać spokojnie :]
małe, czerwone, mruczy, dużo wybacza... i w ogóle <3

Mazda. Das Auto!
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 16:40
Posty: 27
Skąd: Kędzierzyn - Koźle
Auto: 323 bg 1.6 8V 90' (czerwona :D)

Postprzez seba136 » 22 mar 2011, 18:31

heh chyba pompa wody powiedziala papa ;/
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Mazdaxxx » 22 mar 2011, 20:14

gdyby pompa wody powiedziała papa to zaraz by gotowało nie wspomne o braku ogrzewania i wskazówce od temp na maxa.. to jesli pogłubiła by łopatki z wiekiem... a gdyby sie lało z niej to traciła by płyn i sie zapowietrzała a kolega mowi ze płyn w porządku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Bo_Lo » 22 mar 2011, 20:25

bolo2610 wzbudziłeś we mnie pewne wątpliwości, czemu powinno sie odpalać na gazie, a nie na benzynie jak do tej pory twierdziłem?
dokladnie chodzilo mi o odwrotna sytuacje <glupek2> ja zalozylem instalke 2gen 2,5 roku temu ,zawsze bez wyjatku odpalam zimny silnik na pb i dopiero jak sie calkiem nagrzeje przelaczam na lpg(wiadomo jak zgasze i po krotkim czasie zapalam to na gazie) i dzieki temu oprocz standardowej wymiany filterka lpg nie mam (odpukac) najmniejszych problemow z instalacja, a tymbardziej z ukladem paliwowym :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Mazdaxxx » 22 mar 2011, 20:32

i tak ma być bo o nic tu nie chodzi jak o zapieczone wtryski i zajechana pompe podczas nieużywania Pb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez seba136 » 23 mar 2011, 23:16

Mazdaxxx napisał(a):gdyby pompa wody powiedziała papa to zaraz by gotowało nie wspomne o braku ogrzewania i wskazówce od temp na maxa.. to jesli pogłubiła by łopatki z wiekiem... a gdyby sie lało z niej to traciła by płyn i sie zapowietrzała a kolega mowi ze płyn w porządku

wlasnie plyn zaczal ostro uciekac..
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Mazdaxxx » 25 mar 2011, 00:10

no to w takim razie powiedz mi jak sie ma wskaźnik temperatury poza tym zobacz czy nie ma kropeczek wody na bagnecie od oleju , czynie ma tzw masła na korku od oleju oraz czy podczas pracy samochodu nie lurzy sie i nie bombelkuje woda po odkreceniu korka od chłodnicy no i sprawdz czy poprostu podczas pracy samochodu a zwlaszcza dodawania gazu nie kapie gdzieś woda na ziemie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez seba136 » 25 mar 2011, 19:58

wskaźnik od temp stoi na środku, silnik nie przegrzewa sie. Na bagnecie zadnej wody nie widzialem. Gdy dodam wiecej gazu to zaczyna ostro woda uciekac
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Mazdaxxx » 25 mar 2011, 20:46

sprawdz węrze do nagrzewnicy oraz taki węrzyk po prawej stronie z tyłu głowicy wychodzi z głowicy i wchodzi w kolektor ssacy mnie sie z niego raz lało no i zobacz czy nie ciagnie z pod razrządu.. widze ze masz lpg sprawdz tez podłaczenie wodne do reduktora trójniki... oraz czy sie nie robi mokry dywan w okolicy konsoli srodkowej pod nagrzewnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Lukazie » 25 mar 2011, 21:05

seba136 napisał(a):MIał ktoś podobne objawy

Tak , ja już chyba wszystko w tym modelu przerobiłem... ;)
I co się okazało, był to moduł aparatu zapłonowego (takie małe g***o, za które zapłaciłem 199zł + wymiana 150zł <zawstydzony> ) , ale jak narazie śmiga bezawaryjnie.. <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez seba136 » 26 mar 2011, 15:06

Mazdaxxx napisał(a):sprawdz węrze do nagrzewnicy oraz taki węrzyk po prawej stronie z tyłu głowicy wychodzi z głowicy i wchodzi w kolektor ssacy mnie sie z niego raz lało no i zobacz czy nie ciagnie z pod razrządu.. widze ze masz lpg sprawdz tez podłaczenie wodne do reduktora trójniki... oraz czy sie nie robi mokry dywan w okolicy konsoli srodkowej pod nagrzewnica

to ewidentnie cieknie spod rozrządu, musze to rozebrac i zobaczyc co i jak
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323