323f BG 1.6 16v + LPG ciężko pali, co robic ?

Postprzez Zielak323f » 9 mar 2011, 13:53

Witam, od ponad roku jestem posiadaczem Mazdy 323F BG 1,6 16v,
Przez cały okres auto nie sprawiało mi większych problemów.
Od nie dawna auto gdy dłużej postoi ( np całą noc ) rano ciężko odpalić, mianowicie muszę długo kręcić rozrusznikiem, jak już odpali trochę nie równo chodzi, ale kiedy się już rozgrzeje wszystko jest ok, dodam że świeżo po odpaleniu po całej nocy niezbyt chętnie wkręca się na obroty, tj. przerywa...
Co może być tego przyczyną ? proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Postprzez Mazdaxxx » 9 mar 2011, 15:17

kable WN i świece dawno zmieniałeś ?? kopółke palec wyczyść
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Zielak323f » 9 mar 2011, 15:18

witaj, kabelki przed zimą zmieniałem świece jakieś 7 – 8 tys km temu... z kopółką nic nie grzebałem... dodam że moja madzia ma 250 tys najechane.
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Postprzez Mazdaxxx » 9 mar 2011, 15:25

odkręć kopółke zaciągnij palec i śrubokrętem oskrob nagar na króćcach w kopółce i na palcu... jak to nie to ,to będziemy myśleć dalej a 250tyś to całkiem w normie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Zielak323f » 9 mar 2011, 15:27

no u mnie jakiś pseudo " mechanik " powiedział że to pierścienie mogą być, ale nie wydaje mi się bo wtedy łykała by dużo oleju i nie miała by mocy prawda ? a dzisiaj po pracy rozbiorę tą kopułke
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Postprzez Mazdaxxx » 9 mar 2011, 16:19

jak będą zajechane pierścionki to po 1 nie powinno być problemu z paleniem po 2 po zmianie oleju na świeży po 3-4 dniach już by go ubrudziła po 3 pod otworzeniu korka albo zciągnieciu odmy wiało by bardzo po 4 paliła by dużo i po 5 co najważniejsze po zagrzaniu waliła by fioletowym dymem... jak masz możliwość to nagraj na telefon aparat cyfrowy cokolwiek film jak zapala i jak silnik chodzi otwórz korek do wlewu oleju przy zapalonym silniku... wpakuj to potem na jakiś serwer i poddaj linka tak bedzie najprosciej pomóc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Zielak323f » 9 mar 2011, 16:24

OK, super pomysł postaram się już dzisiaj to nagrać, nagram też jak chodzi już rozgrzana. wielkie dzięki :)
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Postprzez dszywala » 9 mar 2011, 22:34

Zmień filtr paliwa, i przeczyść układ paliwowy. Mi pomogło+zatankowanie paliwa z dobrej stacji.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2008, 20:06
Posty: 19
Auto: 323F 92" 1.6

Postprzez Zielak323f » 10 mar 2011, 10:31

benzynę zawsze tankuje na bp, ale mogło się zasyfić bo kilka razy zdarzyło mi się jeździć na " oparach " mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie się znajduje w madzi filtr paliwa ?
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Postprzez Zielak323f » 10 mar 2011, 11:10

oto filmy : na pierwszym mazda jest zimna ( stała 8 godzin )

http://www.youtube.com/watch?v=3uRjyXVGFnk

na tym już trochę cieplejsza pochodziła z 5 min i wszystko jest ok ( chyba ) :)

http://www.youtube.com/watch?v=gFqE2QFTQy4
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Postprzez Zielak323f » 11 mar 2011, 10:19

nikt nie pomoże ?
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Postprzez przemo12345 » 11 mar 2011, 18:55

filtr masz za kolektorem dolotowym.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Mazdaxxx » 11 mar 2011, 19:42

przykro mi to stwierdzić ale na pierwszym filmie kręci jak by kompresji nie było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Zielak323f » 11 mar 2011, 21:22

to jak się rozgrzeje to już ma kompresje ? poza tym chyba jakby kompresji nie było to by nie miała mocy co ? a na moc nie mogę narzekać :)
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Postprzez quartz » 11 mar 2011, 22:18

Wina może tkwić w układzie paliwowym mianowicie sparciałe nacięte przewody od pompy paliwa (gubi ciśnienie) lub sam regulator ciśnienia... warto to sprawdzić
Styl klasyczny, bez agrotunigu.

Kupię mazdę 323BG w całości na części
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 18:08
Posty: 31
Skąd: Biłgoraj-Lublin
Auto: 323S BG GLX, B6e '91r. Stag300+

Postprzez Mazdaxxx » 11 mar 2011, 22:57

no auto po odpaleniu sie uszczelnia i nabiera kompresji proponuje ja poprostu dla swietego spokoju zmierzyc kupic zegar za 40 zl albo podjechac do mechesa wykrecic swiece i pomierzyc napewno to nie zaszkodzi... a powiedz mi jak zapalasz na samym gazie bo tak sie da zapewne to też go tak dusi i nei chce odpalic ? masz automatyczna centralke ze palsiz na benzynie a potem sie przelancza na gaz czy jak tu u ciebie wyglada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Zielak323f » 12 mar 2011, 08:56

instalacja jest automatyczna i odpala na benzynie dopiero jak przegazuję do 3,5 tys rpm to sie przełącza na gaziu... ale w tym rzecz że na gazie się aż tak nie duzi jak jest świeżo odpalona...
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 23:17
Posty: 11
Skąd: Sztum
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16v 93r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323