Strona 1 z 1

323f BG Dzwonienie w silniku

PostNapisane: 8 lut 2011, 19:59
przez bac90
Witam,
Dzisiaj po powrocie z uczelni usłyszałem z silnika dziwne stuki. Po otwarciu maski dało sie jasno usłyszeć, że coś klepie pod pokrywką zaworów. Prócz tego dzwonienia niczym w 1.7D nic nie zauważyłem. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć tak bez rozbierania na co sie nastawić, czego szukać i na co zwrócić szczególną uwagę? Drugie pytanie czy normalne jest aby po odkręceniu korka oleju silnik "pluł" olejem i to pod dość dużym ciśnieniem tzn z powietrzem.

Re: 323f BG Dzwonienie w silniku

PostNapisane: 8 lut 2011, 20:55
przez Michel
Chyba problem się sam rozwiązał, pod korkiem oleju powinna być taka blacha, która nie pozwala pluć olejem. Możliwe że się odkręciła i klepie po dźwigniach zaworowych. Musisz zdjąć pokrywę zaworów i upewnić się, zanim szkód nie narobiło.

Re: 323f BG Dzwonienie w silniku

PostNapisane: 8 lut 2011, 21:04
przez przemo12345
raczej nie ma żadnej blachy (przynajmniej u mnie), wałki widać przez otwór i oleju nie wyrzuca.

Re: 323f BG Dzwonienie w silniku

PostNapisane: 8 lut 2011, 21:12
przez damian
u mnie kiedyś dzwoniło i po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że pękła jedna śruba od głowicy i to ona dzwoniła, u mnie tez chlupie po odkręcenia korka, nawet teraz, świeżo po wymianie pierścieni, przecież tam w środku pracują zawory i to co je popycha wywala ten olej

Re: 323f BG Dzwonienie w silniku

PostNapisane: 8 lut 2011, 21:17
przez Rafał
To się fachowo nazywa: kąpiel olejowa....

Re: 323f BG Dzwonienie w silniku

PostNapisane: 8 lut 2011, 23:26
przez bac90
Nie wytrzymałem i rozebrałem. Na pierwszy rzut oka wszytko wygląda ok, nic tam sie nie wala ani nic sie nie urwało. Po "zmacaniu" dzwigienek okazuje sie, że tylko jedna ma znaczy luz i bez problemowo lata na boki reszta bez luzow. I rodza mi sie dwa pytania:
1) Czy te Dzwigienki mają regulowany luz? Bo nigdzie nie widzaiłem żadnej nakrędki śrubki itp.
2) Czy normalne jest aby z pod zaworu (prawdopodobnie tylko jeden) przy recznym kreceniu wydobywał się syk uchodzącego powietrza?


Cofam pytania :P
Problem znikł po uzupełnieniu oleju, przepalona żarówka nie zasygnalizowała o niskim ciśnieniu oleju. Mam nadzieję, że stukot był wywołany tylko i wyłącznie przez brak oleju. Jak narazie 120km i nic nie stuka :)