Brak zapłonu na benzynie po podłączeniu nowej pompy/ BG 1.6 16V

Postprzez patrzyk » 31 sty 2011, 18:41

witam !
sluchajcie mam taki problem. kupujac moja madziule byla tylko na samym gazie. nie wiem ile wczesniej jezdzila juz na nim samym. majac przełącznik do gazu ktory ma 3 pozycje : 1 – na tym nic sie nie dzieje , 0 – tutaj odpala na gazie i 2 – gdzie powinno palic na benzyne.
wiec wiedzac na pewno ze jest pompka spalona kupilem nowa i bedac u elektryka ktory mi ja podłączał zrobiąc nowa instalacje do pompki. wszystko bylo ok. pompka działałaa i podawala paliwo do wtrysków.
problem polega na tym iż podczas tej wizyty u elektryka z jednego wtrysku zaczeło sikać paliwo (tak jakbyscie trzymali przed sobą niemowlaka nie powiem ktory co by mial robic). i w ogole nie bylo zadnego zapłonu... kilka tygodni pozniej postanowilem sprobowac jeszcze raz. podlaczylem spowrotem pompke i juz paliwo nie lecialo przez wtrysk ale zapłonu jak brak tak brak....
moze to byc spowodowane starym paliwem ktore jakos stracilo swoje wlasciwosci , bo zajezdzało lekko naftą ze zbiornika....czy za mało paliwa w zbiorniku ?
co zrobić.. ? wymienić całą magistrale wtryskowa czy cos innego ?
mam nadzieje ze pomozecie :)
pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez przemo12345 » 31 sty 2011, 20:21

kolego, nawet jak byś miał 3 wtryski sprawne to i tak by odpaliła. w mojej kiedyś zamieniłem ze sobą dwa przewody WN i tak mi odpaliła ( na 2 gary).
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez patrzyk » 31 sty 2011, 21:06

no to co moze byc przyczyna tego jezeli paliwo do wtryskow dochodzi ? a na gaz normalnie odpala ? za mała ilosc paliwa w zbiorniku ze nie ma co podawać juz ? no to taki jedyny powod ktory mi do glowy przychodzi... bo do gazu przeciez sa te same wtryski i jest wszystko ok.... nie ogarniam totalnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez przemo12345 » 31 sty 2011, 21:09

skoro piszesz że paliwo do wtrysków dochodzi to nie możesz mieć za mało w baku
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez patrzyk » 31 sty 2011, 21:11

a np to ze paliwo stracilo swoje wlasciwosci czy to tez nie realne jezeli smierdzialo nafta ? moze dolac i zmieszac to paliwo i wtedy sprobowac ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez przemo12345 » 31 sty 2011, 21:13

jedyne co mi do głowy przychodzi: paliwo nie jest wtryskiwane w odpowiednim momęcie. co do paliwa to lepiej je spuść ( w baku od spodu masz śrubkę) i nowe zalej.
Ostatnio edytowano 31 sty 2011, 21:22 przez przemo12345, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez patrzyk » 31 sty 2011, 21:21

jakos to wyregulować sie da samemu... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez przemo12345 » 31 sty 2011, 21:30

wtryskami steruje komputer. spróbuj podać samemu paliwo do kolektora
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez damian » 31 sty 2011, 21:35

a może przewody przy pompie są podłączone odwrotnie? przy ściąganiu uważaj, żeby Ci nie prysnęło w twarz, bo jeśli podłączone są odwrotnie to jest w nich duże ciśnienie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez patrzyk » 31 sty 2011, 21:40

przemo12345 napisał(a):wtryskami steruje komputer. spróbuj podać samemu paliwo do kolektora


a jakies instrukcje moze jak to zrobić co odkrecić itp bo jestem w tym laikiem i chcialbym chociaz sam cos zrobic :)

damian napisał(a):a może przewody przy pompie są podłączone odwrotnie? przy ściąganiu uważaj, żeby Ci nie prysnęło w twarz, bo jeśli podłączone są odwrotnie to jest w nich duże ciśnienie


przewody są na pewno dobrze podlaczone jezeli elektryk mi podlaczyl i paliwo podawalo na wstyski i leciało z jednego (ale juz nie leci ;/ )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez przemo12345 » 31 sty 2011, 21:41

wykręć całą listwę wtryskową i zakręć rozrusznikiem. zobaczysz czy podaje paliwo. jak nie leci z wtrysków to pewnie będą do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez patrzyk » 31 sty 2011, 21:47

same wtryski jakos sie wykreca czy je po prostu wyciaga po odkreceniu listwy czy jakos osobno? nie chce nic zwalić wiec pytam szczegolowo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez przemo12345 » 31 sty 2011, 21:51

masz bodajrze 4 śróbki (2 na początku i 2 na końcu listwy) które wykręcasz. wyciągasz całą listwę z 4 wtryskami, nie wykręcasz ich.poprostu wyjmujesz.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez damian » 31 sty 2011, 22:09

elektryk jak nazwa mówi jest o elektryki, nie musi znać kolejności przewodów paliwowych. zrób tak jak pisze kolega przemo. gdy paliwo będzie tryskałoto wykręć świecę, przyłóż do głowicy i niech ktoś przekręci rozrusznikiem, może po przełączeniu przełącznika od gazu na benzynę odcina zapłon. przy wyjmowaniu listwy uważaj na plastikowe tulejki, w które wchodzą wtryskiwacze, bo lubią wypaść z gniazda i zaginąć gdzieś bez śladu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez patrzyk » 31 sty 2011, 23:04

ok bede probowac. dzieki za pomoc. jak cos napisze na PM ;)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez przemo12345 » 1 lut 2011, 15:21

kolego na alledrogo jest cała listwa z wtryskami za 90zł (jakbyś potrzebował)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez patrzyk » 1 lut 2011, 23:07

kupilem juz wczesniej za 40 zł cala listwe ktora pochodzi z demontazu tego samiutkiego modeli co moj. mam nadzieje tylko ze bedzie dzialac :)

http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez patrzyk » 3 lut 2011, 16:13

słuchajcie . zamontowalem ta nowa magistrale cala wtryskowa. mam tylko 2 problemy. pierwszy to ze nie leci paliwo przez nie ale to chyba wina jednak braku paliwa w zbiorniku i zapowietrzony uklad paliwowy. a druga sprawa jak rozwiazac problem tych gwintow na ktorych jest przykrecona ta cala magistralka wtryskowa, poniewaz są w innym polozeniu troszke o cały otwór w bok jest przesuniety niz na tym co mialem wczesniej.... ? uciąc i dospawac do tej nowej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez przemo12345 » 3 lut 2011, 18:52

zrób tak żeby się trzymało. co do pierwszego pytania to kręciłeś rozrusznikiem i nie leciało paliwo?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez patrzyk » 3 lut 2011, 21:57

no musze cos z tym pokombinowac...zeby to przymocowac dobrze. ale ogarne to na pewno.
no krecilem rozrusznikiem i paliwo nie lecialo, a nawet przewody są suche przy magistralce. wiec mysle ze mam zapowietrzony uklad paliwowy i nie ma paliwa wystarczajacego do zaciągnięcia, wiec dlugo nie krecilem co by pompki nie zjarac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323