Samochód nie odpala... Rozrusznik kręci "bez oporu"...[Mazda 323f BG 1.8 DOHC PB+LPG]

Postprzez mamil_23 » 9 lut 2011, 23:08

Witam. To mój pierwszy post więc licze na wyrozumiałość. :) A więc opowiem moją historię. Mazda( 323f BG 1.8 DOHC PB+LPG) zaczęła dziwnie pracować, czasem podczas odpalania rozrusznik tak jakby przeskoczył, szarpała na wolnych obrotach, falowały obroty(nieraz potrafiła zgaznąć), wkręcała się dopiero powyżej 3,5tys. Tak samo na benzynie jak i na gazie. Kable nowe, świece tak samo(kopułka i palec wydawała się sprawna). Więc postanowiłem się dzisiaj z rana wybrać do mechanika... Podjechałem pod mechanika on popatrzył posłuchał i powiedział, że nie pracuje na jeden cylinder i kazał mi przyjechać na następny dzień. Więc się z nim umówiłem i wybrałem się do domu... Podczas jazdy właczył sie jakiś dziwny dźwięk tak jakby spod maski po lewej stronie coś w stylu jakiegoś wiatraczka. Zatrzymałem się i dźwięk ustał więc wyruszyłem w dalszą drogę... Dojeżdżam już do domu... i zjeżdżam sobie z górki aż tu patrzę na obrotomierz a tam 0... Silnik nie pracuje. Zakręciłem rozrusznikem ale on dziwnie pracowal tak bez oporu... :( Spróbowałem kilka razy lecz nadal to samo... Zadzwoniłem po brata i mnie pchnął do domu bo brakowało mi dosłownie 50m ;/ I od wtedy nie chce odpalić.. Próbowałem kilka godzin później lecz nic sie nie zmieniło:( Dodam, że podczas tego incydentu jechałem na benzynie. Na co obstawiacie? Pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś pomoże :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez psychol » 9 lut 2011, 23:41

miałem podobne objawy w 323bg 1.3.podczas jazdy mi gasła, w koncu wogle nie chciała odpalic.wyczyściłem wszystko, palec kopułke, i wymieniłem filtr palliwa.wydaje mi sie cze przyczyna byl filtr paliwa.spróbuj moze i u Ciebie to bedzie to.pozdro
p.s. koszt filtra ok 53 zł
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 00:52
Posty: 69
Skąd: ok CB
Auto: mazda 323BG 91 1.3

Postprzez damian » 9 lut 2011, 23:44

może strzelił Ci pasek rozrządu. odkręć obudowę i zobacz czy jest czy go nie ma :) nie martw się, silnik jest bezkolizyjny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez mamil_23 » 9 lut 2011, 23:50

Dzieki za rady:) Postaram się popatrzeć na to w najbliższym czasie... Ale jutro niestety nie dam rady tego zrobić... No mam nadzieję że nic poważnego się nie stało... ;/ Bo nie mam kasy na remont ;/ A już mnie niektórzy straszą, że silnik się zatarł. Ale oleju było pod full prawie i płyn w chłodnicy też oczywiście był. Tylko niepokoi mnie ten rozrusznik że pracuje tak bez oporu :(
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez krzaku90 » 10 lut 2011, 01:34

U mnie kiedys tez tak zgasla sama z sie i tez straszyli ze sie zatarl, okazalo sie ze kolo od rozrzadu z gory sie urwalo. odkrec plastikowa obudowe od rozrzadu bodajze na 4 srubki 10 klucz. I sprawdz naciag paska i czy wogole tam jest.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez Blumek » 10 lut 2011, 02:41

A jak wszystko z rozrządem ok, to kup sobie nowy moduł zapłonowy.

