Strona 1 z 1

Marki najlepszych części do remontu silnika?

PostNapisane: 1 cze 2005, 08:43
przez kurczak
Witam,

Będę rozbierał silnik i wymieniał kilka elementów, w związku z tym mam pytanie jakich marek części zakupić, a jakich zdecydowanie sobie odpuścić. Chodzi mi o to, że chcę zrobić remont na tzw. dobrych częściach i próbuję się zorientowac w tym temacie.

Będę zmienial nastepujące graty: pierścienie, uszczelkę pod głowicą + wszystkie pozostałe uszczelki ze szczególnym uwzględnieniem uszczelniaczy zaworów i uszczelniaczy wałków rozrządu. Prawdopodobnie zmienię też wszystkie "hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego" (to sie inaczej nazywa, ale jakoś nie moge sobie przypomnieć normalnej nazwy więc pojechałem sobie opisowo :–) ).

Kurczak

PostNapisane: 1 cze 2005, 08:55
przez radziu
witam,

to jednak zdecydowales sie zakupic tą testowaną na Obwodnicy Toruńskiej Madzię?

Co do części to japońskie pierścienie bym Ci proponował. Jest też taka frima Hastings z USA, ale o jakość i trwałość to pytaj Jaksę.

Pozdro,

PostNapisane: 1 cze 2005, 11:52
przez spec
a nie lepiej kupić inny silnik????????? ja już nigdy w życiu nie będę robił silnika <glupek2> <glupek2> <glupek2> za to co wsadziłem w stary to miałbym trzy takie jak kupiłem póżniej hehehehehehehehe, ale cóż Twoja kasa ...

PostNapisane: 1 cze 2005, 13:27
przez kurczak
Koszt remontu u mnie to tylko części, pozostałe skałdowe czyli robocizna, warsztat, mechanik, honowania, szlify, itp. mam za darmo więc można spokojnie podejść do remontu.

Zadałem pytanie o części, ale jak macie jakieś szczególnie dobre, czyli tanie i wiarygodne żródła części to równiez poproszę, żeby sobie porównać z tym co sam znalazłem.

Kurczak

PostNapisane: 1 cze 2005, 18:01
przez Śliwa
to jednak kupiłeś tą mazdzie ?? :D
a co do części to lepiej zapytaj JAKSY on ci na pewno dobrze poradzi :)

PostNapisane: 1 cze 2005, 18:50
przez Mav
Z tego co sie orientuje to wszystkie wymienione przez Ciebie czesci (przynajmniej jesli maja wytrzymac znow ze 200 tys) to tylko oryginalne prosto z ASO. Koszta dosc spore zeby nie powiedziec ze wrecz ogromne.

PostNapisane: 1 cze 2005, 20:31
przez Jaksa
spec napisał(a): nie lepiej kupić inny silnik?
Wszystko zalezy od kogo i po jakim przebiegu , ale to dobry pomysł ( przynajmniej wszystko w takim silniku jest oryginalne a nie podroba )
Mav napisał(a):Koszta dosc spore zeby nie powiedziec ze wrecz ogromne.
Potwierdzam .

Nie wiem czy robisz szlify czy tulejowanie bloku pod stare tłoki.....
Jak chcesz miec motorek zrobiony metodą fabryczną i wymieniasz tłoki,pierscienie ,panewki korby oraz główne ,wszystkie uszczelki ,uszczelniacze i.t.d. to same graty w oryginale będa kosztowac ....Jakies 4000 zł ( mogę się mylic o 500 zeta )

PostNapisane: 2 cze 2005, 08:08
przez kurczak
Dołu silnika na 99% nie będę robił, bo wszystko wskazuje na to że jest OK. Najprawdopodobniej będę honował tuleje i zmieniał wszystkie pierścienie. Gdyby się okazało, że któras z tulej jest mocniej "wyeksploatowana" to wtedy będzie szlif. Z góry silnika zmienię uszczelkę pod głowicą (to oczywiste po rozbiórce silnika), dotrę zawory i zmienie im uszczelniacze.

Zastanawiam się jak zdiagnozować hydrauliczne regulatory luzu, czy są sprawne, bo tez bym je zmienił ale nie chcę wymieniać dobrych części. Tak przy okazji to słyszałem "plotkę", że dla długiej żywotności tych regulatorów wskazane jest używanie oleju nie gęstszego niż... (chyba 5W40 czy jakoś tak), wiecie cos o tym?

Kurczak

PostNapisane: 2 cze 2005, 18:02
przez wwy
Panowie, a co sądzicie o pierścieniach tłokowych marki GOETZE ???
Słyszałem od kilku osób, że są naprawdę dobrej jakości, ale nie jestem pewien, bo nie miałem okazji spradzić.
Słyszałem również, że ta właśnie firma produkuje pierścienie dla producentów samochodów, tylko pod marką danego producenta.
Wie ktoś na ten temat coś więcej...???

PostNapisane: 2 cze 2005, 20:30
przez Jaksa
wwy napisał(a):Panowie, a co sądzicie o pierścieniach tłokowych marki GOETZE


wwy napisał(a):Słyszałem również, że ta właśnie firma produkuje pierścienie dla producentów samochodów,
Do aut niemieckich.
Dla japonca robi to "Podobno" firma Riken na pierwszy montaż ale ile w tym prawdy ....????? Na oryginalnych pierscieniach nie ma oznaczen producenta ( są w opakowaniu mazdy jak inne częsci )