Nawet jakby rozrząd poszedł (pasek) to raczej nie było by dużo łatwiej zakręcić silnikiem. W końcu kręcąc rozrusznikiem machasz tłokami które mają coś wspólnego z kompresją. Ew pękł pasek i kilka zaworów się otworzyło.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez ROMAN-R87 » 10 lut 2011, 14:25

pasek rozrzadu pogubil zeby,zmien na nowy,ustaw na znaki i ciesz sie dalsza jazda
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez mamil_23 » 10 lut 2011, 16:22

Tak jak mówiliście pasek rozrządu do wymiany... Byl pekniety;/ Czy wystarczy teraz tylko wymiana paska rozrzadu? Mechanik mnie straszyl ze "prawdopodobnie" bedzie wiecej rzeczy do wymiany... :( Bo nie jest pewny czy ten silnik jest kolizyjny czy nie... Moze Wy cos wiecie n ten temat.. Przypominam moj silnik to 1.8 DOHC 128 KM.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez Blumek » 10 lut 2011, 16:53

Tak jak koledzy wyżej piszą, kupić pasek, ustawić koła na symbole,założyć odpowiednio napiąć i jeździec :) silnik masz bezkolizyjny.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez mamil_23 » 10 lut 2011, 20:15

Za wymiane tego paska mechanik mi poowiedzial ze od 120 w gore... To dobra cena? Tylko on twierdzi ze kazdy 16V jest kolizyjny... ;/ wiec ja juz nie wiem;/
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez gogo » 10 lut 2011, 20:47

To czas zmienić mechanika... Albo samemu zacząć działać :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez damian » 10 lut 2011, 21:14

taa, i jeszcze weźmie dodatkowe 500 za rzekomy remont głowicy. zrób sobie to sam, nie ma dużo roboty, w tym temacie viewtopic.php?f=118&t=112940 się naprodukowałem, żeby opisać jak to zrobić. u Ciebie będzie podobnie, tylko że masz w głowicy 2 koła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez mamil_23 » 10 lut 2011, 22:09

A jak myslicie czy po wymianie tego paska ustąpią te pierwsze problemy? Szarpanie na wolnych obrotach, falowanie obrotow, nie wkrecanie sie na obroty? Pozdrawiam ;) i dziekuje serdecznie za dotychczasowe rady:)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez Blumek » 10 lut 2011, 23:08

Mogą ustąpić, jak miałeś problem z paskiem i np: przeskoczył ci to już zaczęły sie problemy a potem pękł. Ale 100% gwarancji nie ma. Przy okazji odczytaj błędy przed naprawą, zresetuj kompa i odczytaj ponownie.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez mamil_23 » 11 lut 2011, 20:13

Dobra mam nadzieje ze w nastepnym tygodniu to zrobie wiec powiem jakie sa rezultaty :) Pozdrawiam ;)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez mamil_23 » 12 lut 2011, 12:59

Heh i jeden mechanik powiedzial ze mi tego nie zrobi bo na 99 % sa pokrzywione zawory bo jest to silnik kolizyjny;/ I teraz nie wiem co robic... Chyba bede musial z innym pogadac :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez ROMAN-R87 » 12 lut 2011, 13:14

i tak zrob bo ten twoj mechanik to prawdziwa <dupa>
pobierz ksiazke z neta i sam zrobisz w ciagu dnia
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Ania_TM » 12 lut 2011, 14:03

mamil_23 napisał(a):Heh i jeden mechanik powiedzial ze mi tego nie zrobi bo na 99 % sa pokrzywione zawory bo jest to silnik kolizyjny;/ I teraz nie wiem co robic... Chyba bede musial z innym pogadac :)


Nie piszemy posta pod postem, to na przyszłość.
Ania_TM
 

Postprzez mamil_23 » 12 lut 2011, 14:17

No tak wiem ze nie piszemy posta pod postem. Przepraszam mój błąd:)

edit by Kermit: o ortografię też dbamy;)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez r7raul » 22 lut 2011, 17:30

Panowie ja mam podobny przykład z Mazda 626 20 TDI 2000r, latem wszystko ok a zimą czasami jest tak z eodpali i po paru km gasnie jak by paliwka brakowalo i potem ciezko odpalić, jak zassie recznie pompka paliwa to potem przy odkrecaniu korka wlewu to slychac takie zasysanie co to mzoe byc? filtr paliwa juz zmieniany
r7raul
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323